برای حفظ ایمنی و سلامت کارکنان در ماه مارس ۲۰۲۰ تمامی امور مهم ازجمله پشتیبانی اداری و بهره‌برداری در دفتر مرکزی شرکت بررسی‌شده است. بر اساس تجربه موفقیت‌آمیز در این مدل ، شرکت تصمیم دارد در مقیاس بزرگ و جهانی دورکاری را اتخاذ کند. واله قصد دارد تا در یک قالب اداری انعطاف‌پذیر که بر مبنای یک روش مدیریتی سه‌ شاخه واقع ‌شده است این امر را ممکن سازد که شاخه‌های آن در سایت (پست‌های ثابت در بهره‌برداری)، خارج از سایت (دورکاری) و نزدیک سایت (مراکز مشترک) هستند.

این مدل انعطاف‌پذیر این امکان را به کارکنان می‌دهد تا بتوانند با در نظر گرفتن شرایط بین حالت‌های دورکاری، جلسات کاری مستقیم (چهره به چهره) یا حتی در بازدیدهای محدود و برنامه‌ریزی‌شده از محل عملیات، یکی را گزینش کنند. فقط امور مربوط به بهره‌برداری یا کارهای عملیاتی در داخل سایت پیگیری خواهند شد که این امر نیز برای اطمینان از تداوم کسب‌وکار و با در نظر گرفتن ایمنی کامل صورت می‌پذیرد. این در حالی است که حتی قبل از شیوع بیماری کرونا در سال 2019 شرکت اقداماتی را در راستای اتخاذ دورکاری یا انتخاب قالب‌های کاری جدید و جایگزین کرده بود. 

مدیرعامل شرکت واله  ادواردو بارتولومو می‌گوید تغییر نیازمند آموزش است و ما در حال حاضر مشغول ایجاد یک مدل کاری جدیدی هستیم که با همکاری تمامی کارکنان محقق خواهد شد. ما به توسعه و ارتقای این قالب جدید ادامه خواهیم داد که در آن تندرستی و سلامت کارکنان اولین اولویت ما است. در مجاورت واحدهای بهره‌برداری در برزیل و سایر کشورهایی که در آنها فعالیت می‌کنیم مراکزی با محیط امن جهت تعاملات گروهی، توسعه و آموزش در نظر گرفته‌ایم که دارای میزهای متغیر و اتاق‌های ملاقات برای ادغام کارکنان یا فضاهای اشتراکی هستند. 

برای تمرین مدل کاری جدید شرکت واله تعدادی محرک‌های ایمنی (به‌عنوان یک طرح واکنشی به شیوع بیماری) ایجاد کرده است و این مدل اداری انعطاف‌پذیر جدید فقط زمانی اجرایی می‌شود که تمامی ضوابط و معیارهای تمرینی کاملا رعایت شوند. علاوه بر مسائل فوق‌الذکر یک تغییر نیز در استراتژی مدیریتی به‌کار گرفته ‌شده تا شرایط فنی، فرآیندی و فناورانه جدید محقق شود، به این ترتیب یک دیدگاه جدید با یک محیط مشارکتی و یکپارچه ایجاد می‌شود که شرکت را در نیل به اهدافش کمک می‌کند.  

شرکت واله همچنین مدل‌های سودمندی را که بتوانند پاسخگوی نیازهای خاص بوده و سلامتی همه کارکنانی را که دورکاری می‌کنند را تضمین کند، مورد مطالعه قرار داده است. از جمله مزایایی که در حال حاضر در نظر گرفته ‌شده است بسته‌های کمک ارگونومیکی است که کمک فراوانی به آسایش و کیفیت بیشتر وسایل اداری رایج از قبیل صندلی‌ها، میزها و سایر اقلام می‌کند. همچنین شرکت همواره و به‌طور مستمر با گروه‌های کاری مرتبط بوده و با آنها گفت‌وگو می‌کند تا تغییرات مثبتی در جریان پیشرفت کار اتخاذ شود و در خدمت همه کارکنان این شرکت باشد.