در ۶ماه نخست سال جاری و با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته ضمن حفظ و نگهداشت نمایندگان کارخانه در اقصی‌نقاط کشور،  شرکت تصمیم گرفت فروش مستقیم خود را هم داشته باشد که این سیاست منجر به جذب تجار از دیگر کشورها شده است. در حال حاضر ۲۰درصد از کل محصول تولیدشده این شرکت صادر می‌شود که طبق اعلام مسوولان این شرکت، پشم شیشه ایران قطعا تا پایان سال شاهد رشد چشم‌گیر صادرات خواهیم بود. در بخش بازار داخلی نیز چندی پیش این شرکت برای جذب نمایندگی جدید اعلام آمادگی کرده و آماده پذیرش نماینده در اقصی نقاط کشور است. علاوه بر این موارد طرح بخش‌بندی و بازاریابی مستقیم نیز در دستور کار قرار گرفته که هرچه زودتر شاهد رونق بیشتر در عرصه تولید و حضور پررنگ‌تر در بازر داخلی خواهیم بود. این شرکت تولیدات خود را به‌صورت دلاری به مشتریان خود در خارج از کشور عرضه می‌کند و به تمام‌ تعهدات ارزی خود نیز عمل کرده است. لازم به ذکر است که  فروش داخلی  این شرکت در ۶ماه نخست سال‌جاری جهش قابل توجهی داشته است؛ به‌طوری‌که در ۶ماه نخست سال جاری شاهد رشد ۴۴درصدی فروش پشم شیشه، ۵۹درصدی ایزوگام، ۱۲۵درصدی عایق لوله و ۹۲درصدی عایق پلیمری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته است.

 پشم شیشه ایران  در مسیر  انتقال کارخانه

با قرار گرفتن کارخانه شیراز در محدوده شهری، لزوم انتقال کارخانه به محل جدید احساس شد. در این راستا از سال ۹۵ پروژه انتقال این کارخانه به‌صورت عملی کلید خورد. در این مدت زمینی به مساحت ۸هکتار در منطقه اقتصادی شیراز خریداری شد و پس از اخذ مجوزهای لازم، طراحی، نقشه‌برداری، خاکبرداری، نصب سوله‌ها و روکش آنها انجام شد.

مدیر عامل شرکت پشم شیشه ایران درخصوص آخرین وضعیت پروژه انتقال گفت: با حضور مشاوران خارجی طرف قرارداد، آخرین وضعیت فنی ماشین‌های الیاف‌ساز مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین عملیات راکفیل و زیرسازی نواحی انبارهای بچینگ پلنت، واحد رزین‌سازی، انبار اسید و فیلتراسیون دود کوره انجام شده است.

جهانگیر باقری افزود: با حضور مشاوران خارجی جلسات فشرده‌ای به مدت یک هفته در محل کارخانه و سایت برگزار شد و طی این جلسات آخرین وضعیت فنی ماشین‌های الیاف‌ساز، خرید تکنولوژی ساخت تونل حرارتی و استراتژی‌های لازم برای رفع گلوگاه‌های خط تولید تا رسیدن به ظرفیت عملی ۱۴هزار تن مورد بررسی قرار گرفت. مدیر عامل شرکت بیان کرد: با توجه به تعیین تکلیف نهایی ایستگاه‌های الیاف‌ساز فرآیند ساخت اسکات به سرعت در حال انجام است.

همچنین در راستای انتقال کارخانه پشم شیشه ایران به منطقه ویژه اقتصادی شیراز با توجه به تعیین تکلیف تمام ‌چالش‌های تکنولوژی روند انتقال کارخانه، طراحی، تامین، ساخت و اجرای کلیه زیرساخت‌های باقی‌مانده بخش تولید و عملیات انتقال تجهیزات در قالب قرارداد EPC به یک شرکت واجد شرایط ایرانی واگذار شده است. با نهایی شدن قرارداد ۸۰درصد از پروژه انتقال عملیاتی شده است.

در این راستا و طی جلسه   ۱۷شهریور سال‌جاری  با حضور  بازیار مدیر پروژه‌های صدر تامین (به‌صورت ویدئوکنفرانس) جهانگیر باقری  مدیرعامل شرکت پشم شیشه ایران، سعید ایزدی مدیر پروژه انتقال، اعضای کمیته برگزاری مناقصات و نمایندگان شرکت‌های پیمانکاری مناقصه‌گر برگزار شد و به شرکت برنده در مناقصه برای عقد قرارداد در روزهای آتی ابلاغ شده است.

باقری در پایان با اشاره به روند اجرایی مناسب پروژه کارخانه به سایت جدید گفت با توجه به انجام پیش‌پرداخت به شرکت سازنده بچینگ‌پلنت و پایان مراحل طراحی پایه، انجام طراحی جزء در بخش‌های بچینگ‌پلنت در حال پیگیری است و به زودی عملیات اجرایی در این بخش از کارخانه با عملیات شمع‌کوبی ادامه پیدا خواهد کرد.

 تاثیر ساخت یک‌میلیون مسکن بر فعالیت‌های شرکت پشم شیشه ایران

باقری درمورد تاثیر افزایش ساخت‌وساز در میزان فروش این شرکت گفت: با توجه به اینکه محصولات شرکت پشم شیشه ایران ارتباط مستقیمی ‌با صنعت ساختمان  دارد، «در بند ۱۹ صنعت ساختمان الزام به استفاده از عایق‌ها در صنعت ساختمان به این موضوع اشاره شده است»  اگر وعده یک‌ میلیون ساخت مسکن محقق شود، قطعا شاهد رونق تولید خواهیم بود و نقش این شرکت در صنعت ساختمان برجسته‌تر خواهد شد. با توجه به اینکه این شرکت ۲ کالای استراتژیک را به بازار عرضه می‌کند، هر دو محصول تولیدی این شرکت  تاثیر بسزایی در کاهش و جلوگیری از اتلاف انرژی دارد.