همچنین بر اساس این گزارش، نسبت مطالبات غیرجاری بدون بازده نیز از ۲/ ۱۳درصد در سال ۹۸ به ۳/ ۴درصد رسیده که نشان‌‌دهنده عملکرد قابل‌قبول این  بانک در مدیریت ریسک اعتباری است. همچنین نرخ کفایت سرمایه برای بانک کارآفرین از ۱۶/ ۷درصد در سال ۹۸ به ۰۳/ ۱۱درصد در سال ۹۹ افزایش‌ یافته است.

بر اساس این گزارش نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات پرداختی یکی از متداول‌‌ترین نسبت‌‌ها برای اندازه‌‌گیری میزان ریسک اعتباری است. این نسبت از تقسیم کل مطالبات ایجادشده غیر جاری یعنی سررسید گذشته، معوق و مشکوک‌‌الوصول بر کل تسهیلات و وام‌‌های پرداختی به دست می‌‌آید. حالت بهینه این نسبت آن است که بین ۲ تا ۴درصد قرار گیرد. همچنین، مهم‌‌ترین نسبتی که میزان ریسک اعتباری و همچنین کیفیت دارایی‌‌های بانک را موردسنجش قرار می‌‌دهد، نسبت مطالبات غیرجاری بدون بازده به‌کل تسهیلات و وام‌‌ها است. مطالبات غیرجاری بدون بازده درواقع مطالباتی هستند که فرآیند شناسایی سود تعهدی آنها متوقف ‌شده است.

استاندارد جهانی برای شناسایی مطالبات غیرجاری بدون بازده، عدم پرداخت اقساط وام‌‌های تجاری پس از گذشت ۹۰ روز از سررسید و وام‌‌های خرد، پس از گذشت ۱۸۰ روز است.  دستورالعمل‌‌های ابلاغی بانک مرکزی بابت نحوه و زمان شناسایی درآمد تاثیر جدی در تعیین اقلام صورت کسر دارد. با توجه به اینکه بانک‌‌های کشور برای مطالبات معوق و سررسید گذشته نیز سود شناسایی می‌‌کنند، بنابراین  برای محاسبه این نسبت، مطالبات مشکوک‌‌الوصول در نظر گرفته شده است.