به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها و به نقل از وب‌سایت CNBC، ماری بارا در پاسخ به سوال آدام جوناس، تحلیلگر مورگان استنلی در خصوص درآمد سه‌ماه چهارم این شرکت در روز چهارشنبه اعلام کرد: «ما هیچ برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین نداریم، بنابراین این موضوع تمام‌شده است. اما در خصوص استفاده از رمز ارزها این چیزی است که ما آن را نظارت و ارزیابی خواهیم کرد. اگر در آینده تقاضای زیادی از طرف مشتریانمان برای آن وجود داشته باشد، هیچ‌چیز مانع این کار نخواهد بود.»

این اظهارات خانم بارا به دنبال افشاگری اخیر شرکت تسلا در اوایل این هفته مبنی بر خرید یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار ارز رمزنگاری‌شده صورت پذیرفت. در راستای گزارش کمیسیون بورس و اوراق بهادار، تسلا اعلام کرده بیت‌کوین را در جهت انعطاف‌پذیری بیشتر و تنوع بالاتر در پرداخت‌ها و همچنین به حداکثر رساندن میزان بازپرداخت نقدی، خریداری کرده است. همچنین به گفته این شرکت انتظار می‌رود نقدینگی تسلا در ارز رمزنگاری‌‌شده، پیش از آغاز پذیرش آن برای پرداخت، افزایش یابد که این امر با توجه به قوانین قابل‌اجرا و در ابتدا به‌صورت محدود صورت می‌پذیرد.

جنرال موتورز برخلاف تسلا، وسایل نقلیه خود را به‌صورت مستقیم به مصرف‌کنندگان نمی‌فروشد و برای این کار از یک شبکه نمایندگی دارای حق امتیاز استفاده می‌کند. اگر جنرال موتورز بخواهد استفاده از ارز رمزنگاری ‌شده برای مبادلات مالی وسایل نقلیه جدید را بپذیرد، باید فرآیند کار را با فروشندگان و سیستم‌های مشترک با این پدیده جدید پیش ببرد. تاجر میلیاردر، تیلمان فرتیتا، روز سه‌شنبه گذشته به CNBC گفت نمایندگی اتومبیل لوکس وی، از زمان شروع پذیرش معاملات با استفاده از ارز دیجیتال از حدود سه سال پیش، ۱۷ خودرو را به خریداران با استفاده از بیت‌کوین فروخته است. قیمت بیت کوین، بزرگ‌ترین ارز رمزنگاری‌شده براساس ارزش بازار، روز دوشنبه پس از اعلام تسلا، به بالاترین قیمت افزایش یافت و به حداقل ۴۴۲۰۰ دلار رسید.