شهرام عالی‌وند، مدیرعامل شرکت فولاد امیرکبیر در این مراسم  گفت: این تفاهم‌نامه در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و پیاده‌سازی اقتصاد مردمی و درون‌زا و برای دستیابی به توسعه متوازن منطقه‌ای برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بخش مردمی و غیردولتی و احیای مسوولیت اجتماعی شرکت‌های تابعه وزارت صنعت معدن و تجارت، منعقد شد.

مدیرعامل شرکت فولاد امیرکبیر افزود: جلب مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی جوامع محلی برای معیشت پایدار و جذب سرمایه‌گذاران داخلی وخارجی برای سرمایه‌گذاری، مشارکت اقتصادی و انجام امور مشاوره‌ای به مسوولان محلی واستانی نیز بخش دیگری از اهداف این تفاهم‌نامه است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از شرکت فولاد امیرکبیر کاشان با اشاره به پیشرفت‌های قابل توجه کشور در حوزه فولاد، گفت: در سال گذشته تولید فولاد خام در کشور به ۲۰۹ میلیون تن و صادرات این محصول به ۶ میلیون و ۲۰۰هزار تن رسید که ارزش این میزان صادرات به ۵/ ۲میلیارد دلار می‌رسد.

علیرضا رزم‌حسینی، به ظرفیت‌های صنعتی استان اصفهان به‌ویژه منطقه کاشان اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به ذخایر شناخته شده ۵۰۰میلیارد دلاری کشور، اقدامات ویژه‌ای در حوزه اکتشافات صورت گرفته است و بر همین اساس، طرح‌های توسعه معادن باید به تولید پنج میلیون تن ذخایر معدنی برسد.

وی با بیان اینکه اساسا کشورها را شرکت‌های بزرگ می‌سازند، گفت: دولت‌ها نقش تسهیل‌گر دارند و بر همین اساس باید در جهت توانمندسازی هرچه بیشتر کشور، با مدیریت درست اقتصادی و انتقال آموزش‌های لازم به نسل جوان، زمینه رشد روزافزون شرکت‌ها و پیشرفت روز به روز فناوری‌ها در تولید فراهم شود.

به گفته وی، شرکت‌های بزرگ باید با به‌کارگیری مدل مرکز پیرامونی، با کمترین هزینه، امکان توسعه پیرامون شرکت‌های بزرگ به‌ویژه آبادسازی روستاها را مدنظر قرار داده و به سمت انسان‌سازی و تربیت نیروی انسانی متعهد و کاربلد حرکت کنند.

وی با بیان اینکه معادن جای غارت نیست، ابراز کرد: معادن باید بر اساس برنامه‌ریزی در راستای فرآوری و مسوولیت اجتماعی حرکت کنند و نسبت به توسعه پیرامون خود همت گمارند.

مدیرعامل فولادمبارکه در آیین بازدید وزیر صمت از شرکت فولاد امیرکبیر کاشان و مراسم امضای تفاهم‌نامه مسوولیت‌های اجتماعی در قالب معین طرح‌های اقتصاد مقاومتی گفت: ۷۰‌درصد از سود فولاد امیرکبیر کاشان صرف طرح‌های توسعه‌ای خواهد شد.

حمیدرضا عظیمیان افزود: در جلسه مجمع عمومی شرکت فولاد امیرکبیر کاشان که هفته آینده برگزار می‌شود، تصمیم داریم تا ۷۰درصد سود این شرکت را توزیع نکرده و برای طرح توسعه‌ای اختصاص دهیم و از هم‌اکنون تامین مالی پروژه افزایش سرمایه قطعی شده و با توجه به آماده بودن نقشه‌ها و مشاوره صورت گرفته، اسناد مناقصه برای انتخاب پیمانکار تا آخر خرداد منتشر می‌شود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه افزود: تصمیم ما، طرح ۱۰۰درصد کمک اجتماعی به کاشان در مجمع است و مصمم هستیم با تامین مالی، طرح توسعه‌ای مورد نظر را تا نیمه اول سال به انجام برسانیم.

به گفته وی، با شیوع بیماری کرونا در کشور، کاشان یکی از کانون‌های پرخطر این پاندمی بود و ما اولین کمک خود را برای خرید ۱۰ دستگاه ونتیلاتور به مبلغ ۱۰میلیارد تومان انجام دادیم و بعد از آن در اصفهان کمک‌رسانی داشتیم که این کمک‌ها همچنان ادامه دارد.

شرکت فولاد امیرکبیر کاشان از زیرمجموعه‌های گروه فولاد مبارکه است و با هدف تولید ورق گالوانیزه، به عنوان اولین تولیدکننده ورق گرم گالوانیزه گرم ایران در سال ۱۳۷۹ تاسیس شده است.