راضیه علیزاده، با اشاره به این نکته که ایران یکی از ۱۰ کشور حادثه‌خیز جهان از نظر رخداد حوادث طبیعی نظیر سیل و زلزله محسوب می‌شود و آتش‌سوزی نیز یکی از حوادث رایج در کشور است؛ به‌طوری‌که روزانه بیش از ۵۰ حادثه آتش‌سوزی در کشور رخ می‌دهد، اما با این ‌حال متاسفانه تعداد منازل مسکونی تحت پوشش خطر آتش‌سوزی و خطرات تابعه بسیار پایین است.

مجری طرح‌های بیمه‌ای مدیریت بیمه آتش‌سوزی، عنوان کرد: شرایط اقتصادی به‌گونه‌ای است که در صورت بروز حادثه برای منزل مسکونی، برگشت به لحظه قبل از حادثه و بازسازی بسیار هزینه‌بر است و زیان‌دیدگان با پیامدهای سخت ناشی از بروز حوادث دست ‌به ‌گریبان می‌شوند. بنابراین ارائه طرح‌های مناسب بیمه‌ای با حق بیمه نازل، می‌تواند مشوق مردم برای خرید بیمه‌نامه آتش‌سوزی باشد.

علیزاده بیان کرد: شرکت بیمه تجارت نو با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و کنونی جامعه، سه طرح مناسب در زمینه بیمه آتش‌سوزی منازل مسکونی به نام «طرح آسان فروش»، «وام بیمه»  و «طرح ماده ۱۴ قانون تملک آپارتمان» را طراحی کرده است. وی طرح «آسان فروش» را طرح ویژه دوران پاندمی کرونا خواند و گفت: در این طرح نیاز به تکمیل فرم پیشنهاد و استعلام حق بیمه نیست و بیمه‌گذار می‌تواند در لحظه سرمایه بیمه‌نامه، خطرات تحت پوشش و حق بیمه  خود را ملاحظه و انتخاب کند تا بیمه‌نامه برایش صادر شود. بیمه‌گذار در این طرح می‌تواند حق بیمه خود را با هر پوشش بیمه‌ای که برای منزل مسکونی خود انتخاب می‌کند، در ۳ قسط پرداخت کند و نکته مهم اینکه در حال حاضر این طرح ۵۵درصد تخفیف دارد. علیزاده توضیح داد: در طرح وام بیمه تجارت نو، حق بیمه به‌صورت ۱۲ قسط دریافت می‌شود و در حال حاضر این طرح از ۵۰درصد تخفیف برخوردار است. در این طرح بیمه‌گذار تا مبلغ ۴میلیون تومان می‌تواند وام دریافت کند و آن را برای خرید بیمه آتش‌سوزی مسکونی، اتومبیل، حوادث و… استفاده کند.

علیزاده همچنین به طرح ماده ۱۴ قانون تملک آپارتمان اشاره کرد و توضیح داد: طبق این ماده مدیر یا مدیران آپارتمان‌ها و ساختمان‌ها مکلف هستند تمام بنا را به‌عنوان یک واحد در مقابل آتش‌سوزی بیمه کنند. در صورت عدم اقدام و بروز آتش‌سوزی، مدیر یا مدیران مسوول جبران خسارت وارده هستند.