این رویداد در سال «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» برای ارج نهادن به کسب‌وکارهای مسوولانه و با حضور مدیران نهادهای دولتی و خصوصی، نمایندگان انجمن‌های علمی و صنفی کشور، معاونان وزرای صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد و امور دارایی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در ابتدای همایش تایماز سیدمصطفایی دبیر کل جایزه مسوولیت اجتماعی و پایداری، براهمیت این رویداد در معرفی شرکت‌های پیشرو و موفق ایرانی، ترویج و توسعه این مفهوم در شفافیت و پاسخ‌دهی به مطالبات اجتماعی و زیست محیطی تاکید و اظهار کرد: این مسیر برای پایداری، استفاده از انرژی‌های نو، کاهش معضلات اجتماعی و زیست‌محیطی در کنار نوآوری و کارآفرینی مسوولانه است.

در ادامه فرحناز رافع معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اگرچه تعاریف «مسوولیت اجتماعی شرکت» متنوع است؛ اما این موضوع که مسوولیت شرکت در کنار سودآوری، شامل تعهدات اجتماعی و زیست‌محیطی به ذی‌نفعان مختلف می‌شود، به شکل گسترده‌ای پذیرفته شده است.

در پایان همایش چهارمین جایزه مسوولیت اجتماعی و پایداری بنگاه‌های اقتصادی تندیس طلایی به علیرضا مخبر‌دزفولی قائم‌مقام مدیر عامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی به نمایندگی از امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان اهدا شد.