فونیکس تیگو 7 پرو به زودی در خیابان‌ها

در طراحی ظاهری فونیکس تیگو ۷ پرو از زبان طراحی جدید محصولات مدیران خودرو استفاده شده است. جلو پنجره کهکشانی و چراغ‌های کشیده با گرافیک LED از اصلی‌ترین شاخصه‌های این سبک طراحی هستند. تیگو ۷ پرو با طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴۵۰۰، ۱۸۴۲ و ۱۷۴۶ میلی متری، خودرویی نسبتا درشت است و در دسته کراس اوورهای سایز متوسط جای می‌گیرد. فاصله محوری ۲۶۷۰ میلی‌متری آن نیز خبر از فضای راحت در کابین برای سرنشینان می‌دهد.

 روی فونیکس تیگو ۷ پرو از یک پیشرانه ۵/ ۱ لیتری توربو شارژ با حداکثر توان ۱۵۶ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر استفاده شده است. این پیشرانه نسبت به پیشرانه ۵/ ۱ لیتری توربو موجود در نسل قبل، ارتقا یافته و بازدهی بیشتری را ارائه می‌دهد. انتقال قدرت در تیگو ۷ پرو بر عهده جعبه دنده ۹ سرعته CVT است. فونیکس تیگو ۷ پرو به لطف وجود این موتور و گیربکس، در مدت زمان ۵/ ۱۰ ثانیه خود را از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. مصرف سوخت این کراس‌اوور مدرن هم تنها۸/ ۶لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش است.

از مهم‌ترین امکانات رفاهی فونیکس تیگو ۷ پرو می‌توان به درب صندوق عقب برقی، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، قابلیت تنظیم برقی صندلی‌های راننده و سرنشین جلو، گرم کن صندلی‌های جلو، سیستم نور پردازی کابین با قابلیت انتخاب ۷ رنگ، صفحه نمایش ۲۵/ ۱۰ اینچی چند رسانه‌ای، دوربین دید ۳۶۰ درجه، ترمز پارک برقی، اتو هلد و کروز کنترل اشاره کرد. در بحث ایمنی نیز تیگو۷پرو با برخورداری از ۶ کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش و سیستم کنترل حرکت در سر بالایی و سرپایینی، خودرویی قابل اعتماد ظاهر می‌شود.