این در حالی است که علی میرزا آقاجانی، مدیر وام و سپرده موسسه صندوق پس‌انداز کارکنان راه‌آهن از افزایش مبلغ وام اعطایی به اعضا از ۱۵۰ میلیون ریال به ۵۰۰ میلیون ریال و افزایش نرخ حق‌السهم اندوخته از ۲۷درصد به ۳۵درصد خبر می‌دهد.

وی افزود: در موضوع پرداخت وام، به میزان ۲۱۱ میلیارد تومان به ۵۱۵۸ نفر وام پرداخت شد که بیش از ۷ برابر افزایش نسبت به سال قبل (۲۹ میلیارد تومان) را نشان می‌دهد. از این میزان مبلغ ۲۱۰ میلیارد تومان به ۵۰۱۸ نفر فقط وام قرض‌الحسنه ضروری جدید طی مدت ۹ ماه از زمان اجرای دستورالعمل پرداخت ‌شده است. همچنین موسسه تلاش دارد تا پایان سال مالی (پایان خرداد ۱۴۰۰) یک دور به همه اعضای محترم وام قرض‌الحسنه ضروری پرداخت کند.

آقاجانی اضافه کرد: بخش دوم گزارش واحد وام و سپرده به موضوع انصراف از عضویت‌ها برمی‌گردد؛ بنابراین در سال ۱۳۹۹ تعداد ۹۷ نفر از عضویت موسسه انصراف دادند که خوشبختانه نسبت به سال قبل حدود ۴ برابر کاهش ‌یافته است (سال قبل ۳۶۴ نفر) که نشان از اعتماد و رضایت‌مندی اعضا به عملکرد موسسه در سودآوری بیشتر در جهت افزایش اندوخته اعضا و ارائه خدمات رفاهی بهتر دارد. مدیر وام و سپرده موسسه صندوق پس‌انداز کارکنان راه‌آهن با اشاره به عضویت اعضای جدید گفت: در سال ۱۳۹۹ تعداد ۵۲۴ نفر عضو جدید موسسه شدند که حدود ۹۰درصد آن (۴۶۹ نفر) اعضایی هستند که قبلا از عضویت موسسه انصراف داده بودند. به‌عبارت ‌دیگر، برگشت مجدد اعضا نیز تاکید بر رضایتمندی و اعتماد به عملکرد موسسه بوده که باعث ترغیب آنان به عضویت مجدد شده است.

وی با اشاره به موضوع حق‌السهم اندوخته، افزود: نرخ حق‌السهم اندوخته با افزایش چشمگیر ۸ درصدی نسبت به سال مالی قبل (۲۷ درصد) در سال مالی ۹۹-۹۸ به ۳۵ درصد رسید و همچنین ازنظر مبلغ نیز نسبت به سال مالی قبل (۳۴ میلیارد تومان) با ۷۴ درصد افزایش به حدود ۶۰ میلیارد تومان در سال مالی ۹۹-۹۸ رسید که در حساب اندوخته اعضا کارسازی شد.

آقاجانی ادامه داد: در بخش حق‌السهم اندوخته نقدی نیز، درصد پرداخت حق‌السهم اندوخته به‌صورت نقدی با ۱۰۰درصد افزایش نسبت به سال قبل از ۲۰درصد به ۴۰درصد رسید و همچنین مبلغ آن نسبت به سال قبل بیش از ۴ برابر افزایش یافت که به‌حساب اعضا واریز شد تا با توجه به شرایط سخت اقتصادی از آن استفاده کنند.

او در ادامه به پاداش نیمه شعبان و میلاد حضرت ولی‌عصر (عج) اشاره کرد و یادآور شد: در عید نیمه شعبان مبلغ پاداش برای هر عضو، با ۴۰درصد افزایش نسبت به سال قبل (۵ میلیون ریال) به ۷میلیون ریال رسید که در موعد مقرر به‌حساب اعضای محترم واریز خواهد شد.

آقاجانی با اشاره به هدف تشکیل موسسه و رفع نیازهای ضروری و ارائه خدمات رفاهی و پرداخت وام به اعضا گفت: موسسه باید با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند و سرمایه‌گذاری درست در جهت کسب درآمد بیشتر و به‌تبع آن افزایش میزان اندوخته اعضا تلاش کند تا در سایه کسب نقدینگی مطلوب نسبت به رفع نیازهای ضروری اعضا اقدام کند. در همین راستا در عید نیمه شعبان، مبلغ پاداش برای هر عضو، با ۴۰‌درصد افزایش نسبت به سال قبل (۵میلیون ریال) به ۷میلیون ریال رسید که در موعد مقرر به‌حساب اعضای محترم واریز می‌شود.