علیرضا حجتی، معاون توسعه بازار و شبکه فروش شرکت بیمه کارآفرین در سخنانی درباره فروش آنلاین بیمه‌های زندگی بیان کرد: در راستای دستیابی به این هدف مهم و ارزنده تغییر و اصلاح استراتژی فروش در رشته بیمه‌های عمر از حالت سنتی به شیوه فن‌آوری‌محور و آماده‌سازی بستر مناسب جهت اجرای این استراتژی دارای اهمیت است؛ نخستین گام در این راستا بازنگری قوانین و مقررات داخلی، اصلاح شرایط عمومی و خصوصی بیمه‌نامه، تغییر نگرش و دیدگاه کارشناسان و شبکه فروش شعب، برطرف کردن دغدغه‌های شبکه فروش و تقویت آن به‌جای حذف شبکه اطمینان‌دهی به نمایندگان و کارگزاران در خصوص امنیت اطلاعات، جذابیت و راحتی فروش آنلاین در مقایسه با روش‌های قدیمی است.

وی افزود: در فاز اول موضوع حذف فرم پیشنهاد دستی و قبولی فرم پیشنهاد به‌صورت آنلاین و قبولی امضای الکترونیک در دستور کار بیمه کارآفرین قرار گرفت که با برگزاری جلسات کارشناسی راهکار این موضوع تدوین و مشخص شد. با این اقدام، گام بسیار ارزشمندی در تسهیل فرآیند صدور صورت پذیرفت.

حجتی ادامه داد: در ادامه مسیر موضوع دریافت حق بیمه به‌صورت آنلاین، ارجاع به پزشک در صورت لزوم، ارجاع به آزمایشگاه و بسیاری از موارد دیگر مطرح شد که با تلاش مستمر همکاران بیمه‌ کارآفرین فروش بیمه‌های آنلاین عمر و همزمان با حضور ریاست کل بیمه مرکزی در تاریخ ۰۴/ ۰۶/ ۹۹ آغاز شد. با این اقدام، فروش آنلاین بیمه‌های عمر در باشگاه مشتریان بیمه کارآفرین شروع و تلفن همراه جایگزین سیستم‌های کامپیوتری شد و نمایندگان و کارگزاران و زیرمجموعه‌های آنها یا بازاریابان فارغ از اینکه واحد صدور داشته باشند در هرکجای کشور می‌توانند نسبت به صدور بیمه‌نامه عمر اقدام و علاوه بر افزایش رضایتمندی مشتریان و کاهش هزینه‌های صدور، بیمه‌نامه را در کمترین زمان ممکن به مشتری تحویل دهند و این راه همچنان ادامه دارد.