افزایش عمق تولید، نیازمند رفع موانع است

معاون توسعه کسب‌و‌کار دپارتمان تهویه صنعتی این شرکت می‌گوید: سرمایه‌گذاری زیرساخت، برای عمق تولید بالای ۵۰درصد کاری بسیار دشوار است که نیاز به یک هماهنگی منسجم در تمامی ‌بخش‌های شرکت دارد. به طور کلی محدودیت تامین کالا، افزایش قیمت مواد اولیه در سطح جهانی و قطعات اصلی در صنعت تهویه، شرایط و قیمت بالای حمل کالا در پاندمی‌کرونا باعث شده است تا سرعت کار کاهش یابد و همچنین روی قیمت تمام‌شده تاثیرات منفی داشته باشد.

برای آشنایی با فعالیت شرکت گلدیران در بخش تهویه مطبوع و همچنین موانع تولید با بابک امجدی، معاون توسعه کسب‌و‌کار دپارتمان تهویه صنعتی این شرکت به گفت‌و‌گو نشسته‌ایم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

*به طور کلی چه محصولات و خدماتی در حوزه تهویه مطبوع صنعتی قابل ارائه است؟

مشاوره فنی، فروش محصول و خدمات اجرایی (لوله‌­کشی و کانال‌کشی)، خدمات پس از فروش، لجستیک و شبکه‌­های پخش در شهرهای مختلف ایران عمده امکانات و فعالیت­‌های شرکت مهندسی و مشاوره صنایع مبتکران گلدیران است. در حال حاضر بیش از ۱۱۰۰ پروژه در پایگاه اطلاعات ما ثبت شده است که یا انجام شده یا درشرف انجام است و انواع محصولات تهویه مطبوع در سرفصل‌های Hydronic ، DX شامل چیلرهای اسکرو، اسکرال، جذبی و سانتریفیوژ، وی‌آر اف، داکت اسپلیت، هواساز، فن کویل... با برندهای متنوع در این پروژه‌ها اجرا شده است.

 شما به تازگی خط تولید داکت اسپلیت جی‌پلاس را راه‌اندازی کردید؛ در راه تولید با چه موانع و مشکلاتی مواجه هستید؟

راه‌اندازی خط تولید داکت اسپلیت جی‌پلاس به نوبه خود تغییری ساختارمند در حوزه تولید تهویه مطبوع صنعتی یک برند ایرانی است. تمام تلاش شرکت مبتکران، تداوم این راه و گذر از محدودیت‌ها است. ما معتقدیم کالای باکیفیت از یک برند ایرانی همچون جی‌پلاس در حوزه تهویه مطبوع می‌تواند منجر به انتقال دانش فنی و تجربی به مخاطبان بازار شود و در عین حال کیفیت محصولات مورد استفاده مشتریان‌مان را تضمین کند، اما قطعا با وجود تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز، مشکلات نیز به سمت ما روانه شده است. برای مثال با توجه به اینکه برخی از قطعات و مواد اولیه برون‌سپاری و از خارج کشور وارد می‌شود؛ در تامین این مواد مشکلاتی وجود دارد. استخدام و جذب نیروی متخصص، خود نمونه‌ بارزی از این محدودیت‌ها است که در بخش تولیدی صنعتی با آن مواجه هستیم. از طرفی، ماشین‌آلات صنعتی برای تولید کالا در حال حاضر، هزینه تعمیرات و نگهداری بالایی را تحمیل می‌کند که همین امر فرآیند تولید را ممکن است سخت و محدود کند. به نوعی می‌‎توان گفت سرمایه‌گذاری زیرساخت، برای عمق تولید بالای ۵۰درصد کاربسیار دشواری است که نیاز به هماهنگی منسجم در تمامی ‌بخش‌های شرکت دارد. به طور کلی محدودیت تامین کالا، افزایش قیمت مواد اولیه در سطح جهانی و قطعات اصلی در صنعت تهویه، شرایط و قیمت بالای حمل کالا در پاندمیک اخیر باعث شده است که سرعت کار کاهش یابد و همچنین روی قیمت تمام شده تاثیرات منفی به جا گذارد.

 اهم دستاوردهای شرکت در سال گذشته در زمینه تولید و خدمات مهندسی مشتمل بر چه مواردی بوده است؟

در سال ۱۴۰۰، ما قدم‌های بزرگی برداشتیم و با کمک محصولات و سرویس‌هایی که از مشاوره تا خدمات پس از فروش ارائه کردیم، توانستیم زیرساخت‌های تولیدی را مجهز کنیم. ورود به عرصه تولید با راه‌اندازی خط تولید داکت اسپلیت جی‌پلاس یکی از برنامه‌های عملیاتی ما بود که با موفقیت اجرا شد.  همچنین تمرکز روی ارائه محصولات تکنولوژیک‌محور و دسترسی به تامین‌کنندگان قطعات برندهای مطرح با توجه به شرایط کنونی بازار از دیگر دستاوردهایی است که در سال جاری به آن دست ‌یافتیم.

 برنامه‌های آتی شرکت در توسعه محصولات و خدمات جدید چیست؟

در سال‌های آتی تمرکز مبتکران روی بخشی از برنامه‌های تحقیق و توسعه خواهد بود. ارتقای بخش تولید با اجرای سیاست­های مدرن و ساختار مدیریتی منطبق با الگوهای روز جهانی، همگی در برنامه‎های آتی شرکت قرار گرفته است که با پوشش کامل این بخش، می‌خواهیم روی مدیریت بازار هدف‌مان و شبکه فروش سراسری، اقداماتی را انجام دهیم و در نهایت همچنان رتبه برتر کسب رضایت حداکثری مشتری در پروژه‌های ساختمانی و صنعتی را از آن خود کنیم.

13 copy