به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از بیزینس اینسایدر، مورگان استنلی با افزایش بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار دارایی عمدتا خودمحور، حاصل از قراردادهای مالی تجارت الکترونیکی خود، در پایان سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ از بنک آو آمریکا عبور کرد و در سال گذشته با ۶۲/ ۴تریلیون دلار دارایی مشتریان، این پیشتازی را افزایش داد که تقریبا ۱۰درصد بیشتر از ۲/ ۴تریلیون دلار کانال‌های ثروت بنک آو آمریکا است.

اگرچه هر دو بانک به شدت به رویکرد چند کانالی برای مدیریت ثروت خود متکی بوده‌اند، اما هنوز هم عمده دارایی‌ها و درآمد خود را از دلالان خرده فروشی سنتی خود کسب می‌کنند. در این مسابقه، مورگان استنلی با توجه به بررسی‌های انجام شده از درآمدش، برتری خود را در سال ۲۰۱۷ افزایش داد.

در سه ماه سوم، مورگان استنلی بالغ بر ۶/ ۳ تریلیون دلار دارایی را گزارش کرد؛ در حالی که مدیریت ثروت مریل لینچ ۱/ ۳ تریلیون دلار در این زمینه بود که یک تفاوت ۱۶درصدی را نشان می‌دهد. این رقم شامل دارایی‌های مدیریت شده در بانک خصوصی بنک‌آو آمریکا یا کانال‌های خودمحور این شرکت‌ها نمی‌شود. مورگان استنلی از سال ۲۰۱۴ در فاصله قابل توجهی از رقیب خود قرار داشت، اما در نهایت در سال ۲۰۱۷ جهش کرد و برای سه ماه سوم آن سال ۳۱/ ۲تریلیون دلار دارایی مشاور محور گزارش داد که بالاتر از دارایی ۲۵/ ۲ تریلیون دلاری مریل لینچ است. این دو بنگاه عظیم مالی دارای استراتژی‌های رشد متفاوتی هستند. مریل چند سال است که روی رشد داخلی، استخدام مشاوران تازه کار و اخیرا بازنگری برنامه‌های آموزشی خود و ایجاد سیستمی ‌بر مبنای چماق و هویج در سال ۲۰۱۸ برای پاداش یا جریمه کارگزاران بر اساس خالص خانوارهای جدید و رشد دارایی تمرکز کرده است. مورگان استنلی نیز در سال ۲۰۱۷ از استخدام کارگزاران کهنه کار منصرف شد؛ اما گزارش‌ها حاکی از آن است که این موسسه مالی طی دو سال گذشته دوباره وارد جنگ‌های استخدام شده است.