ایجاد 10 هزار فرصت شغلی جدید

شرکت بین‌المللی صنایع غذایی بیژن از زیرمجموعه‌های هلدینگ بیژن است که شرکتی تولیدی است و به تولید محصولات مختلف در ۱۴ گروه کالایی از جمله انواع سس، انواع کنسرو، مربا، کشک، زیتون، رب گوجه، خیار شور، انواع ترشی، عسل، کنسرو ماهی تن و... مشغول است. این شرکت از سال ۱۳۴۸ با تولید سس مایونز کار خود را آغاز کرده و هم‌اینک در سایت‌های مختلف خود در نقاط مختلف کشور و با تنوع تولید، به تولید با کیفیت‌ترین و برترین محصولات غذایی کشور پرداخته و همچنان باقدرت به فعالیت خود ادامه داده و در مسیر توسعه و پیشرفت گام برداشته است. حسین مصطفی‌زاده، مدیرعامل این گروه با بیان اینکه هر یک از کارخانه‌های شرکت محصولات غذایی بیژن در نقاط مختلف کشور بنا بر اقتضا برای تولید محصولات مربوط به همان منطقه اختصاص داده‌شده است، گفت: کارخانه‌های تهران به تولید انواع سس، در ارومیه به تولید رب گوجه، در مشهد به تولید انواع کنسرو و مربا، در شیراز به تولید خیارشور و انواع ترشی، در طارم به تولید زیتون و در تبریز به تولید عسل اختصاص ‌یافته‌اند.

وی گفت: در برنامه‌ریزی شرکت برای سال آینده ایجاد یک سایت تولیدی دیگر پیش‌بینی‌ شده که ۲۷ قلم کالای جدید را به سبد محصولات تولیدی شرکت خواهد افزود. مصطفی‌زاده گفت: از دیگر شرکت‌های این هلدینگ، شرکت بین‌المللی پخش بیژن است که توزیع و فروش محصولات بیژن را بر عهده دارد. وظیفه مهم دیگری که بر عهده این شرکت است، توزیع و فروش انحصاری محصولات ۲۵ برند معروف علاوه بر محصولات بیژن است. این محصولات علاوه بر محصولات غذایی، محصولات حوزه بهداشت و سلامت را نیز شامل می‌شود. به گفته این مدیرعامل یکی از مهم‌ترین دستاوردها و موفقیت‌های شرکت پخش بیژن در نوروز امسال رقم خورد. با شیوع ویروس کرونا، بیشتر کشورهای دنیا با بحران در تولید و توزیع محصولات بهداشتی و سلولزی روبه‌رو شدند؛ اما این اتفاق در ایران نیفتاد. در قدم اول، تولیدکنندگان محصولات سلولزی کشور، قوی وارد شده و وظیفه خود در تولید محصول موردنیاز جامعه در این شرایط را به‌خوبی به انجام رساندند.

وی گفت: تلاش همه در شرکت پخش بیژن بر پیشگیری از این بحران بوده است. همه مدیران و کارکنان شرکت در کل تعطیلات نوروزی سال ۹۹ توانسته‌اند در توزیع سراسری این محصولات در دوران قرنطینه ناشی از شیوع ویروس کرونا با پوشش ۲۶ هزار و ۵۰۰ نقطه فروشگاهی در استان‌های تهران و البرز در توزیع محصولات تولیدی برندهای معتبر سلولزی همچون تنو، پاپیا و شوینده‌های تست که ازنظر اقتصادی و کیفیت، موردتوجه مردم هستند موفق عمل کنند. به گفته مصطفی‌زاده شرکت پخش بیژن، بزرگ‌ترین شرکت پخش حاضر در بخش‌خصوصی کشور ازنظر ناوگان، تعداد بازاریاب و برندهای معتبر حاضر در شبکه توزیع به شمار می‌رود. به یاری خدا و با برنامه‌ریزی صورت گرفته، هدف ما این است که تا اوایل سال آینده، موفق شویم شرکت‌های پخش حاضر در بخش دولتی را نیز پشت سر گذاشته و در رتبه نخست بزرگ‌ترین شرکت پخش در استان‌های تهران و البرز قرار گیریم. به همین منظور، برنامه ما افزایش چند برابری تعداد کارکنان و ناوگان توزیع در کنار توسعه انبارها است؛ چراکه در حال حاضر برندهای بسیاری آماده واگذاری پخش محصولات خود به ما هستند که به دلیل تکمیل ظرفیت توزیع فعلی، در نوبت پذیرش قرار دارند که امیدواریم با توسعه ناوگان و افزایش نیروها به‌زودی پذیرای این برندها باشیم.

وی در ادامه افزود: هلدینگ بیژن در حال تبدیل‌ شدن به یک هلدینگ بزرگ صنعت غذا و سلولزی است که هم‌اکنون ۱۴ گروه کالایی محصولات بیژن و محصولات بیش از ۲۵ برند ملی و بین‌المللی شرکت‌های طرف قرارداد را تولید و توزیع می‌کند. مصطفی‌زاده با اشاره به تاثیرات کرونا بر روند فعالیت شرکت گفت: از آنجا که ۷۰ تا ۸۰ درصد از مواد اولیه موردنیاز تولیدات ما از داخل تامین می‌شود، خوشبختانه تحریم‌ها نتوانسته اثر مخربی بر صنعت ما داشته باشد و امیدواریم بتوانیم با ادامه این روند، همچون گذشته تامین‌کننده نیازهای اساسی باشیم. البته عوارض ناشی از شیوع کرونا بر میزان مصرف تولیدات این دو صنعت اثر محسوسی نداشته، اما نوع، شیوه و روش‌های مصرف را با تغییر روبه‌رو کرده به‌گونه‌ای که به‌عنوان نمونه، روش‌های خرید از شیوه سنتی به شیوه خریدهای اینترنتی در حال تغییر است و مدل مصارف رستوران‌ها نیز تغییر کرده است.

به گفته مدیرعامل این شرکت محصولات بیژن هم‌اکنون علاوه بر بازار ایران به ۱۸ کشور، ازجمله کشورهای همسایه، کشورهای اروپایی، کانادا و ونزوئلا صادر می‌شود. رب گوجه‌فرنگی بیژن در سوپرمارکت‌های آلمان با استقبال خوبی روبه‌رو شده و چنین عملکردی نشان می‌دهد، بیژن استانداردهای فراملی را در تولید محصولات خود رعایت می‌کند. افق پیش روی محصولات بیژن در حوزه صادرات، افق بسیار روشنی است و امید می‌رود در آینده بازارهای خارجی بیشتری از این محصولات استقبال کنند. وی درنهایت گفت: هم‌اکنون ۴ هزار و ۲۰۰ نفر در ستاد، کارخانه‌ها و زیرمجموعه‌های هلدینگ بیژن در سراسر کشور مشغول به کار هستند و برنامه گروه برای سال‌های آتی نیز توسعه بیشتر و افزایش این تعداد تا چند برابر نیروهای کنونی شاغل در این مجموعه است که در این میان، جذب ۱۰ هزار نفر نیروی کار جدید در برنامه این گروه پیش‌بینی‌ شده است.