گروه شرکت‌های مادیران، همگام با این سیر جهانی، با الگوبرداری از برترین شرکت‌های بین‌المللی و تحقق اهداف راهبردی مسوولیت اجتماعی‌اش، با توجه به فرآیندهای تصمیم‌گیری و ارزیابی موجود، فعالیت‌های خود را ذیل محورهای سه‌گانه‌ تعریف کرده است:

محیط‌زیست

توجه به محیط ‌زیست از موضوعات اساسی است که همواره در مادیران مورد تاکید جدی قرار دارد. مادیران در این بخش سعی کرده علاوه بر رعایت استانداردهای زیست‌محیطی در کارخانه‌های زیرمجموعه خود، محصولاتی تولید کند تا آسیبی به محیط‌زیست نرسد. همین امر باعث شد تا در سال‌های گذشته مجموعه صنایع ماشین‌های اداری ایران «مادیران» به‌عنوان واحد صنعت سبز کشور شناخته و انتخاب شود.

تولید محصولات الکترونیکی، نمایشی و لوازم‌خانگی با استاندارد مصرف پایین انرژی در کنار به‌کارگیری راهکارهایی برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و آب در واحدهای تولیدی از مهم‌ترین فعالیت‌های صورت گرفته در این بخش است.

مادیران در کنار تولید محصولات الکترونیکی و لوازم‌خانگی کم‌مصرف، با به‌کارگیری و توسعه یک فناوری جدید اقدام به راه‌اندازی خط تولید محصولات پلاستیکی یک‌بارمصرف زیست‌تخریب‌پذیر با پایه گیاهی در کارخانه صنایع پلاستیک خودکرده است. محصولاتی که بدون نیاز به بازیافت در کوتاه‌ترین زمان نسبت به محصولات مشابه در طبیعت تجزیه می‌شوند.

همکاری با سازمان منابع طبیعی و کاشت هرساله نهال در کنار برگزاری تورهای پاک‌سازی طبیعت توسط کارکنان مادیران و انتشار کتابچه سبز باهدف فرهنگ‌سازی مصرف بهینه انرژی و توزیع آن در جعبه محصولات تولیدی از دیگر فعالیت‌های محیط‌زیستی این شرکت است.

 اقدامات خیریه و بشردوستانه

مادیران همیشه سعی کرده است تا در صف اول فعالیت‌های انسان دوستانه باشد. به‌این‌ترتیب همواره و در صورت وقوع رخدادها و حوادث غیرمترقبه طبیعی اقدام به ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی به هموطنان کرده است که در این حوادث آسیب‌ دیده‌اند.

ازجمله این اقدامات از ارسال کمک به سیل‌زدگان جنوب و زلزله‌زدگان غرب کشور در سال‌های اخیر بوده است.

در کنار این موضوع همکاری مداوم با سازمان انتقال خون و اهدای خون توسط کارکنان شرکت در بخش‌های مختلف از فعالیت‌های دیگر مادیران است. پیوستن به کمپین «دکمه‌های سحرآمیز – ستاره‌های مهرآمیز» به‌منظور پرهیز از هزینه‌های گزاف چاپ هدایای تبلیغاتی بلااستفاده و بی‌تاثیر و پرداخت هزینه آن به موسسات خیریه از دیگر فعالیت‌های مادیران در سال‌های گذشته بوده است.

اقدامات حمایتی

 حمایت از مدال‌آوران قهرمانان ملی و دانش آموزان

از فعالیت‌های دیگری که مادیران همواره در بخش مسوولیت‌های اجتماعی خود انجام داده حمایت از ورزشکاران، مدال‌آوران و قهرمانان ملی است. در این ‌بین می‌توان به بانوان قهرمان، خواهران منصوری و کیمیا علیزاده در کنار حمایت از تیم پاورلیفتینگ و تیم فوتبال نوجوانان تهران در سال‌های گذشته اشاره کرد. در کنار این موارد مادیران همواره سعی کرده است با حمایت از مسابقات دانش‌آموزی زمینه تشویق و رشد شرکت‌کنندگان در این مسابقات را فراهم کند. در این بخش هم می‌توان از مسابقات دانش‌آموزی هفته منابع طبیعی نام برد.

 برقراری ارتباط میان صنعت و دانشگاه در آکادمی مادیران

یکی دیگر از فعالیت‌هایی که مادیران همواره در صدر لیست مسوولیت‌های اجتماعی خود قرار داده ارتباط میان صنعت و دانشگاه است. در این بخش و در آکادمی مادیران سعی شده با پذیرش دانشجویان فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌ها که سابقه کار تجربی نداشته یا سابقه اندکی دارند و ارائه دوره‌های آموزشی در محیط کار، زمینه کسب تجربه در بازار کار را به‌صورت تجربی برای آنها فراهم کرد. شرکت‌کنندگان در آکادمی مادیران علاوه بر آنکه در دوره آموزشی خود از حقوق و مزایای قانونی برخوردار هستند در صورت تایید توانایی‌هایشان از سوی مدیران مجموعه می‌توانند جذب بخش‌های مختلف شرکت صنایع ماشین‌های اداری ایران شوند.

 حمایت از رویدادهای هنری فرهنگی و مذهبی؛ رونمایی از آلبوم« افسانه چشم‌هایت»  با حمایت ایکس ویژن

آیین رونمایی از آلبوم «افسانه چشم‌هایت» پس از اتمام نشست رسانه‌ای به‌طور رسمی با حضور جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان سینما، تئاتر و موسیقی در تالار وحدت برگزار شد. مجموعه کنسرت‌های علیرضا قربانی در پروژه «با من بخوان» با حمایت مالی ایکس ویژن در چند شهر برگزار شد.

روابط عمومی شرکت «مادیران»