«یک ‌‌لینک»؛ دستیار کسب ‌وکارهای اینستاگرامی

مدیر توسعه  استارت آپ «یک‌لینک» در گفت‌وگو با خبرنگار «دنیای‌اقتصاد»  در توضیح این اپلیکیشن گفت: «یک ‌لینک» ابزاری آنلاین است که به شما امکان می‌دهد چند لینک را در یک لینک اختصاصی تجمیع و با کاربران خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. نیاز به این قابلیت در اینستاگرام که محدودیت قرار دادن تنها یک عدد لینک در بایو را به کاربرهای خود می‌دهد پررنگ‌تر می‌شود.  راشین درویش افزود: یک‌‌لینک با هدف تسهیل فرآیندهای کسب‌وکارها و ناشران اینستاگرامی به وجود آمده است و در نظر دارد با ارائه راهکارهای کاربردی، با کمترین هزینه بیشترین کمک را به کسب‌‌وکارها ارائه دهد تا تعامل بیشتر و بهتری با مخاطبان خود داشته باشند و فروش خود را افزایش دهند.

وی در ادامه به قابلیت‌ها و مزایای یک‌لینک اشاره کرد و گفت: کاربر می‌تواند به کمک یک‌لینک تمامی لینک‌های ارتباطی خود همچون واتس‌اپ، تلگرام، شماره تماس، لوکیشن و یوتیوب را در یک عدد لینک اختصاصی، بدون اینکه نیاز به پرداخت هزینه یا نیروی فنی داشته باشد قرار دهد. به این ترتیب کاربر بدون سردرگمی می‌تواند با یک کلیک با یک فرد یا کسب وکار آنلاین ارتباط بگیرد. به عنوان مثال وارد اپلیکیشن واتس‌اپ یا تلگرام شود، به شما پیام بدهد یا روی دکمه تماس کلیک کند و مستقیما با شما تماس بگیرد یا مستقیما وارد شبکه‌های اجتماعی مثل یوتیوب و آپارات شده و بتواند آنجا نیز محتواهای لازم را دنبال کند.

 «پُست‌لینک. پست‌لینک» جدیدترین قابلیت یک‌لینک

مدیر توسعه کسب ‌‌وکار یک‌‌لینک ادامه داد: قابلیت‌های یک‌لینک به این موارد خلاصه نمی‌شود. یک‌لینک قابلیت‌های دیگری مثل اسلایدر، سوالات متداول و شمارنده معکوس را نیز برای صاحبان کسب‌ وکار فراهم کرده تا بتوانند پاسخ سوالات پر‌تکرار را به اشتراک گذاشته و پیشنهادهای ویژه یا کمپین‌های تبلیغاتی خود را به کاربرها نمایش دهند. از طرفی برای برندها یا سایت‌هایی که بلاگ دارند و روزانه تعداد زیادی مطلب برای کاربران منتشر می‌کنند قابلیت فید RSS را ایجاد کرده‌ایم که به صورت اتوماتیک آخرین محتواهای سایت یا بلاگ‌ در یک‌لینک آنها آپدیت شود، این قابلیت محدود به لینک سایت نیست.

درویش تاکید کرد: افراد و به خصوص اینفلوئنسرها می‌توانند با قرار دادن لینک کانال آپارات یا یوتیوب خود، آخرین ویدئوی منتشر شده در آن کانال را در یک‌لینک، بدون نیاز به آپدیت دستی نمایش دهند و اما مهم‌ترین و جدیدترین قابلیت یک‌لینک به نام «پُست‌لینک. پست‌لینک» به کاربر این امکان را می‌دهد تا پست‌های اینستاگرام خود را به صورت لینک‌دار شده در لینک بایو اینستاگرام خود نمایش دهد. به این ترتیب نیازی نیست مخاطب به سایت مرجع مراجعه کرده تا محصول یا مطلب مورد نظر خود را پیدا کند. کافی‌ است بعد از باز کردن لینک بایو، پست مورد نظر خود را انتخاب کند تا دقیقا به همان محصول یا مطلب در سایت هدایت شود.

 اهمیت یک‌لینک در اینستاگرام

وی توضیح داد: این مساله در اینستاگرام از اهمیت بیشتری برخوردار است، چون کاربران این شبکه بسیار کم‌صبر و حوصله بوده و باید تمامی نیازهای آنها فوری پاسخ داده شود در غیراین صورت ممکن است آن مشتری به راحتی از دست برود. به کمک پست‌لینک، فروشگاه‌ها می‌توانند فروش اینستاگرامی خود را تا چندبرابر افزایش دهند. این مدیر توسعه کسب و کار در ادامه بر چالش‌های موجود در فضای یک‌لینک تاکید کرد و توضیح داد: ما در تلاش هستیم تا کسب ‌وکارهای خانگی و محلی بتوانند راحت‌تر پا بگیرند و با کمترین هزینه کسب‌وکار خود را مدیریت کرده و رونق دهند؛ اما عدم ثبات این بازار به دلیل خارجی بودن شبکه‌های اجتماعی و همچنین محدودیت‌هایی که از جانب سازمان‌های نظارتی اعمال می‌شود، کار را برای ما سخت‌تر می‌کند. این مشکل زمانی به صورت اصولی حل می‌شود که به جای پاک کردن صورت مساله، آن را به کمک افراد صاحب نظر و با تجربه حل کنیم.  درویش در رابطه با رقبای داخلی و خارجی این اپلیکیشن‌ یادآور شد: مهم‌ترین رقیب خارجی ما در حال حاضر لینک‌تری http:/  /  linktr.ee بوده و در میان بازیگران داخلی نیز می‌توان گفت رقیب داخلی ما زیلینک است.

 افزایش تعداد کاربران به بیش از ۱۰۰ هزار کاربر فعال

وی خاطرنشان کرد: در این چند ماه که یک‌لینک فعالیت خود را آغاز کرده، خوشبختانه رشد بسیار خوبی داشته است و برندهای بزرگ و معتبری یک‌لینک را برای پیج اینستاگرام خود انتخاب کرده و از آن استفاده می‌کنند. پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال، تعداد کاربران ما به بیش از ۱۰۰ هزار کاربر فعال برسد. درویش آینده و چشم‌انداز کسب‌‌وکار یک‌لینک را این چنین متصور شد: چشم‌انداز پیش روی ما این است که یک‌لینک به بهترین دستیار کسب‌وکارهای اینستاگرامی تبدیل خواهد شد. در تلاش هستیم با بازخوردهای کاربران خود، این محصول را به بهترین نحو توسعه دهیم؛ به طوری که به صورت واقعی و کاربردی، برخی از مشکلات موجود برای کسب وکارهای فعال در ایران را برطرف کرده و ارزش‌آفرین باشد. ما معتقدیم  شنیدن صدای کاربران، کمک زیادی به رشد و پیشرفت یک لینک کرده و از این طریق می‌توانیم مشکلات موجود در سرویس خود را پیدا کرده و برای رفع آنها تلاش کنیم.