به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از رویترز، دولت بایدن قصد دارد به بخش‌های قدیمی ‌صنعت خودروی آمریکا رونق بخشد. بازدید برنامه‌ریزی شده بایدن در روز چهارشنبه از کارخانه فکتوری زیرو، پیشنهادهای دولت در جهت تخصیص میلیاردها دلار برای کمک به کارخانه‌های قدیمی‌ خودروسازی و ایالت‌های غرب میانه که به آنها وابسته هستند، به عنوان بخشی از لایحه «بازسازی بهتر» را مورد توجه قرار خواهد داد. طرح بازسازی بهتر، یک بسته پیش‌بینی شده ۷ تریلیون دلاری کمکی کووید- ۱۹، اقتصادی و زیرساخت‌های آینده است که توسط رئیس‌جمهور بایدن ارائه شده‌ است. این برنامه شامل سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و ایجاد ۱۰ میلیون شغل با انرژی پاک است.

دولت بایدن و دیگر دموکرات‌های کنگره نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار تخفیف مالیاتی و مشوق‌هایی را برای سازمان‌های دولتی برای خرید وسایل نقلیه الکتریکی، وام برای بازسازی کارخانه‌ها و کمک به جوامع کارخانه‌های خودروسازی پیشنهاد کرده‌اند. به نظر می‌رسد پیشنهاد تخصیص یک اعتبار مالیاتی ۱۲۵۰۰ دلاری برای کسانی در ایالات‌متحده که خودروی برقی مونتاژ شده توسط کارگران اتحادیه را خریداری می‌کنند، در مجلس سنای ایالات متحده رای نخواهد آورد.

همچنین در قالب طرح بازسازی بهتر، بالغ بر ۵/ ۳میلیارد دلار در خصوص تجهیز کارخانه‌های خودروسازی ایالات متحده برای تولید خودروهای الکتریکی یا سلول سوختی اختصاص می‌یابد و این مشوق‌ها می‌توانند تا سال ۲۰۳۱ بالغ بر ۷/ ۳ میلیارد دلار بودجه در اختیار جوامع خودرویی آمریکا قرار دهند. خودروسازان آمریکایی همچنین می‌توانند از ۳میلیارد دلار وام تخصیص یافته توسط وزارت انرژی ایالات‌متحده برای ساخت خودروهای فناوری پیشرفته بهره‌مند شوند.

جرالد جانسون، رئیس بخش تولید جهانی جنرال موتورز، در گفت‌وگو با رویترز اظهار کرد تخصیص بودجه توسط دولت فدرال می‌تواند تقاضا برای خودروهای الکتریکی را تسریع بخشد که این یکی از دلایلی است که جنرال موتورز انعطاف‌پذیری را در اولویت واحد فکتوری زیرو قرار داده است. او گفت اگر قانون بازسازی بهتر تصویب شود، جنرال موتورز آن را در برنامه‌های خود لحاظ خواهد کرد و خاطر‌نشان کرد که تصویب این لایحه خللی در برنامه‌های ما وارد نخواهد آورد. فکتوری زیرو که در سال ۱۹۸۵ افتتاح شد، یکی از ۲۱ کارخانه مونتاژ و نیرومحرکه شرکت GM در ایالات متحده است و اولین بار است که این کارخانه برای مونتاژ خودروهای برقی تجهیز شده است. کارخانه فکتوری زیرو جنرال موتورز که قبلا به عنوان مرکز مونتاژ دیترویت-همترامک شناخته می‌شد، یک کارخانه مونتاژ وسایل نقلیه تمام الکتریکی است. نام Factory ZERO انعکاسی از پیشرفت به سمت آینده بدون تصادف، آلایندگی صفر و تراکم صفر برای جنرال موتورز است و سکوی پرتابی برای استراتژی خودروهای الکتریکی چند برند جنرال موتورز خواهد بود، زیرا این مرکز دارای فناوری و ابزار پیشرفته است و با تمرکز بر تولید پایدار طراحی شده است.

