سفرهای جاده‌ای خودروهای برقی  و موضوع جالب شارژ

به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، گاهی اوقات برای رانندگی با یک خودروی برقی در جاده باید خلاق باشید و برخی از رانندگان از هیجان تعقیب میزان شارژ خودروی خود لذت می‌برند.  برد تمپلتون، نویسنده نشریه فوربس، نکات و مشاهدات جالبی در مورد تجربیات شارژ خود به اشتراک می‌گذارد. همه به این می‌اندیشند که چگونه  مشکلات شارژ خودروهای الکتریکی در نهایت برطرف می‌شوند، اما هر راننده‌ای می‌خواهد نه تنها آداپتور شارژ سریع CHAdeMO، بلکه مجموعه‌ای کامل از آداپتورهای پلاگین را در جعبه ابزار خود داشته باشد، در صورت نیاز به شارژ در خانه، یا  مکانی حتی عجیب‌تر شرکت EVANNEX یک خط کامل از آداپتورهای دارای مجوز UL ، از جمله آداپتورهای دوشاخه برای انواع پریزهای خانگی ۲۴۰ ولت و اتصالات برق برای خودروهای کاروان یا RV و همچنین کابل‌های فرمت سنگین را به فروش می‌رساند. ایوینکس شرکت برتر تولیدکننده و خرده‌فروش لوازم جانبی خودرو پس از فروش محصولات شخص ثالث در این صنعت است.

برخی از هتل‌ها و مراکز خرید، خدمات رایگان شارژ خودروی برقی به مشتریان ارائه می‌دهند. استفاده‌ گسترده از برنامه‌های مخصوص تلفن‌ هوشمند برای همه ارائه‌دهندگان برای پیدا کردن مکان‌های دسترسی به شارژر، باعث کاهش هزینه‌‌ها می‌شود و رایگان بودن آنها را برای مراکز ارائه‌دهنده آسان می‌کند؛ بنابراین افراد می‌توانند به‌راحتی از ارائه‌دهنده‌ متناسب با نیاز و بودجه خود استفاده کنند، اما یکی از شکایاتی که اغلب در مورد ایستگاه‌های شارژر بزرگراه شنیده می‌شود این است که آنها بیشتر در کنار غذا خوری‌ها یا فست‌فودها قرار دارند، نه رستوران‌های خوب و معتبر. براد یک راه‌حل عالی پیدا کرده است، او میز و صندلی‌های تاشو با خود حمل می‌کند، بنابراین می‌تواند در غذاخوری دلخواه خود غذای خود را صرف کند و در حالی که منتظر تمام شدن شارژ خودروی خود است، با خیال راحت بنشیند و غذا بخورد. اگر فضا برای حمل میز ندارید، می‌توانید در استراحتگاه‌های بین راهی به دنبال شارژر باشید که بسیاری از آنها میز پیک نیک دارند. برخی از رانندگان حرفه‌ای خودروهای تسلا نیز از مزایای شارژ خودروهای کاروان RV به خوبی اطلاع دارند. این جایگاه‌های شارژ در کمپ‌ها، پارک‌های مختص به خودروهای کاروان و چند هتل یافت می‌شوند. تمپلتون توضیح می‌دهد: برخی از ایستگاه‌های شارژ RV دارای یک پلاگین ۵۰ آمپر هستند که سریع‌ترین فرآیند شارژ را که احتمالا در شارژر سطح ۲ برای کسانی که آداپتور مناسب را دارند، ارائه می‌دهد.  شارژر متداول‌تر، پلاگین ۳۰ آمپر TT-۳۰ RV است که در یک توقف ۱۰ ساعته برای شارژ، حدود ۱۰۰ مایل را پاسخگو است. یک سوکت TT-۳۰ می‌تواند شما را کمی ‌به خرج بیندازد، اما استفاده از آن نیاز به دانستن  ترفند دارد، شما نیاز به یک آداپتور مخصوص دارید که به شما امکان می‌دهد جریان را کم کنید، در غیر این صورت خودروی تسلا شما بیش از ۳۰ آمپر برق می‌کشد و قطع‌کننده جریان را قطع خواهد کرد. تمپلتون به ما می‌گوید که این بهترین روش ممکن برای شارژ یک شبه در هتل است. زمان زیادی طول نمی‌کشد تا شارژ متصل شود و شارژ با سرعت آهسته برای باتری شما نیز بهتر است و معمولا رایگان است. در حال حاضر تعداد فزاینده‌ای از هتل‌ها به عنوان امکانات رفاهی، شارژ رایگان سطح ۲ را ارائه می‌دهند و با توجه به راحتی و کاهش استهلاک باتری، ارزش جست‌وجوی یک سیستم شارژ دیگر را ندارد. حتی اگر هتلی فاقد شارژر الکتریکی باشد، اغلب می‌توانید یک دوشاخه ۱۲۰ ولتی در فضای باز پیدا کنید و تا سطح ۱ خودروی خود را شارژ کنید، مطمئن شوید که یک سیم بلند و ضخیم با خود حمل می‌کنید.  این روش شارژ به قدری کند است که حتی شارژ در  یک شب، باتری شما را به طور کامل پر نمی‌کند، اما همیشه ارزش کمی شارژ اضافی را دارد که می‌تواند در توقف سریع شارژ مجدد DC چند دلار در هزینه شما صرفه‌جویی کند.  

به نظر می‌رسد همه می‌خواهند شارژ سریع‌تری داشته باشد، اما تمپلتون خاطرنشان می‌کند که از یک جهت، سوپرشارژرهای امروزی در حال حاضر بسیار سریع هستند. این روش سریع‌ترین راه برای پر کردن باتری خودروی برقی است؛ زیرا برخی از شارژرها فقط در عرض ۲۰ دقیقه می‌توانند انرژی در خور توجهی به باتری تزریق کنند. این شارژها با محدوده توان بین ۵۰ تا ۳۵۰ کیلووات، معمولا در ایستگاه‌های خدمات شارژ بزرگراهی و مراکز شارژ اختصاصی یافت می‌شوند. برای بهره‌گیری از شارژرهای فوق سریع، به خودرویی نیاز دارید که بتواند این نوع شارژ DC را تحمل کند و برای دستیابی به بهترین نتیجه، فقط تا ۸۰درصد از ظرفیت باتری را شارژ می‌کند؛ زیرا فراتر از این نقطه، سرعت شارژ به‌طور قابل توجهی کاهش می‌یابد تا سلول‌های باتری را از حرارت زیاد در چنین جریان‌های الکتریکی بالایی محافظت کند. او می‌نویسد: شارژرهای سریع می‌خواهند افراد را به هدفشان که اتمام سریع شارژ باتری خودرو است برسانند، بنابراین آنها معمولا اصرار دارند که به محض اتمام کار، برق را جدا کرده و حرکت کنند، حتی اگر هنوز در وسط شام باشند. برخی از جدیدترین شارژرها، مانند شارژر ABB مدل Terra ۳۶۰، دارای کابل‌های متعدد و ویژگی‌های به اشتراک‌گذاری برق هستند به طوری که دو یا چند خودرو می‌توانند به ترتیب وصل شده و شارژ شوند که این امر می‌تواند تا حدی فشار شارژ و فرآیند را کاهش دهد.