به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از KXAN، در این شکایت که در دادگاه منطقه تراویس کانتی تنظیم شده‌، آمده است که شورای قابلیت اطمینان برق تگزاس و ۳۷ نهاد مختلف تولید‌کننده برق مقصر قطع برق و از دست دادن انرژی هستند که میلیون‌ها تگزاسی را برای روزها در سرما و تاریکی رها کرد. این شکواییه به بی‌‌توجهی فاحش متهمان در برنامه‌‌ریزی و آماده‌‌سازی برای توفان زمستانی اشاره  و ادعا می‌کند این شرکت‌ها در این زمینه کوتاهی کرده‌‌اند و قطعی برق باعث وارد آمدن خسارت مالی قابل توجهی به بیمه‌‌کنندگان شاکیان شده است.

طبق آخرین گزارش دپارتمان بیمه تگزاس، بیمه‌‌گران اعلام کردند بالغ بر ۵۰۰ هزار مورد ادعای خسارت از شرکت‌های بیمه داشته‌‌اند. بیش از ۸۵ درصد از این ادعاها از سوی صاحبان املاک مسکونی و خانه‌ها بوده است. املاک تجاری کمتر از ۱۰ درصد از این شکایات را تشکیل می‌دادند. این گزارش تخمین زده است که تا ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۱، بیمه‌‌گران در نهایت حدود ۳/ ۱۰ میلیارد دلار خسارت ناشی از این رویداد را پرداخت کنند. این دادخواست به گزارش کمیسیون تنظیم مقررات انرژی فدرال استناد می‌کند که به این نتیجه رسیده است که تامین‌کنندگان برق به هشدارهای قبلی خود برای آماده‌سازی تجهیزات و تاسیسات خود برای زمستان توجه نکرده‌اند. شرکت‌های بیمه خواستار دادرسی هیات منصفه هستند و از دادگاه خواسته‌اند اصطلاحی به نام «‌نیابت» را در نظر بگیرد. نیابت به بیمه‌‌گر اجازه می‌دهد کلیه هزینه‌ها، حتی کسر مشتری را از طرف مقصر جبران کند.

ریچ جانسون از شورای بیمه تگزاس گفت پرونده‌های قضایی مشابهی پس از آتش‌سوزی‌های گسترده در این ایالت‌ها و همچنین در کالیفرنیا و نوادا در جریان است و خانه‌ها و مشاغل را ویران کرده است. او گفت: شرکت‌های بیمه با هم متحد شدند تا به دنبال مسوول این خسارات بگردند که اتفاقا شرکت‌های برق را متهم کردند که در آن مناطق به دلیل عدم نگهداری و محافظت ازکابل‌های برق موجب خاموشی گسترده شدند. وی خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم طرف مقصر را پیدا کنیم و اگر آنها مسوول هستند، باید سهم خود را بپردازند. جانسون در ادامه افزود: این شکایت نه تنها برای صنعت بیمه بلکه برای مشتریان نیز بسیار مهم است و هزینه‌های جبران شده می‌تواند به پایین نگه داشتن نرخ‌ها کمک کند، اما همچنین می‌تواند به معنای برگشت مستقیم پول به مشتریان برای جبران هزینه‌ها از جیب آنها باشد.

وی مثالی را در این رابطه ارائه کرد: بگذارید فرض کنیم که شما برای یک ادعای ۳۰ هزار دلاری ۵ یا ۱۰ هزار دلار فرانشیز دارید که مبلغی از خسارت است که به عهده بیمه‌‌گذار بوده و بیمه‌‌گر نسبت به آن تعهدی ندارد. اگر مشتریان این فرصت را داشته باشند که آن ۵ یا ۱۰ هزار دلار را پس بگیرند، هر مقداری که کسر شود، برای افرادی که دچار خسارت شده‌اند بسیار خوب خواهد بود، می‌دانید که شهروندان به این پول نیاز دارند زیرا به دلیل طرح این ادعا مجبور به پرداخت هزینه شدند.

جانسون گفت: ماه‌ها طول کشید تا بیمه‌‌گران ارزیابی هر خسارت را انجام دهند و تاکنون، حدود ۹۰ درصد از فرآیند ارزیابی خسارت‌‌ها انجام شده است و ۵۳ درصد با پرداخت به بیمه‌‌گذار و ۳۷ درصد بدون پرداخت به بیمه‌‌گذار بسته شده‌‌اند. او هیچ تخمینی از مدت زمانی که ممکن است این دعوا در دادگاه به طول انجامد یا اینکه آیا طرفین به توافق می‌رسند نداشت، اما گفت که هر یک از این نوع پرونده‌ها منحصر به فرد هستند.

وقتی قیمت برق در طول سرمای شدید ماه فوریه افزایش یافت و به ۹ هزار دلار برای هر مگاوات ساعت رسید و روزها در همین سطح باقی ماند، برخی از مشترکان ماهانه بیش از ۱۰ هزار دلار قبض دریافت کردند. این در حالی بود که قیمت متوسط برق در سال ۲۰۲۰ در شورای قابلیت اطمینان برق تگزاس که شبکه برق این ایالت را اداره می‌کند، ۲۲ دلار در هر مگاوات ساعت اعلام شده بود. سرمای شدید در تگزاس جان ۲۱ نفر را گرفت و برق میلیون‌ها نفر را قطع کرد. این اتفاق هشدار مقام‌‌های تگزاس درباره وقوع فاجعه در پی قطع آب و برق را به همراه داشت.