به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از   بیزنس اینسایدر، همچنین در روزهای آخر هفته و به ویژه در روز کلمب در ماه اکتبر، خطوط هوایی ساوت وست ترکیبی از مشکلات آب و هوایی، کمبود کارکنان و مسائل مربوط به کنترل ترافیک هوایی را تجربه کرد که منجر به لغو بیش از ۲ هزار پرواز این ایرلاین شد. برخی از رهبران برجسته ساوت وست اعتراضات مربوط به واکسن را عامل مشکلات کارکنان خود دانستند، اما اتحادیه شرکت‌های هواپیمایی و کارکنان این ادعاها را رد کردند. مدیر عامل، گری کلی، بابت این خرابی عذرخواهی کرد و به مسافران «کوپن‌های LUV» تا سقف ۲۵۰ دلار را برای جبران خسارت ارائه داد. مدیر عامل شرکت هواپیمایی ساوت وست پس از تاخیر در تعطیلات آخر هفته، به طور رسمی‌ از مشتریان عذرخواهی کرد و گفت این تجربه‌ای نیست که شما سزاوار آن هستید.

اخیرا، خطوط هوایی امریکن نیز تعداد زیادی پرواز را در تعطیلات آخر هفته‌ هالووین لغو کرد و گفت وزش باد شدید در دالاس منجر به اختلال در سراسر سیستم هوایی شده است. بیش از ۲ هزار پرواز در چهار روز لغو شد و بیش از ۱۳۶ هزار مسافر را تحت تاثیر قرار داد. به دنبال هرج و مرج آخر هفته ‌هالووین، خطوط هوایی امریکن ۴۳۶ پرواز دیگر را در روز دوشنبه لغو کرد. با نزدیک شدن به فصل تعطیلات، نگرانی‌های مسافران افزایش یافته که آیا به موقع به مقصد خود می‌رسند یا خیر. با این حال، یک مطالعه جدید توسط راهنمای تعطیلات خانوادگی، خطوط هوایی و فرودگاه‌هایی را که بیشترین و کمترین احتمال تاخیر یا کنسلی را دارند و می‌توانند به مسافران در برنامه‌ریزی تعطیلات کمک کنند معرفی کرد. این مطالعه از ژوئیه ۲۰۱۹ تا ژوئیه ۲۰۲۱ داده‌های اداره آمار حمل و نقل (BTS) را برای تعیین درصد پروازهای به موقع برای ۱۳ خط هوایی اصلی و منطقه‌ای و ۵۰ فرودگاه شلوغ این کشور بررسی کرده است. این چارچوب زمانی پروازهای قبل از شیوع همه‌گیری کرونا و حین آن و همچنین پروازهای در زمان شروع بهبودی کووید را شامل می‌شود.

بر اساس این مطالعه، تنها سه شرکت هواپیمایی بیش از ۲۰درصد از پروازهای خود را در این دوره دوساله لغو کرده یا با تاخیر مواجه شدند. BTS پرواز تاخیری را این‌گونه تعریف می‌کند: پروازی که حداقل ۱۵ دقیقه تاخیر داشته باشد. این سه شرکت شامل خطوط هوایی Frontier با ۲۴/ ۲۱درصد، جت بلو ایرویز با ۲۰/ ۲۳درصد و شرکت هوایی Allegiant  با ۳۱/ ۲۷درصد، تاخیر یا لغو پروازها هستند.

