به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، جپ ریندوم ، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت Pleo، در مصاحبه اختصاصی با CNBC اظهار کرد: دیجیتالی‌سازی و اتوماسیون تمامی فرآیندهای مالی مدتی است که آغاز شده است. هر بار که مشتری از کارت خود استفاده می‌کند، هزینه‌ای درازای تراکنش از حساب آن کسر می‌شود که حدود ۷۰ درصد از درآمد پلئو از این هزینه‌های تراکنش است که از حساب بانکی تجار کسب می‌شود. بخش عمده دیگر فروش آن مربوط به هزینه اشتراک است. شرکت خدمات مالی ریندوم می‌گوید شیوع بیماری همه‌گیر کرونا یکی از عوامل «تسریع‌کننده» برای Pleo بوده است و افزود که افزایش روند دورکاری از خانه، کاهش سفرهای تجاری بین‌المللی را جبران می‌کند. به گفته وی، تعداد مشتریان این شرکت در طول سال ۲۰۲۰ بیش از دو برابر شده و به ۱۷هزار نفر رسیده است. پس از نهایی شدن این سرمایه‌گذاری، کری‌گومن از Bain Capital Ventures به هیات‌‌مدیره شرکت Pleo خواهد پیوست. گومن پیش ‌از این سمت‌های اجرایی در شرکت نیوزیلندی ارائه ‌دهنده نرم‌افزار حسابداری اکسیرو Xero و بانک آمریکایی کپیتال وان Capital One را داشته است.  شرکت پلئو نمونه‌ای نادر از ظهور یک شرکت فناوری با ارزش میلیارد دلاری در دانمارک است. بنیانگذاران پلئو کارمندان اولیه شرکت ‌ترید شیفت Tradeshift ، یک شرکت فناوری مالی با سرمایه ۱/ ۱میلیارد دلاری بودند که در ابتدا در کپنهاگ مستقر بود، اما درنهایت به سانفرانسیسکو نقل‌مکان کرد.

 فاینتک در آتش

اخیرا چند شرکت تازه تاسیس فاینتک بودجه‌ای را با ارزیابی‌های فوق‌العاده بالا جمع‌آوری کرده‌اند. کلارنا شرکت ارائه ‌دهنده خدمات مالی سوئدی، در یک دور با هدایت سافت بانک، بیش از  ۶/ ۴۵میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد. شرکت Checkout.com با ارزش ۱۵میلیارد دلاری، در ماه ژانویه صدها میلیون دلار رشد کرد. در همین حال، یک شرکت نسبتا ناشناخته ارائه‌دهنده نرم‌افزارهای پرداخت مالی به نام مولیه تنها طی چند هفته ارزش خود را به ۵/ ۶ میلیارد دلار افزایش داد. آقای ریندوم  در ادامه اظهار کرد: فکر می‌کنم ما فقط ابتدای کار را دیده‌ایم. بدیهی است که در این صنعت بازیکنان عالی مانند وایز، شرکت خدمات مالی ریوالوت، شرکت فناوری هلندی آیدن و شرکت ارائه ‌دهنده خدمات مالی سوئدی کلارنا،  را داریم که برخی از آنها در حال ارزیابی‌های میلیاردی دورقمی هستند. وی افزود: با این‌حال اگر ارزیابی آنها را با ارزش کل صنعت بانکی مقایسه کنید، هنوز بسیار ناچیز است و زمان خواهد برد. ما در مورد چنددهه صحبت می‌کنیم، اما من فکر می‌کنم شرکت‌هایی که مشتری مدار و فناوری مدار هستند، در درازمدت برندگان صنعت مالی خواهند بود.

 برنامه‌های توسعه

پلئو با آخرین تزریق مالی، بیش از  ۸/ ۲۲۸ میلیون دلار جمع‌آوری کرده است. این شرکت قصد دارد از این بودجه تازه برای تقویت حضور خود در کشورهایی مانند انگلیس و تقویت بخش بازاریابی و روابط عمومی استفاده کند. بازارهای اصلی پلئو در حال حاضر کشورهای دانمارک، سوئد، آلمان، اسپانیا، انگلیس و ایرلند هستند. ریندوم با بیان این نکته که این تجارت هنوز سودآور نیست گفت: به این زودی‌ها سودآوری در این صنعت اتفاق نخواهد افتاد. بسیاری از شرکت‌های استارت‌آپ که مورد حمایت قرار می‌گیرند و روی آنها سرمایه‌گذاری می‌شود، رشد سریع را نسبت به کسب درآمد ترجیح می‌دهند. ریندوم گفت شرکت Pleo در حال رشد سریع است  و در حال حاضر درصدد رسیدن به ۱۰۰میلیون دلار درآمد سالانه است. پلئو در حال حاضر فقط در اروپا فعالیت می‌کند، اما در حال بررسی گسترش فعالیت‌های خود در قاره‌های دیگر است. ریندوم گفت ایالات‌متحده رقیب برای ما محسوب می‌شود، اما تصمیم قطعی برای توسعه تجارت خود در این کشور گرفته نشده است. پلئو طیف وسیعی از محصولات خود را گسترش داده است تا شامل ویژگی‌هایی مانند مدیریت فاکتور و بازپرداخت کارکنان باشد. آقای ریندوم در انتها گفت این شرکت همچنین قصد دارد دنباله‌روی شرکت‌های فاینتک مانند اسکوئر و استریپ باشد که به اعتبار خوبی رسیده‌اند.