محسن پورکیانی، مدیرعامل بیمه البرز در اختتامیه چهار نشست تخصصی بررسی عملکرد هشت‌ماهه شعب، بر لزوم همگام‌سازی فعالیت‌ها با تحول دیجیتال تاکید کرد و گفت: تحول دیجیتال واقعیتی جهان‌شمول است و بنگاه‌های تجاری اگر نتوانند خود را با این تحول همگام کنند نابود خواهند شد.

وی بابیان اینکه ایجاد زیرساخت‌های دیجیتال در زمینه نرم‌افزار،‌ منابع انسانی و آموزش، لازمه همگام شدن با تحول دیجیتال کنونی است یادآور شد: تحول دیجیتال صرفا تغییر ابزارها نیست، بلکه تحول در کسب‌وکار است.

پورکیانی، درباره نرخ‌شکنی برخی شرکت‌های بیمه که مورد انتقاد بسیاری از روسای شعب بیمه البرز بود،‌ توضیح داد: نزدیک به یک دهه است که با حذف نظام تعرفه‌ای، بیمه‌نامه‌ها نرخ یکسانی ندارند و شرکت‌های بیمه نرخ‌های متفاوت ارائه می‌دهند و مشتری بین شرکت‌ها سیال است. به گفته وی، باید برای حفظ سهم بازار برنامه‌ریزی اصولی داشته باشیم و در صورت از دست دادن مشتری به دنبال جایگزین باشیم. با رفتن یک مشتری بزرگ نباید میزان پرتفوی شرکت کاهش یابد، چون بازار آن‌قدر وسعت دارد که نباید نگران نرخ‌شکنی شرکت‌های دیگر بود.

وی ادامه داد: برای جذب بیمه‌گذار جدید باید از دیتاماینینگ استفاده و مشتریان را رصد کنیم؛ بیمه البرز برندی شناخته‌ شده است که همین امر بازاریابی را تسهیل می‌کند چون شبکه فروش دیگر نیازی به معرفی شرکت ندارند و فقط باید محصولات بیمه‌ای را به مشتری معرفی کنند. در همین حال باید از ظرفیت‌هایمان به‌خوبی استفاده کنیم تا نرخ‌‌شکنی‌ها را خنثی سازیم.

پورکیانی درباره عملکرد ۸‌ماهه سال جاری بیمه البرز، تصریح کرد: باوجود شرایط بد اقتصادی و تحریم‌ها، ‌خوشبختانه بیمه البرز در رشته‌های مختلف بیمه‌ای عملکرد مناسبی داشته است. وی با تاکید بر ارکان چهارگانه شرکت شامل کارکنان و نمایندگان، بیمه‌گذاران و سهامداران، افزود: لازم است تا این ارکان به‌طور همزمان و همگن دارای رضایتمندی کافی باشند.