به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از کره تایمز، بر اساس گزارشی در مورد کمبود نیروی کار در صنعت رستوران‌داری که توسط موسسه تحقیقاتی صنعت خدمات غذایی کره جنوبی در روز دوشنبه گذشته منتشر شد، بیش از ۹/ ۷۴درصد از ۲۰۷ صاحب رستوران که در نظرسنجی ماه سپتامبر شرکت کردند، گفتند که بحران کمبود نیروی کار در این کشور بدتر شده است. تنها ۸/ ۴درصد گفتند که وضعیت بهبود یافته است و ۳/ ۲۰درصد اظهار کردند که تغییری در این خصوص ایجاد نشده است. از طرف دیگر بیش از ۸۰درصد از رستوران‌هایی که غذای خارجی ارائه می‌دهند گفتند که با کمبود کارگر دست و پنجه نرم می‌کنند و پس از آن رستوران‌های کره‌ای با ۷/ ۷۷درصد و رستوران‌های فست فود با ۶/ ۵۳درصد قرار دارند.

صاحبان رستوران‌ها می‌گویند دلیل اصلی مشکلات در استخدام کارگران، روال قانونی پیچیده در استخدام خارجی‌ها در این کشور است. دلایل دیگر عبارت هستند  از دشواری در استخدام جوانان ۲۰ تا ۳۰ ساله، جمعیت سالخورده، شدت بالای فعالیت‌های کاری و گردش مالی بالا. جوانان از کار در رستوران‌ها اجتناب می‌کنند، زیرا اغلب شامل شیفت‌های طاقت‌فرسا در آخر هفته‌ها و شب‌کاری می‌شود. این در حالی است که اخیرا، زنان ۳۰ تا ۴۰ ساله که یکی از پایه‌های اصلی صنعت خدمات غذایی در کره جنوبی هستند، به دنبال یافتن شغل در زمینه‌های دیگر هستند.

برای رفع کمبود کارکنان، صاحبان رستوران‌ها به کاهش الزامات استخدام برای خارجی‌ها به عنوان مهم‌ترین اقدامی‌که باید انجام شود، اشاره می‌کنند. این موسسه در گزارش خود اظهار کرد: برای بهبود این شرایط یک سیستم منعطف مانند تسهیل فرآیند استخدام کارگران خارجی و تمدید ویزا نیاز است، به خصوص اینکه محدودیت‌های سختگیرانه سفر ناشی از همه‌گیری کرونا نیز، جذب کارگران خارجی را با مشکل مواجه کرده است. وزارت کار کره جنوبی پیش‌بینی می‌کند که برای رفع کمبود نیروی کار در صنعت خدمات غذایی، ورود کارگران خارجی کاملا واکسینه شده به کشور از پایان ماه جاری عادی شود.