به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، برگرفته از گوگل نیوز، برگزارکنندگان این نمایشگاه در بیانیه‌ای خبری گفتند که با توجه به شرایط فعلی، امکان برگزاری رویدادی در حد و اندازه‌ای که بازدیدکنندگان و مدعوین انتظار و شایستگی آن را داشته‌اند، وجود ندارد. این نمایشگاه خودرو برای ۳۰ دسامبر تا ۲ ژانویه برنامه‌ریزی شده بود تا خانواده‌ها، علاقه‌مندان به خودرو و خریداران احتمالی را به مرکز کنوانسیون سن دیگو بکشاند .

مسوولان نمایشگاه خودرو پس از آنکه سال گذشته مجبور شدند این رویداد را برای اولین بار در تاریخ نمایشگاه لغو کنند، در ابتدا قصد داشتند آن را با قدرت در سال‌جاری برگزار کنند. مدت کوتاهی پس از اینکه فرماندار سن دیگو گاوین نیوسام بسیاری از محدودیت‌ها را در ۱۵ ژوئن لغو کرد، برگزارکنندگان با ارسال یک خبر اعلام کردند که در تلاش برای برگزاری این نمایشگاه در فصل زمستان هستند.  اما کرونای نوع دلتا منجر به افزایش موارد ابتلا شد و ایالت کالیفرنیا محدودیت‌ها و توصیه‌ها را برای رویدادهای بزرگ تشدید کرد بر این اساس که برای رویدادهای داخلی با حضور ۱۰۰۰ نفر یا بیشتر و رویدادهای بین‌المللی برای جمعیت ۱۰ هزار نفر یا بیشتر محدودیت اعمال می‌شود.  بر اساس قوانین فعلی، یک رویداد داخلی مانند نمایشگاه خودرو نیاز به ارائه کارت واکسیناسیون یا منفی بودن تست کووید طی ۷۲ ساعت گذشته دارد. به گفته مقامات نمایشگاه، این موضوع برای کودکان ۱۲ سال و کمتر نیز صادق است و ممکن است منجر به ارائه آزمایش در محل توسط برگزارکنندگان نمایشگاه خودرو شود.

علاوه بر این، صنعت خودروی جهانی برای ماه‌ها است که با کمبود تراشه‌های رایانه‌ای  و کاهش سرعت زنجیره تامین که باعث افت فروش وسایل نقلیه شده است، دست و پنجه نرم می‌کند.  سرمایه محدود در این صنعت نیز بر میزان تبلیغات و دلارهای تبلیغاتی که خودروسازان  برای مواردی مانند نمایشگاه‌های خودرو خرج می‌کنند، تاثیر گذاشته است. پس از بررسی دقیق همه عوامل، مسوولان نمایشگاه به این نتیجه رسیدند که لغو آن برای بار دوم تصمیم مسوولانه‌ای خواهد بود.  این گروه خاطرنشان کرد که تمرکز خود را بر برنامه‌ریزی برای سال آینده تغییر داده است. مارن دوگرتی، مدیر اجرایی بازاریابی و ارتباطات مرکز کنوانسیون سن دیگو اظهار کرد: ما از اینکه امسال میزبان نمایشگاه خودرو نخواهیم بود ناامید هستیم، اما مطمئنا تصمیمی ‌که مسوولان باید می‌گرفتند را درک می‌کنیم. دوگرتی در ادامه افزود که از زمان بازگشایی این مرکز در ماه اوت، ما با موفقیت میزبان بیش از دوازده رویداد بوده‌ایم. ما جلسات پزشکی مهمی‌ را نیز برگزار کردیم و تا پایان سال ده‌ها رویداد دیگر را در تقویم خود داریم. مقامات نمایشگاه خودرو آمار شرکت کنندگان حاضر و غایب را اعلام نمی‌کنند، اما سخنگوی این نمایشگاه گفت که این رویداد هرساله هزاران شرکت کننده را به خود جلب می‌کند که از آخرین مدل‌های خودرو در مساحتی بیش از ۵۰۰ هزار فوت مربع از مرکز همایش بازدید می‌کنند.  در نمایشگاه ۲۰۱۹-۲۰۲۰، بیش از ۴۰۰ وسیله نقلیه از ۲۵ خودروساز برتر دنیا به نمایش گذاشته شد و این رویداد به عنوان دهمین نمایشگاه بزرگ خودرو در ایالات متحده معرفی شده است.  

در حالی که چراغ نمایشگاه سن‌دیگو ممکن است خاموش شود اما نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس امسال برگزار خواهد شد. نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های جهان است که از ۱۹ تا ۲۸ نوامبر در مرکز همایش‌های لس‌آنجلس برگزار می‌شود. کت کرش، سخنگوی نمایشگاه خودروی لس آنجلس، در این خصوص اظهار کرد که ما با تمام قوا به پیش می‌رویم. ما همه پروتکل‌های ایمنی خود را آماده کرده‌ایم و همه توصیه‌های ایمنی و بهداشتی لس آنجلس را می‌توانیم به راحتی اجرا کنیم و این همان کاری است که ما قصد انجام آن را داریم. از زمان آغاز به کار در سال ۱۹۰۷، نمایشگاه خودروی لس آنجلس تنها سه بار لغو شده است که جنگ جهانی اول، جنگ جهانی دوم و آخری نیز به دلیل شیوع جهانی بیماری کرونا بود.