پیش‌بینی می‌شود بایدن یکی از اولین خودروهای برقی GMC‌هامر مونتاژ شده در این کارخانه را بازدید کند. اولین مدل‌های‌ هامر، قیمت‌های اولیه بالاتر از ۱۰۰ هزار دلار خواهند داشت که این رقم برای واجد شرایط بودن دریافت اعتبارات مالیاتی خودروهای برقی بسیار زیاد است. جنرال موتورز ادعا می‌کند تا سال ۲۰۳۰ می‌تواند تا ۱۵ میلیارد دلار صرفه‌جویی کند، که این امر با تغییر کاربری کارخانه‌ها و آموزش مجدد نیروی کار فعلی خود، به جای پیروی از رقبایی مانند تسلا و ساخت کارخانه‌های جدید در جنوب و کشورهای غربی محقق خواهد شد. جانسون در ادامه افزود ظرفیت مونتاژ خودروهای الکتریکی جنرال موتورز در آمریکای شمالی تا سال ۲۰۲۵ به ۲۰درصد و تا سال ۲۰۳۰ به ۵۰درصد خواهد رسید. در حالی که تسلا نزدیک به ۸۰درصد از بازار خودروهای الکتریکی ایالات متحده را در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص داد، انتظار می‌رود با عرضه خودروهای الکتریکی بیشتر، سهم این غول فناوری به تدریج کاهش یابد.

جنرال موتورز به مقامات ایالت تگزاس گفته کارگران کارخانه‌اش در این ایالت حدود ۴۷ هزار دلار در سال درآمد خواهند داشت. این در حالی است که کارگران بر اساس قرارداد اتحادیه کارگران خودروسازی، از ۲۸ دلار در ساعت یا حدود ۵۶ هزار دلار در سال حقوق دریافت می‌کنند. مایک تریسی، رئیس گروه Agile، یک شرکت مشاور در زمینه فعالیت‌های تولیدی و صنعتی می‌گوید: کارخانه‌هایی که واحدهای باتری‌سازی و مونتاژ خودرو را در یک مجموعه دارند، مانند کارخانه تسلا در آستین، تگزاس، می‌توانند بسیار کارآمدتر باشند و این امر هزینه‌های حمل و نقل باتری‌ها را کاهش دهد. تریسی گفت: جنرال موتورز در تلاش است تا کارگران اتحادیه را از کار بیکار نکند و آنها را کماکان در چرخه تولید خود حفظ کند.

از طرف دیگر اخبار منتشر شده حاکی از آن است که شرکت رقیب فورد موتور، خط مونتاژ پیکاپ‌های الکتریکی F-۱۵۰ را در کارخانه‌ای در دیربورن، میشیگان اضافه کرده است. فورد همچنین اعلام کرده قصد دارد یک مجموعه مونتاژ و تولید عمده باتری خودروهای الکتریکی در ایالت تنسی احداث کند.  جانسون گفت که جنرال موتورز در تلاش است از امکانات کارخانه‌ای در ایالات متحده که ظرفیت مازاد دارد، استفاده کند. مدیریت ترکیبی در تولید وسایل نقلیه احتراقی و الکتریکی در دهه آینده می‌تواند به معنای استفاده از فضای موجود کنونی برای جلوگیری از وقفه در تولید به دلیل بازسازی کارخانه‌ها باشد. سرمایه‌گذاری ۲/ ۲میلیارد دلاری جنرال موتورز در فکتوری زیرو، مرکز مونتاژ دیترویت-همترامک، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری در یک کارخانه در تاریخ جنرال موتورز را نشان می‌دهد و تجهیز مجدد و به‌روزرسانی این کارخانه، تاسیسات و امکانات را برای ساخت خودروهای برقی مناسب می‌سازد. پس از بهره‌برداری کامل، این کارخانه بیش از ۲۲۰۰ شغل تولیدی با درآمد خوب در ایالات متحده ایجاد خواهد کرد.