جایگاه استراتژیک «پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج‌فارس» در سبد انرژی کشور

 خلیج فارس در مسیر  جلوگیری از سوزاندن ثروت ملی در فلرها  

در همین راستا مدیرعامل «گروه صنایع پتروشیمی‌خلیج‌فارس» ماموریت بیدبلند خلیج‌فارس را جلوگیری از سوزاندن ثروت ملی در فلرها دانست و گفت: همواره  مسوولان رتبه اول تاکید داشتند این گازهایی که در فلرها می‌سوزد، باید تبدیل به ثروت بشوند.

علی عسکری گفت: با افتتاح این پروژه ظرفیت صادراتی ۲ میلیون تن برای محصولات پروپان، بوتان و پنتان پلاس ایجاد می‌شود و به نوعی شش تنفسی بیدبلند خلیج‌فارس است.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی‌خلیج فارس تصریح کرد: با افتتاح تاسیسات ذخیره‌سازی و اسکله بیدبلند خلیج فارس، زنجیره ارزش بیدبلند خلیج فارس تکمیل می‌شود. وی تصریح کرد: بیدبلند خلیج فارس و پروژه جمع‌آوری گازهای مشعل، نمونه موفقی از همکاری و تعامل بخش‌خصوصی و وزارت نفت و بخش‌های مختلف وزارت نفت است و می‌تواند تبدیل به الگویی برای توسعه همکاری بخش‌خصوصی با وزارت نفت برای توسعه کشور شود. علی عسکری با اشاره به نام‌گذاری اسکله صادراتی بیدبلند خلیج فارس به نام شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: در این اسکله، کشتی‌هایی تا صد هزار تن می‌توانند پهلو بگیرند و این نشان از عظمت این اسکله دارد.

وی با اشاره به سوختن حدود ۴۸۰ میلیون فوت مکعب گاز همراه با نفت در فلرها و  با اشاره به ارزش یک میلیارد یورویی پروژه جمع‌آوری گازهای مشعل، اظهار کرد: امیدواریم با تنفس خوراک و استمهال تعهدات، این پروژه سرعت بگیرد.