عدم تولید داخلی قطعات این خودروها ازجمله باتری و همچنین امکانات ضعیف زیربنایی مربوط به شارژ و قیمت بالای خودروهای برقی به این معنی است که خریداران کمی در این بازار قیمت‌گرا برای این خودروهای پیشرفته وجود دارد. علاوه بر این مشکل، می‌توان گفت که چگونه ویژگی‌های رانندگی با خودروی خودران گران‌قیمت که تسلا به دنبال آن است در جاده‌های پرترافیک هند، می‌تواند پاسخگوی این کشور باشد. یک کارشناس موسسه مشاوره‌ای پیش‌بینی می‌کند که تسلا سالانه فقط ۵۰ تا ۱۰۰ دستگاه خودروی سدان برقی مدل ۳ را در هند حداقل در ۵ سال نخست خواهد فروخت. همچنین هند به‌عنوان یک کشور در حال ‌توسعه هنوز آنچنان از جنبه زیست ‌محیطی آگاه نیست که این مقدار از پریمیوم (حق بیمه) را برای خودروهای برقی بپردازد. از طرف دیگر، همواره قیمت نقش بسیار مهمی در فروش خودرو در این کشور داشته است. برخی از افراد ثروتمند مانند ستاره‌های سینما و مدیران تجاری رده‌بالا وجود دارند که ارزش برند خودرو برای آنها مهم است، اما به‌جز این افراد آیا خریدار دیگری وجود دارد؟ ارزشمندترین خودروساز جهان در اوایل ماه جاری یک شرکت محلی را در هند به ثبت رساند و گام مهمی در راستای ورودش به بازار هند برداشت. انتظار می‌رود از اوایل تا اواسط سال ۲۰۲۱ شرکت تسلا به‌طور کامل محصولات خود را به بازار هند عرضه کند. تسلا در نظر دارد خودروی مدل ۳ خود را وارد هند کرده و آن را به قیمت ۶۵ تا ۷۵ هزار دلار به‌فروش برساند که تقریبا دو برابر قیمت آن در بازار آمریکا است. این به این مفهوم است که حتی با بازار لوکس کوچک‌تر خودروهای برقی در هند رقابت خواهد کرد که اخیرا سودی از خودروهای مشابه آن مانند لندروور جگوار (JLR) و مرسدس بنز دایملر به دست آورده است.

مرسدس بنز EQC اولین خودروی برقی هند بود که در ماه اکتبر به قیمت ۱۳۶ هزار دلار فروخته شد و از آن زمان تاکنون ۳۱ دستگاه از این خودرو به فروش رفته است. خودروی لوکس انگلیسی JLR که متعلق به تاتا موتور هند است در نظر دارد قبل از ماه مارس خودروی برقی I-PACE خود را روانه بازار کند. قیمت این خودرو در آمریکا در حدود ۷۰ هزار دلار است.

اگرچه در سال‌های اخیر شرایط زیربنایی جاده‌های هند بهبود یافته است (مانند رانندگی در میان خطوط) اما وضعیت ترافیک در معابر این کشور همچنان مانند گذشته است. تحلیلگران خودرو می‌گویند که این به آن معنی است که چند ویژگی خودروهای تسلا مانند استفاده از سیستم تغییر لاین‌اتوماتیک در خیابان‌های پرجمعیت هند خیلی به کار نخواهند آمد. وجود حیوانات سرگردان و چاله‌ها در جاده و گله‌های حیوانی نیز مشکل دیگری را ایجاد کرده است. رئیس‌جمهور هند اخیرا در مصاحبه با یک نشریه اظهار کرده که اکثر ویژگی‌های فناوری بالای تسلا در این کشور اضافی خواهد بود و کاربران باوجود پرداخت قیمت‌های پریمیوم این خودرو متضرر خواهند شد.

 تولید داخلی

روهان پاتل مدیر ارشد سیاست‌گذاری‌های عمومی در تسلای آمریکا می‌گوید هند دارای آلوده‌ترین شهرها در جهان است که به‌شدت نیازمند تردد خودروهای پاک در خیابان‌های خود است، اما دولت فدرال هنوز مانند چین سیاست‌گذاری جامعی در این خصوص انجام نداده است تا خودروسازان را برای سرمایه‌گذاری به این جهت سوق دهد. یک دلیل آن این است که خودروسازان بزرگ خودروهای الکتریکی از بازار هند کنار رفته‌اند و می‌گویند بازار هند تقاضایی برای خودروهای برقی ندارد چون قیمت قطعات این خودروها مانند باتری، همچنان بالا است و قیمت نهایی را افزایش می‌دهد. همچنین ایلان ماسک مدیرعامل تسلا نسبت به عوارض بالای واردات خودرو به هند اظهار نگرانی کرده است. برخلاف هند، چین بالغ ‌بر ۲۵/ ۱ میلیون دستگاه خودروی سواری با سوخت انرژی‌های جدید ازجمله خودروهای الکتریکی را در سال ۲۰۲۰ فروخته است. شرکت تسلا در چین فعالیت‌های زیادی دارد به‌طوری‌که این کشور در سال گذشته بیش از یک‌سوم فروش جهانی این خودروساز را به خود اختصاص داد. اما کارشناسان معتقدند در ظرف ۷ تا ۸ سال آینده هند می‌تواند ۵ درصد از کل فروش تسلا را از آن خود کند. در هر صورت، بازار هند بازار شیرینی برای تسلا است که این شرکت می‌تواند خودروهای برقی خود را نیز در آن تولید کند و این ‌یک امر حتمی بوده و در حال حاضر موضوع این است که چه زمان این اتفاق خواهد افتاد، چراکه ایجاد یک زنجیره تولید بومی یک فرآیند چند ساله است.