مدیرعامل فولاد هرمزگان تاکید کرد: امیدواریم در سال جدید علاوه بر تکرار موفقیت‌های سال گذشته به رکوردهای جدیدی در گروه فولاد مبارکه دست یابیم. وی با اشاره به اینکه به‌رغم مشکلات تحریم و کرونا دستاوردهای مهمی‌نصیب شرکت فولاد هرمزگان و مجموعه فولاد مبارکه شد، افزود: در سال ۹۹ با وجود همه مشکلات سال خوبی برای گروه فولاد مبارکه و فولاد هرمزگان بود. ارزانی با اشاره به تحقق ظرفیت اسمی‌فولاد هرمزگان در سال گذشته و دستیابی به رشد ۴درصدی نسبت به سال ۹۸  در این واحد فولادسازی، خاطرنشان کرد: این شرکت تا پایان سال ۹۹ در تولید تختال از مرز ظرفیت اسمی‌یک و نیم میلیونی خود عبور کرد و با تولید یک میلیون و ۵۲۰ هزار تن تختال به بیش از ۴ درصد افزایش تولید نسبت به سال ١٣٩٨ دست یافت. وی تصریح کرد: مسائلی مانند کمبود گاز، برق و توقف اضطراری کمپرسور واحد اکسیژن موجب شد تا در سال ۹۹ به میزان ۴۷هزار تن افت تولید داشته باشیم و چنانچه مسائلی نظیر کمبود انرژی و مشکلات متعاقب با آن نبود قطعا رکورد تولید یک میلیون و ۵۷۰ هزار تن تولید فولاد دراین شرکت محقق می‌شد.

مدیرعامل فولاد هرمزگان  با اشاره به پنج  رکورد ماهانه متوالی و  ۳ رکورد روزانه در سال ۹۹، افزود: در سال گذشته این شرکت به دستاوردهای خوبی دست یافت که می‌توان به ۵ رکورد ماهانه متوالی از شهریور تا بهمن‌ماه اشاره کرد؛ به گونه‌ای که در آخرین رکورد تولید ماهانه در بهمن ماه به تولید ۱۴۲ هزار و ۲۷۳ تن تختال دست پیدا کردیم. وی خاطرنشان کرد: همچنین در ۲۹ اسفند ماه رکورد روزانه تولید تختال به میزان ۶هزار و ۴۴۱تن در واحد فولادسازی به ثبت رسید که این دستاورد سومین رکورد روزانه فولادسازی در طول سال گذشته بود. ارزانی همچنین به رشد بیش از ۸درصدی در واحد احیای مستقیم در فولاد هرمزگان اشاره کرد و افزود: این شرکت در سال ۹۸ در بخش احیای مستقیم به رکورد تولید یک میلیون و ۵۲۴ هزار تن تولید آهن‌اسفنجی دست یافت و توانست در سال ۹۹  به‌رغم توقف سالانه برنامه‌ریزی شده تولید در واحد احیای مستقیم که  ۲۲ روز به طول انجامید، از ظرفیت اسمی‌خود که یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن بود، عبور کند و نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ بیش از ۸ درصد افزایش تولید داشته باشد.

وی تاکید کرد: تختال این شرکت با کیفیت ۷۵/ ۹۸ درصد، از مرغوب ترین تختال‌های تولیدی کشور محسوب می‌شود که قابل رقابت با برندهای جهانی است. مدیرعامل فولاد هرمزگان در مورد رکورد فروش ماهانه در فولاد هرمزگان نیز تصریح کرد: این شرکت توانست در اسفندماه سال گذشته به رکورد فروش ماهانه بیش از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دست پیدا کند و بیش از ۸۵۰ هزار تن تختال در بازارهای داخلی که مورد تاکید فولاد هرمزگان است عرضه کند که این میزان از رشد ۱۵ درصدی عرضه نسبت به سال ۹۸ برخوردار بود. به گفته وی، شرکت فولاد هرمزگان توانست در سال گذشته از نظر درآمد در بازار داخلی به فروش ۷ هزار و ۵۰۰ میلیاردتومانی دست یابد که با رشد ۱۵۹ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ همراه بوده است.

ارزانی با اشاره به  رشد ۱۱۸ درصدی در مجموع درآمد شرکت افزود: طی سال ۹۹ در مجموع درآمد بازارهای داخلی و صادرات فولاد هرمزگان با رشد ۱۱۸ درصدی همراه بوده است؛ به گونه‌ای که  در این مدت  حدود ۱۳ هزار و ۳۴۰ میلیاردتومان درآمد توسط این واحد تولیدی کسب شده است؛ این درحالی است که در سال ۹۸، این رقم ۶ هزار و ۱۱۵ میلیارد تومان بوده است.

وی اعلام کرد: درآمدصادراتی فولاد هرمزگان در سال گذشته بیش از ۸۱ درصد رشد داشته است. مدیر عامل فولاد هرمزگان با بیان اینکه این شرکت طبق دستورالعمل وزارت صمت، موظف به تامین نیازهای داخلی از طریق بورس کالا بود، گفت: از این رو فولاد هرمزگان  طی سال گذشته ۸۲۰ هزار تن فولاد در بورس کالا عرضه کرد که حدود ۳۰ درصد بیشتر از دستورالعمل وزارت صمت عرضه شد. وی در مورد میزان سودآوری فولاد هرمزگان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود این شرکت حدود ۵ هزارو ۴۰۰ میلیارد تومان سود ناخالص را به همراه داشته باشد و سود هر سهم (EPS) حدود ۲۱۵ تومان باشد که امیدواریم این روند در سال‌جاری تداوم داشته باشد. ارزانی با اشاره به بومی‌سازی ۶۰ قطعه استراتژیک و  صرفه جویی ۷ میلیون دلاری در این شرکت خاطرنشان کرد: با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و متخصصان شرکت فولاد مبارکه بیش از ۶۰ قطعه استراتژیک فولاد هرمزگان بومی‌سازی شده که منجر به صرفه‌جویی ارزی حدود ۷ میلیون دلاری در سال ۹۹ شده است. همچنین  در بحث محصولات جدید توانستیم دو محصول جدید متناسب با نیازهای صنایع سنگین کشور را تولید کنیم. وی با اشاره به کسب موفقیت تولید محصول برتر تحقیق و توسعه کشور خاطرنشان کرد: براساس انتخاب ستاد بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت درسال ۹۹، ساخت پایلوت محصول سامانه آب شیرین کن جذبی دو مرحله‌ای با مکانیزم بازیافت داخلی جرمی ‌و حرارتی، معرفی شده توسط فولاد هرمزگان به عنوان محصول تحقیق و توسعه برتر واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی کشور در سال ۹۹ انتخاب شد . ارزانی با تاکید بر حمایت از طرح‌های مطالعاتی و دانش محور که تاثیرات مثبتی در بهره‌وری تولید و صنعت دارند، افزود: در سال۹۹ پروژه کاهش مصرف الکترود گرافیتی فولاد هرمزگان، در هفتمین همایش جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی ایران، از بین ۷۹ پروژه به عنوان پروژه برتر انتخاب شد.