به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از رویترز، یونیفور در بیانیه‌ای اعلام کرد، بر اساس این توافق‌نامه، که باید به تصویب اتحادیه کارگران نیز برسد، جنرال موتورز موافقت کرده است تولید انبوه ون‌های برقی «ایی‌‌وی۶۰۰» خود را در کارخانه کامی آغاز کند.

شرکت جنرال موتورز که به‌اختصار جی‌ام نامیده می‌شود، ابر شرکت خودروسازی آمریکایی و چندم ملیتی است که دفتر مرکزی آن در شهر دیترویت میشیگان قرار دارد، در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که تولید خود را بلافاصله در کارخانه کامی آغاز خواهد کرد.

این توافق جدید پس از سرمایه‌گذاری اخیر جی‌ام در کانادا انجام‌شده است. جنرال موتورز در ماه نوامبر موافقت کرد یک‌میلیارد دلار در کارخانه خود در اوشاوا سرمایه‌گذاری کند تا تولید خودروهای پیکاب‌ خود را افزایش دهد.

دولت کانادا با استقبال از این توافق اعلام کرد به‌محض تصویب اعضای اتحادیه، این توافق‌نامه را تایید می‌کند.

فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر امور خارجه کانادا، در بیانیه‌ای گفت: «ما منتظر نتایج آرای اتحادیه برای تصویب این توافق هستیم.» یونیفور، اتحادیه صنفی است که فقط کارگران مشاغل ساعتی در کانادا را نمایندگی می‌کند.

شرکت جنرال موتورز بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو در آمریکا و یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو در جهان است. این شرکت خودروسازی در دوران اوج خود، 50 درصد سهم بازار در ایالات‌متحده را در اختیار داشت و بزرگ‌ترین خودروساز جهان از سال 1931 تا 2007 بوده است. از سال 2020 ، جنرال‌موتورز ازنظر درآمد در رتبه‌بندی فورچون 500 جی‌ام در میان بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکا در جایگاه 18 قرار دارد.

جنرال موتورز در چندین کشور خودرو تولید می‌کند و خودروهای شورولت، بیوک، جی‌ام‌سی و کادیلاک از تولیدات اصلی این شرکت هستند.