به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از  اوتونیوز، این شرکت اجاره‌ خودرو در بیانیه‌ای اعلام کرد: این خودروها طی ۱۴ ماه آینده تحویل داده خواهند شد و خودروهای سدان مدل ۳ شرکت تسلا در مناطق تحت فعالیت هرتز در بازارهای اصلی ایالات متحده و بخش‌هایی از اروپا از اوایل نوامبر در دسترس خواهند بود. مشتریان این خودروها به شبکه ۳ هزار سوپرشارژر تسلا دسترسی خواهند داشت و هرتز خاطرنشان کرد که زیرساخت شارژ خود را نیز ایجاد می کند.

منابع مطلع در گفت‌وگو با بلومبرگ گفتند این یکی از بزرگ‌ترین خریدهای خودروی برقی است و حدود ۲/ ۴ میلیارد دلار درآمد برای تسلا دارد. خبر این معامله باعث افزایش قیمت سهام تسلا شد و به این خودروساز ارزش بازاری بیش از یک تریلیون دلار بخشید. در معاملات روز دوشنبه نزدک، سهام این شرکت با ۱۳درصد افزایش به ۸۶/ ۱۰۲۴ دلار بسته شد و ارزش بازار ۰۲۷/ ۱ تریلیون دلاری را به سازنده خودروهای برقی داد.

اوایل این ماه، شرکت هرتز، مارک فیلدز رئیس سابق فورد، را به عنوان مدیرعامل موقت معرفی کرد. فیلدز  در گفت‌وگو با بلومبرگ اظهار کرد: چگونه دسترسی به وسایل نقلیه الکتریکی را دموکراتیک کنیم؟ این بخش بسیار مهمی از استراتژی ما است. تسلا تنها سازنده‌ای است که می‌تواند خودروهای برقی را در مقیاس عمده تولید کند. طرح برقی‌سازی در نهایت تقریبا تمام خودروهای نیم میلیونی هرتز را در سراسر جهان در بر می‌گیرد و این اولین ابتکار بزرگ این شرکت از زمان خروج از ورشکستگی در ماه ژوئن است.

جوئل لوینگتون، تحلیلگر بلومبرگ، گفت: این معامله یک تریلیون دلاری برای طلبکاران تسلا نقطه آرامش بی‌سابقه‌ای را برای این صادرکننده به ارمغان می‌آورد. نقطه عطف ارزش‌گذاری پس از آن صورت گرفت که رتبه‌‌بندی S&P Global در روز جمعه رتبه بلندمدت تسلا را از BB به BB+ ارتقا داد. آژانس رتبه‌بندی گفت که انتظار دارد فروش و درآمد شرکت در چند فصل آینده قوی باقی بماند. در سال ۲۰۲۰، جنرال‌موتورز بزرگ‌ترین تامین‌کننده خودرو و کامیون برای شرکت هرتز بود و پس از آن شرکت‌های نیسان موتور و فورد موتور قرار داشتند.

آلایندگی صفر تسلا در لوله اگزوز برای مشتریان اجاره‌ای که خواهان یک انتخاب سبز هستند یا کسانی که مشتاق هستند سواری با یک خودروی باتری‌دار را امتحان کنند، جذاب است. هرتز به این نکته اشاره کرد که ۴۰درصد از مصرف‌کنندگان آمریکایی می‌گویند احتمالا دفعه بعد که برای خرید یک وسیله نقلیه جدید به بازار می‌روند، یک خودروی برقی را در نظر خواهند گرفت.