محمدیاسر طیب‌نیا در پاسخ به این سوال که صنعت بزرگی همچون فولاد مبارکه با ورود به دهه چهارم عمر خود به کدام سمت حرکت خواهد کرد، افزود: شرکت فولاد مبارکه از ابتدا به عنوان یک صنعت مادر برای توسعه و پیشرفت کشور ایجاد شد و امروز توسعه این شرکت تنها مبتنی بر تولید فولاد نیست، بلکه در راستای رفع گلوگاه‌های صنعتی‌شدن کشور است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر صنایع بزرگ وظیفه دارند علاوه بر بومی‌سازی و اجرای ابعاد توسعه در زنجیره فولاد، به توسعه زیرساخت‌ها مانند تولید برق یا اجرای پروژه‌هایی نظیر انتقال آب، تولید گاز و ساخت اسکله و توسعه حمل‌ونقل مانند ایجاد ریل ورود پیدا کنند و نقشی  را که در چند دهه گذشته در صنعت خودشان ایفا کردند این بار در کل حوزه صنعت و اقتصاد کشور ایفا کنند. مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه درباره سمت و سوی مسوولیت‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین مسوولیت اجتماعی فولاد مبارکه این است که  در حقیقت منادی صنعت سبز و پاک باشد؛ کشور ما در سال‌های گذشته در حوزه صنعت و زندگی شهری، توسعه‌هایی را به خود دیده و اتفاقاتی رخ داده، اما الزامات صنعتی شدن در آن رعایت نشده است.

وی تصریح کرد: بزرگ‌ترین مسوولیت اجتماعی همه ما این است که کشور را به سمتی حرکت دهیم که این الزامات رعایت شود تا صنعتی پاک و سبز داشته باشیم؛ این مساله که بزرگ‌ترین مسوولیت اجتماعی ما است، در ابعاد مختلف زیرشاخه پیدا می‌کند. طیب‌نیا گفت: پیام کلی ما برای مردم این است که صنعت فولاد آمده تا کمکی برای مردم باشد و زندگی آنها را راحت‌تر کند؛ صنعت فولاد به ویژه شرکت فولاد مبارکه دوستدار محیط‌زیست است و به طور کامل الزامات آن را رعایت می‌کند؛ ما قصد داریم ضمن ادامه رعایت این الزامات، الگویی برای صنعت پاک باشیم و برای رفع بحران‌ها و چالش‌هایی که امروز مردم با آنها مواجه هستند، در سطح استان و حتی کشور گام برداریم.