ایمان عتیقی در این جلسه گفت: یکی از معیارهای مقاوم‌‌سازی اقتصادی، پیچیدگی اقتصاد است که بر دو عامل تنوع محصول و پیچیدگی محصولات استوار است. در جهت خنثی‌‌سازی تحریم‌ها، راهی که می‌توان از آن بهره‌‌مند شد، پیچیدگی اقتصاد است.

وی افزود: معدن با تنوع محصول در کنار نفت می‌تواند تکمیل‌کننده و مقاوم‌‌ساز اقتصاد ایران باشد. به گفته عتیقی یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث کمرنگ شدن ایفای نقش معادن در کشور شده، نداشتن سیستم جامع اکتشافی است. در این زمینه باید فکری کرد، راهی ساخت و سیاستی نوشت. از نظر بنده و کارشناسان علاوه بر تکمیل زنجیره محصولات معدنی، اکتشاف نقش بسیار مهمی دارد.

مدیرعامل گل‌‌گهر گفت: خوشبختانه امروز با رویکرد مطلوب دولت و همچنین تعامل وزارت صنعت، معدن، تجارت و بنگاه‌های اقتصادی، همدلی سازنده‌‌ای بین بنگاه‌های اقتصادی کشور به وجود آمده است‌‌ که از جمله  می‌توان به ایمیدرو، فولاد مبارکه، شرکت ملی صنایع مس ایران، چادرملو، سرمایه‌‌گذاری امید، توسعه معادن و فلزات و گل‌‌گهر سیرجان اشاره کرد که این شرکت‌‌ها را در دولت پیشرانان اقتصاد ملی خوانده‌‌اند.

عتیقی افزود: از جمله دستاوردهای این شرکت‌‌ها برنامه‌‌ریزی برای سرمایه‌‌گذاری ۲۰ میلیارد یورو طی پنج سال آینده است‌‌ که بخش عمده این پروژه‌ها تا پایان امسال آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر به مجموعه شرکت‌‌های اقتصادی اعتماد شود و ابرپروژه‌های اقتصادی کشور به این شرکت‌‌ها سپرده شود، این شرکت‌‌ها می‌توانند به عنوان لکوموتیو اقتصاد ایران، چرخ صنایع کوچک را به حرکت در‌آورده و باعث شکوفایی بخش مهمی از اقتصاد ایران بشوند.

عتیقی در ادامه جلسه اظهار کرد: در گروه شرکت‌های گل‌‌گهر بیش از ۲۵ هزار نفر از کارگران و مهندسان و همچنین مدیران گذشته با روحیه جهادی، انگیزه جوانی و کار تیمی با میانگین سنی ۳۸ سال در دل کویر، باورهای خود را نمایان کرده‌‌اند.

وی افزود: گل‌‌گهر به عنوان افتخار نظام که تمامی مسیر رشد و پیشرفت خود را در دوران انقلاب اسلامی طی کرده است، نخستین منطقه‌‌ای است که زنجیره کامل فولاد اعم از اکتشاف، استخراج، تولید کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی، شمش و در آینده ورق را در دل خود جای داده است که این تنوع محصول در خاورمیانه بی‌‌نظیر است.

عتیقی گفت: شرکت گل‌‌گهر به عنوان پنجمین شرکت بورسی ایران با نماد کگل از رشد خوبی برخوردار بوده و از ابتدای امسال بازدهی ۵۰درصدی را تجربه کرده است که با مقایسه شاخص‌‌ها و سایر نمادهای دیگر جزو شرکت‌‌های پیشرو در این زمینه است‌‌.

وی در پایان گفت: استراتژی آینده گل‌‌گهر، بر پایه شش محور و با تنوع بیش از ۱۰ محصول براساس نیازهای اقتصادی کشور در حوزه معادن در نظر گرفته شده است.