به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها و به نقل از وب‌سایت دیجیتال ترندز، در میان ذهنیت‌های مختلفی که همیشه در خصوص گوشی‌های هوشمند وجود دارد، تقریبا همه به‌اتفاق بر این باورند که از مهم‌ترین ویژگی‌های یک گوشی هوشمند راحتی و امنیت آن است و این دو خصوصیت ایده‌آل دست در دست هم کار می‌کنند. اتحاد فوق‌الذکر می‌تواند آغاز تکامل جدیدی برای هر دو ویژگی باشد.

کلیدهای دیجیتالی در مرحله کنونی مانند یک داستان علمی تخیلی به نظر می‌رسند، اما ویژگی CarKey اپل با کمک تکنیک محفظه ایمن (Secure Enclave) خود در حال حاضر به کاربران این امکان را می‌دهد تا قفل وسایل نقلیه پشتیبانی شده توسط این سیستم را باز کنند. در مورد شناسایی تلفن‌همراه، با توجه به افزایش گسترده سرقت هویت در سال‌های اخیر و وجود سیستم‌های به ‌هم‌ پیوسته در فرودگاه‌ها و مرزها، این اتفاق تقریبا اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد. ویژگی CarKey به شما این امکان را می‌دهد تا به‌وسیله نقلیه خود نزدیک شوید، آی‌فون یا ساعت مچی اپل خود را نزدیک به یک خواننده (یا Reader) مادون‌قرمز NFC تعبیه ‌شده در وسیله نقلیه نگه‌ دارید و به‌طور خودکار قفل ماشین خود را بازکنید البته با تایید از طریق شناسایی چهره نیز می‌توانید این کار را انجام دهید. همچنین در CarKey اپل نیز مشابه برنامه پرداخت اپل برای حمل‌ونقل یعنی Express Mode گزینه‌ خوبی خواهد بود که نیاز به تایید اعتبار را از بین می‌برد.

شرکت گوگل نیز مدتی است که با معرفی تراشه Titan M روی گوشی Pixel ۳ خود در سال ۲۰۱۸، در حال تحقق این هدف است. این تراشه مقاوم در برابر دستکاری، امکان ذخیره‌سازی کلیدهای غیرقابل نفوذ را در برنامه اندرویدی به نام Strongbox دارد که این موضوع شاید جای تعجب نداشته باشد. همه موارد امنیتی، از راه‌اندازی تلفن شما گرفته تا باز کردن قفل تلفن با بیومتریک، دسترسی به سرویس‌های دارای اطلاعات حساس مانند آمازون، پی پال یا سرویس‌های وب سازگار با FIDO، از طریق زنجیره امنیتی Titan دارای امنیت بیشتری می‌شوند، بنابراین چرا نشود این امنیت را به یک کلید ساده خودرو تعمیم داد؟ به‌غیراز گوگل، این اتحاد تازه تاسیس شامل راه‌حل‌های امنیتی Giesecke + Devrient، Kigen، NXP، STMicroelectronics و Thales که به گفته کارشناسان این‌یک مجموعه امنیتی بسیار قدرتمند خواهد بود. گوگل همچنین اظهار کرده که چند سازنده تجهیزات اندرویدی استفاده از Ready SE Android را برای دستگاه‌های خود اتخاذ کرده‌اند، اما هنوز مشخص نیست که نام این شرکت‌ها چیست. همان‌طور که همیشه در مورد این نوع ابتکارات اتفاق می‌افتد، اگر کارآیی آن محدود به یک شرکت واحد یا چند مدل پراکنده باشد، این فناوری‌ها نمی‌توانند قابل ‌اتکا باشند.

با توجه به اینکه این پیاده‌سازی‌های امنیتی از قبل در  Wear OS، Android Auto Embedded و Android TV مورد استفاده قرار گرفته‌اند، این ویژگی‌ها را در طیف گسترده‌تری از تجهیزات حتی فراتر از گوشی‌های هوشمند می‌توان مشاهده کرد. اگرچه یک مورد استفاده برای ساعت شما که بتواند جایگزین کیف پول و کلیدهایتان شود، به‌راحتی قابل ‌تصور است، اما این‌یک آزمایش فکری دیگر برای این فناوری است که چگونه ممکن است نحوه استفاده از صفحه ‌نمایش بزرگ در اتاق نشیمن شمارا دگرگون کند.