مدیرعامل شرکت لوازم خانگی لایف با اعلام این مطلب در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» گفت: مسوولان ذی‌ربط باید برای حمایت از تولید و اشتغال جلوی پدیده  قاچاق را بگیرند. زیرا تولیدکننده ایرانی برای واردات قطعات تولید و مواد اولیه  سرمایه‌گذاری کرده  و حداقل ۴ تا  ۵ ماه خواب سرمایه دارد. همچنین هزینه گمرک و کشتیرانی خارجی و سایر هزینه‌های تولید را نیز پرداخت کرده و باعث ایجاد اشتغال در کشور می‌شود. از مسوولان دولتی تقاضا داریم این صنعت را بیشتر حمایت کنند تا قیمت تمام شده کالا کاهش بیشتری داشته باشد.  

سینا غلامی افزود: اکثر مردم اجناس لوازم خانگی داخلی را خریداری می‌کنند. البته افراد اندکی هم به دنبال خرید لوازم خانگی خارجی هستند که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند. تولیدکنندگان از نظر گارانتی و کیفیت محصولات نهایت سعی خود را برای تولید بهترین محصول به مشتری انجام می‌دهند تا برای مصرف‌کننده جذابیت بیشتری داشته باشند و کالای ایرانی را به خرید محصولات خارجی ترجیح دهند. وی در ادامه افزود: محصولات لوازم خانگی قابل رقابت با تولیدات خارجی هستند و در تولید لوازم خانگی پیشرفت‌های زیادی وجود داشته است. امروز محصولات لوازم خانگی ایرانی به کشورهای همسایه مانند عراق و افغانستان و جمهوری آذربایجان صادر می‌شود. به ویژه از زمانی که واردات برندهای خارجی لوازم خانگی به کشور ممنوع شده، تولیدکنندگان داخلی توانستند سهم بازار برندهای خارجی را از آن خود کنند. از لحاظ کیفیت، زیبایی و تکنولوژی هم لوازم خانگی ایرانی دست کمی از مشابه خارجی ندارد.

غلامی درباره صادرات محصولات لایف گفت: به صورت مستقیم به موضوع صادرات وارد نشده‌ایم، اما کالاهای ما توسط تجار و بازرگانان به کشورهای همسایه مانند عراق و افغانستان و جمهوری آذربایجان صادر شده است و  برای سال آینده در زمینه صادرات برنامه داریم.

مدیر عامل شرکت لوازم خانگی لایف درباره اهمیت خدمات پس از فروش گفت: کیفیت لوازم خانگی ایرانی افزایش یافته و خدمات پس از فروش آنها بسیار بهتر شده است. البته خدمات پس از فروش بستگی زیادی به واردات قطعات دارد. زمانی که  واردات مشکل باشد این قطعات نیز کم وارد شده و مشکل  خدمات پس از فروش به وجود می‌آید. البته امروز خدمات پس از فروش لوازم خانگی ایرانی به نقطه مطلوبی رسیده و قابل مقایسه با خدمات پس از فروش برندهای خارجی است که قبلا وارد می‌شد. وی درباره شکل‌گیری برند لوازم خانگی لایف گفت: این برند از سال ۱۳۹۴ به صورت تولید مشترک راه‌اندازی شده و در ابتدا سبد محصولات به اندازه امروز کامل  نبود. ابتدا از بخاری شروع کردیم و روز به روز محصولات را توسعه دادیم به گونه‌ای که سبد محصولات برند لایف کامل است.

وی افزود: این محصولات شامل اجاق گاز صفحه‌ای، هود، یخچال فریزر ساید بای ساید، یخچال‌های کُمبی ( یخچال‌فریزر بالا و پایین) عرض ۷۵ و ۸۰ سانتی‌متر، یخچال فریزر دوقلو در سه مدل، یخچال ۶ فوت، فریزر کوچک، یخچال‌های دو درب، آبگرمکن، جارو برقی، قابلمه، فر تو‌کار، فر رو‌میزی، چای‌ساز، آبمیوه‌گیری چند‌کاره، زودپز، ماشین لباسشویی ساده و دوقلو‌، ماشین ظرفشویی، اجاق گاز طرح فر و فر‌دار، تلویزیون LED و ساند بار است. در‌صدد هستیم محصولات لوازم خانگی را تکمیل‌تر کنیم. درسال جدید محصولات اتو و  همزن برقی را هم به سبد محصولات شرکت اضافه می‌کنیم.