حسین قناعتی با تاکید بر اینکه تمامی گلوگاه‌های قانونی در دست دانشگاه است، ادامه داد: برای مشاوره‌ها و گرفتن اطلاعات از افراد در زمینه سوابق و مسائل حرفه‌ای آنها، به دلیل اینکه انجمن‌ها بهتر و دقیق‌تر داروسازان را می‌شناسند و بیشتر با آنها آشنا هستند؛ صرفا استعلامات مورد نظر را در انجمن‌ها انجام می‌دهند و اقدام نهایی در کمیسیون دانشگاه انجام خواهد شد. وی افزود: بنابراین اختیار این موضوع را به انجمن‌ها واگذار نکرده‌اند و صرفا در این زمینه از انجمن‌ها کمک گرفته‌اند.

قناعتی درباره اینکه با توجه به اینکه به عقیده کمیسیون بهداشت و درمان، این مقوله مصداق عینی تعارض منافع است و به هر حال انجمن از این موضوع نفع می‌برد، تصریح کرد: اگر کنترل‌های قانونی لازم و دقت در اجرا اعمال نشود، هر موضوعی و هر موقعیتی می‌تواند تعارض منافع به دنبال داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: اصولا ما نمی‌توانیم با کنترل‌هایی که انجام می‌دهیم، همه عوامل ایجادکننده تعارض منافع را برطرف کنیم. ضمن اینکه به هر روی اعضای انجمن‌ها متشکل از افراد دانشمند، بسیار اخلاقی و شناخته شده هر صنفی هستند که مورد وثوق فعالان آن صنف هستند، بنابراین ما باید این مزیت را در نظر بگیریم و به آن احترام بگذاریم. این مسوول دانشگاهی خاطرنشان کرد: بنابراین طبق بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیده‌ایم که مشکل خاصی در زمینه صدور مجوز تاسیس داروخانه به انجمن داروسازان وجود ندارد و نیازی نیست که این حساسیت بالا درباره آن وجود داشته باشد.