محمدامیر نیکوهمت، مدیرعامل این شرکت می‌گوید: راهبرد و استراتژی شرکت نفت سپاهان، علاوه بر تولید برای تامین نیاز کشور، بر توسعه صادرات محصولات مازاد نیاز کشور در جهت ارزآوری متمرکز شده است و در همین راستا و پس از آنکه روغن موتورهای ویژه این شرکت، موفق به دریافت گواهینامه تایید کیفیت تولید از شرکت‌های «بنز» و «ب.ام.و» آلمان شدند، اینک در پی مشارکت با شرکت‌های اروپایی برای تولید روغن‌های بسیار با‌کیفیت و روغن سبز برای کسب سهم از بازار اروپا هستیم.

تولید روغن‌های بسیار باکیفیت و دوستدار محیط زیست

وی می‌افزاید: وظیفه ما تشکیل زنجیره ارزش و تنوع در بخش تولید روغن‌های صنعتی ویژه است. در همین راستا سه پروژه تعریف شده است. با توجه به اینکه شرکت نفت سپاهان از دانش فنی بسیار خوب و تخصص ویژه‌ای برخوردار است، متخصصان و تکنسین‌های شرکت، شرایط ویژه‌ای فراهم ساخته و سه پروژه درجه یک در سطح ملی برای تولید روغن‌های بسیار باکیفیت، دوستدار محیط زیست و قابل استفاده در صنایع مختلف تعریف کرده‌اند و تلاش ما این است که این پروژه‌ها تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

نیکوهمت تصریح می‌کند: برنامه‌ریزی سه پروژه اصلی شرکت نفت سپاهان، یعنی پروژه‌های FRW، Htt و TDAE که تولید روغن سبز است، از دو سال پیش با هدف توسعه تولید و افزایش کیفیت محصولات توسط متخصصان شرکت به انجام رسیده و هریک از این سه طرح، با ۲۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا هستند. با بهره‌برداری از این سه طرح، شرکت نفت سپاهان انواع روغن‌های با کیفیت برتر و محیط زیست‌دوست، برابر بالاترین استانداردهای اروپایی و روغن سبز  را که دارای بالاترین کیفیت جهانی و مورد نیاز بازار اروپا است تولید و روانه بازارهای داخلی و صادراتی خواهد کرد.

طراحی و ساخت مخازن اکسترکت در بندرعباس

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان تاکید می‌کند: هر سه این پروژه‌ها در راستای توسعه صادرات محصولات شرکت نفت سپاهان تعریف شده و در همین زمینه طراحی و ساخت مخازن اکسترکت را در بندرعباس در دست اجرا داریم تا انواع روغن‌های تولیدی خود را برای صادرات، به این مخازن انتقال دهیم.

۷۲۰ هزار تن تولید، ۷۰ درصد صادرات

وی خاطرنشان می‌‌کند: میزان تولید شرکت نفت سپاهان ۷۲۰ هزار تن انواع روغن‌های صنعتی و پارافین است و ۳۰ درصد محصول تولیدی روانه بازارهای داخلی شده و ۷۰ درصد مابقی به دیگر کشورها صادر می‌شود.

ساخت پالایشگاه تولید روغن‌های ویژه در بندر چابهار

نیکوهمت یادآور می‌شود: با توجه به اینکه در دوره پساتحریم، دو بندر بوشهر و بندرعباس با ترافیک بسیار سنگین کشتی‌های صادراتی و وارداتی روبه‌رو خواهد بود و همچنین در عمل به منویات مقام معظم رهبری در توسعه مناطق محروم، ساخت مخازن و پالایشگاه تولید انواع روغن‌های ویژه را در بندر چابهار در دستور کار قرار داده‌ایم.

نقش پررنگ متخصصان و کارکنان نفت سپاهان در جنگ اقتصادی

وی بر نقش پررنگ متخصصان و کارکنان نفت سپاهان در موفقیت‌های این شرکت تاکید می‌کند و یادآور می‌شود: عملکرد دلسوزانه این عزیزان سبب شده تا شرکت نفت سپاهان به‌عنوان یکی از صادرکنندگان برتر روانکارهای صنعتی کشور شناخته شده و بتواند در جنگ اقتصادی، در بخش صادرات و تامین ارز و کمک به امنیت اقتصادی کشور، نقش قابل توجهی داشته باشد.