همچنین در این مقاله خطوط هوایی که کمترین احتمال ایجاد اختلال در برنامه‌های سفر را داشتند، شامل هواپیمایی ریپابلیک، که یکی از شرکت‌های تابعه امریکن ایرلاینز است، با ۷۳/ ۱۵درصد، خطوط هوایی دلتا با ۳۱/ ۱۳درصد و ‌هاوایی ایرلاینز با تنها ۱۱درصد بودند که پروازهای آنها با تاخیر یا لغو مواجه شد و این امر آنها را به قابل اطمینان‌ترین خطوط هوایی از نظر عملکرد به موقع تبدیل می‌کند. مطالعه راهنمای تعطیلات خانوادگی همچنین به بررسی این موضوع پرداخته است که کدام یک از ۵۰ فرودگاه شلوغ در ایالات متحده بیشترین تاخیر و لغو پرواز را داشته‌اند که دو فرودگاه برتر هر دو فرودگاه نیویورک سیتی هستند. پایین‌ترین رتبه فرودگاه بین‌المللی لیبرتی نیوآرک با ۲۹/ ۲۴درصد است و فرودگاه لاگواردیا با ۵۲/ ۲۲ درصد در رتبه دوم قرار دارد. تنها دو فرودگاه دیگر بیش از ۲۰ درصد اختلال در پرواز را داشتند، از جمله فرودگاه بین‌المللی فورث ورث دالاس با ۷۷/ ۲۰درصد و فرودگاه بین‌المللی فورت لادردیل‌هالیوود با ۲۲/ ۲۰درصد بودند. در همین حال، از فرودگاه‌هایی که کمترین احتمال ایجاد اختلال در سفر را داشتند، می‌توان به فرودگاه بین‌المللی مینیاپولیس سنت پل با ۷۳/ ۱۲درصد، فرودگاه بین‌المللی ‌هارتسفیلد جکسون آتلانتا با ۶۸/ ۱۲‌درصد و فرودگاه بین‌المللی Daniel K Inouye در هونولولو، ‌هاوایی، با تنها ۶۹/ ۱۱درصد تاخیر یا لغو پروازها اشاره کرد.  

ایالات متحده در لیست کشورهایی با بیشترین فرودگاه در جهان در رده نخست قرار دارد. این کشور به دلیل وسعت بسیار زیاد و فاصله زیادی که در بین ایالت‌ها و شهرهایش وجود دارد، در این رتبه قرار گرفته است. به عنوان یکی از ۱۰ کشور پرجمعیت جهان و کشوری که بیشترین بازدیدکنندگان را از سال ۲۰۱۵ دریافت می‌کند، قابل درک است که چرا ایالات متحده جزو کشورهایی با بیشترین فرودگاه در جهان است. در بیش از ۱۴۷۰۰ فرودگاه ایالات متحده، هر ساله میلیون‌ها نفر زمان خود را در سالن‌های فرودگاه‌ها می‌گذرانند. شاید این امر به این موضوع مربوط می‌شود که اکثر مردم دنیا آمریکا را ثروتمندترین و قدرتمندترین ملت در جهان می‌دانند و می‌خواهند حداقل یک سفر به این قاره داشته باشند. فرودگاه بین‌المللی ‌هارتسفیلد-جکسون آتلانتا بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین فرودگاه در ایالات‌متحده هم از لحاظ مسافران ورودی و هم مسافران خروجی است. این کشور از سال ۲۰۰۵ تا کنون به بیش از ۸۹ میلیون مسافر خدمت کرده است. در حالی که فرودگاه‌ها و خطوط هوایی تلاش می‌کنند تا عملیات پروازی خود را روان و بدون وقفه اجرا کنند، اما در برخی مواقع به ناگهان همه چیز به هم می‌ریزد، بنابراین مسافران همواره باید برای تجربه تاخیر یا لغو پرواز خود آماده باشند. رزرو بلیت هواپیما با کارت اعتباری سفر می‌تواند به جبران اختلالات کمک کند، در حالی که رزرو پروازهای بدون توقف، احتمال از دست دادن پرواز یا تاخیر را از بین می‌برد. خوشبختانه، خطوط هوایی سخت تلاش کرده‌اند تا پست‌ها و مشاغل خالی خود را پر کنند، به این معنی که با بهبود وضعیت کووید-۱۹ و افزایش سطح حضور کارکنان در محل کار خود به ارقام قبل از همه‌گیری، پروازهای کمتری با تاخیر و لغو مواجه خواهند شد.