مدیرعامل بانک مسکن افزود: پیش‌بینی این است که اگر مسکن وارد رکود شود و بخش ساخت‌وساز هم رونق بگیرد بخشی از مشکلات مسکن در کشور حل خواهد شد.

شایان درباره قیمت مسکن نیز گفت: قاعدتا نباید در شرایط کنونی بازار به سمت رکود تورمی حرکت کند،‌ ۴ سال فعالیت دولت‌ها در دوره اول نشان می‌دهد که قیمت مسکن تورمی نبوده و حتی کاهش قیمت نیز اتفاق افتاده است. وی تاکید کرد: در بحث مسکن حباب قیمت داریم؛‌ افزایش قیمت‌ها در مسکن باورنکردنی بوده است؛ در ابتدای شروع به کار دولت قبل متوسط قیمت مسکن ۸/ ۳میلیون تومان بود که در پایان دولت به بیش از ۳۰میلیون تومان افزایش یافت. این افزایش غیرمنطقی بود.

 واریز ۲۸۴۰میلیارد تومان به‌حساب سازندگان مسکن ملی

 عضو هیات‌ مدیره بانک‌ مسکن بابیان اینکه در طرح اقدام ملی مسکن ۲هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان از محل آورده متقاضیان به‌حساب سازندگان واریز شد، از پرداخت ۲۴۴میلیارد تومان تسهیلات در اجرای این طرح خبر داد.

 محمدحسن علمداری تازه‌ترین وضعیت افتتاح حساب و واریز وجوه متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در آن بانک را اعلام کرد.

 عضو هیات‌‌مدیره بانک مسکن، توضیح داد: تعداد افتتاح حساب بدون احتساب حساب‌های فسخ ‌شده حدود ۲۳۷هزار نفر است. میزان واریز وجوه مبالغ ۸ هزار و ۶۴۰میلیارد تومان است که از این میزان ۲هزار و ۸۴۰میلیارد تومان برای احداث پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن به‌حساب سازندگان واریز شده است.

 به گفته وی، در حال حاضر ۵هزار و ۸۰۰میلیارد تومان نیز در حساب بانک است و به‌تدریج با پیشرفت فیزیکی و آغاز احداث به پروژه‌ها تخصیص خواهد یافت.

 علمداری با اشاره به اینکه بانک مسکن از محل تسهیلات ۲۴۴میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت کرده است، افزود: در مجموع یک‌هزار و ۱۵۵ پروژه طرح اقدام ملی مسکن به تعداد ۶۲هزار و ۴۹۳ واحد معرفی‌ شده که تعداد ۱۵هزار و ۱۰۲ واحد قراردادهایشان منعقد شده است.