فضای مجازی  و فصل جدید روابط‌عمومی‌ها

از سوی دیگر، آنچه در چندسال گذشته توجه بسیاری را در صنایع و شرکت‌های مختلف به خود جلب کرده قدرت گرفتن فضای مجازی است؛ بستری مناسب برای انتشار اخبار با بالاترین میزان سرعت در انتقال. چنین بستری از نگاه روابط‌عمومی‌ها دور نماند و توجه آنها را به خود جلب کرد تا از قدرتی که در فضای مجازی وجود دارد به نفع شرکت‌های متبوع خود استفاده کنند.

 با این نگاه بسیاری از مدیران به خوبی دریافته‌اند که صرفا کار تولید آنها را در مسیر موفقیت قرار نمی‌دهد و استفاده از امکانات و توان فضای مجازی تا چه میزان می‌تواند در موفقیت مجموعه‌شان موثر باشد.

در حقیقت، در دنیای امروز مدیرانی موفق‌ هستند که بتوانند درکنار کار تولید از همه ظرفیت‌های فضای مجازی استفاده کنند. نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت که این بستر ارتباطی مجازی توانسته قدرت خود را به بسیاری از مدیرانی که دیدگاه سنتی داشتند ثابت کند؛ به‌همین دلیل روابط عمومی‌ها فرصت خوبی پیدا کردند تا از حاشیه خارج شده و از این ظرفیت به‌عنوان ابزاری قدرتمند و سودمند برای پیشبرد اهداف خود  بهره ببرند.

باید بپذیریم که در عصر تکنولوژی و ارتباطات سازمان‌هایی قوی‌ترند که بتوانند در این جریان به خوبی رو به جلو حرکت کرده، همواره خود را به روز نگه داشته و موفقیت را نصیب خود و مجموعه‌شان کنند.