فعالیت‌های زغال‌سنگ حرارتی «انگلوامریکن» متوقف می‌شود

به گزارش بخش بین‌الملل گروه شرکت‌ها و به نقل از مدیرعامل شرکت آنگلوامریکن با توجه به افزایش انتخابی بی‌رویه مس، فلزات گروه پلاتین و همچنین مواد مغذی معدنی، این شرکت به‌طور فزاینده‌ای ناچار به عرضه فلزات و مواد معدنی است که پاک‌تر و سبزتر باشد، دوستدار محیط‌زیست باشد و به پایداری جهان کمک کند.

وی در ادامه افزود در سال ۲۰۲۱ میزان استخراج و تولید کلیه مواد معدنی این شرکت تا ۱۴ درصد افزایش خواهند داشت و پیش‌بینی می‌شود هزینه‌های واحد نیز با افت ۳ درصدی مواجه شود. از طرف دیگر هزینه‌های سرمایه‌ای شرکت در سال ۲۰۲۱ رقمی بین ۵/ ۷ تا ۶/ ۲ میلیارد دلار خواهد بود که منعکس‌کننده هزینه‌های سربار از سال ۲۰۲۰ و سرمایه‌گذاری‌های جدید خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل «دنیای‌اقتصاد» و به نقل از وب‌سایت استیل گرو، آنگلوامریکن اخیرا چشم‌انداز تولید زغال سنگ حرارتی خود برای سال ۲۰۲۰ از آفریقای جنوبی را از ۲۶ میلیون تن به ۲۲ میلیون تن کاهش داده که این امر به دلیل مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا است که این کاهش تولید در محصولات دیگر این شرکت از قبیل الماس، پلاتین، پالادیوم و سنگ‌آهن نیز به چشم می‌خورد.

میزان تولید زغال‌سنگ حرارتی این شرکت در چهارماه نخست سال ۲۰۲۰ در مقایسه با مدت‌زمان مشابه سال قبل از آن حدود ۷درصد کاهش داشت و به ۶/ ۲میلیون تن رسید که ناشی از برنامه‌های کاهش تولید در کلمبیا توام با شرایط ضعیف تقاضا در بازار بود.