به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از گوگل نیوز، با این اوصاف کارشناسان انتظار ندارند که آرسلور اکنون اهرم خود را کاهش دهد و در حال حاضر یک ارزش عادلانه در بازار سهام داشته باشد، که این یک فرصت عالی برای سرمایه‌گذاران ایجاد خواهد کرد. حتی در یک محیط قیمت‌گذاری عادی‌تر برای فولاد، انتظار می‌رود در نتیجه استراتژی‌های موفقیت‌آمیز، بهینه‌سازی هزینه‌ها و کاهش اهرم، درآمد این شرکت طی چند سال آینده به میزان قابل توجهی بالاتر باشد.

 شرکت آرسلورمیتال احتمالا پول نقد مازاد زیادی را از این مدل جدید تولید خواهد کرد و مدیریت چندین گزینه برای اجرای یکی از این موارد خواهد داشت: نخست ادامه بازخرید سهام و دومین گزینه افزایش سود سهام. در هر صورت، احتمالا بازگشت قابل توجهی از سرمایه به سهامداران این شرکت وجود خواهد داشت و با توجه به قیمت پیش‌روی فعلی، نسبت به P/ E کلی، یعنی انتظارات سرمایه‌گذاران از بازدهی آینده سهامشان، در این بازار تاریخی بسیار ارزان به نظر می‌رسد.

در حالی که بخش بزرگی از این تخفیف به دلیل ماهیت دورانی صنعت فولاد است، به نظر می‌رسد قیمت‌گذاری آرسلورمیتال در بازارها مشابه زمانی است که در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ همچنان حجم زیادی از بدهی‌ها و درآمدها را برای هر سهم به همراه داشت.

مشکل بزرگ بدهی‌ها

طی ۵ تا ۷ سال گذشته قبل از سال ۲۰۲۱، شرکت آرسلورمیتال برای ایجاد هر گونه سود ثابت یا بازده سهامداران تلاش کرد که تا حدی می‌تواند به بدهی بلندمدت آن نسبت داده شود. پس از فرونشستن هیاهوی ناشی از شرایط قوی بازار فولاد در سال ۲۰۱۸، سهام آن طی دو سال بعد به طور قابل توجهی سقوط کرد (تقریبا ۵۰درصد درست قبل از پاندمی) زیرا سرمایه‌گذاران نگران توانایی شرکت برای ایجاد جریان‌های نقدی آتی در برابر اهرم بالای آن بودند.

هرچند این نگرانی‌ها توجیه‌پذیر بودند، اما پس از افزایش تقاضا برای فولاد در سال ۲۰۲۱ و شروع توزیع سودهای بی‌سابقه آرسلورمیتال، همه چیز تغییر کرد. در این رالی اخیر، واضح است که چگونه مدیریت شروع به اولویت‌بندی کاهش بدهی بلندمدت خود کرد، استراتژی‌ای که در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ اجرا نشد. بدهی بلندمدت این شرکت تنها در طول یک سال تقریبا ۴۶ درصد از بیش از ۱۲ میلیارد دلار به ۵/ ۶ میلیارد دلار کاهش یافته است. از این رو بدهی بلندمدت این غول فولادسازی اکنون ۵/ ۶ میلیارد دلار در سه ماه سوم ۲۰۲۱ است. به نظر می‌رسد شرایط سال ۲۰۱۸ درس عبرتی برای آرسلورمیتال داشته که این شرکت دیگر قصد ندارد مسیر گذشته خود را تکرار کند.