به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از یاهو فایننس، گروه بوش در مجارستان اهدای تجهیزات و مواد مورد نیاز را به سازمان‌های غیردولتی برای حمایت از افرادی که از اوکراین به مجارستان پناه آورده‌اند آغاز خواهد کرد. در این بیانیه آمده است: ما برای سناریوهای احتمالی آماده می‌شویم و به طور مستمر وضعیت بسیار پرنوسان کنونی را مورد ارزیابی مجدد قرار می‌دهیم تا بتوانیم اقدامات ضروری را به سرعت انجام دهیم. به گفته بوش، تیم‌های متخصص این شرکت در تماس نزدیک با تامین‌کنندگان، تامین‌کنندگان بالادستی و مشتریان هستند و آثار تحریم‌های فعلی به دقت در حال بررسی است. در این بیانیه آمده است: در این زمینه، ما فروش برخی از محصولات خود به روسیه را متوقف کرده‌ایم و در حال حاضر هیچ سفارش جدیدی در کارخانه‌های خود در این کشور نمی‌پذیریم. کارخانه‌های محلی ما در حال حاضر با سفارش‌های موجود خود کار می‌کنند، البته ما از تمام الزامات قانونی پیروی می‌کنیم.

بوش در ادامه افزود: تیم مدیریت محلی این شرکت به طور منظم با کارمندان خود برای بحث در مورد وضعیت و نحوه ادامه کار در تماس است. این تامین‌کننده لوازم خانگی خاطرنشان کرد: بیشترین تلاش ما در راستای رفاه کارکنان محلی و خانواده‌های آنها است. ما همچنین می‌خواهیم از مردم منطقه که اکنون رنج بسیاری را تجربه می‌کنند، حمایت کنیم. در این بیانیه آمده است: با توجه به آشکار شدن اثرات بلندمدت سیاسی و اقتصادی این جنگ، واضح است که پیامدهای مهمی ‌برای فعالیت‌های ما در منطقه و فراتر از آن قابل انتظار است. بر اساس آمار و ارقام اولیه، بوش در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۷۰ میلیون یورو (۱۸۸ میلیون دلار) در اوکراین فروش داشته است. این شرکت یک سایت تولیدی در این کشور دارد و در کراکووتس در غرب کشور، تعمیرات استارت را برای بازار پس از فروش خودرو انجام می‌دهد. این در حالی است که این شرکت به طور مستقیم قطعات موردنیاز تولیدکنندگان خودرو را تامین نمی‌کند. این شرکت به همراه شرکای خود به عنوان مثال از کارمندان با ارائه غذا، آب و سوخت حمایت می‌کند و دستمزد و حقوق ماه مارس آنها را از قبل پرداخت کرده است.

بوش تاکید کرد: ما همچنین از همکاران خود و خانواده‌های آنها حمایت حقوقی و معنوی می‌کنیم  و ساختمان‌ها و تاسیسات بوش را در کشورهای همسایه اوکراین مانند لهستان یا رومانی برای اسکان پناهندگان در اختیار می‌گذاریم. بوش عمدتا کالاهای مصرفی، فناوری گرمایشی و قطعات یدکی خودرو را در روسیه تولید می‌کند که معمولا در بازارهای محلی توزیع می‌شوند. این شرکت حدود ۳۵۰۰ کارمند در روسیه دارد و طبق آمار اولیه، فروش ۲/ ۱ میلیارد یورویی (۳/ ۱ میلیارد دلار) در سال ۲۰۲۱ در این کشور داشته است. این شرکت پیش از این هشدار داده بود که کمبود مداوم نیمه‌هادی‌ها و افزایش هزینه مواد اولیه همچنان مانع از تولید خودرو در سال جاری خواهد شد. بوش قصد دارد ۴۰۰ میلیون یورو (۴۵۷ میلیون دلار) برای توسعه تاسیسات تولید تراشه در آلمان و مالزی برای کمک به کاهش تنگناهای عرضه این محصول حیاتی هزینه کند. استفان‌ هارتانگ، مدیر عامل شرکت در تماسی با خبرنگاران در اوایل فوریه گفت: ابهامات زیادی در این خصوص وجود دارد. بوش با فروش ۵۲/ ۴۶ میلیارد دلاری قطعات به خودروسازان در سراسر جهان در سال ۲۰۲۰، در رتبه اول لیست ۱۰۰ تامین‌کننده برتر جهانی قرار دارد.