به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از  اتوموتیو نیوز، در همین حال، خودروی مفهومی‌Haute   Voiture مرسدس-مایباخ که در ۱۸ مه ‌رونمایی شد، دارای پانل‌های درهای بوکله است که یادآور لباس‌های لوکس برند شانل است و تاریخ عرضه آن در سال آینده خواهد بود. به زودی یک خودروی شاسی بلند مرسدس مایباخ الکتریکی نیز عرضه خواهد شد، همچنین یک طرح تجاری جدید در مرسدس بنز اجرا می‌شود که روی خودروهای رده بالاتر و با حاشیه سود بیشتر مانند خودروهای بخش مایباخ تمرکز دارد، که تنها چند ماه پس از تصدی یک مدیر اجرایی جوان تازه‌کار به مرحله اجرا رسید. با آن همه هیجان، به نظر می‌رسد مایباخ می‌تواند برای تجدید حیات آماده باشد، به طوری که اولا کالنیوس، مدیرعامل مرسدس بنز در مصاحبه‌ای در شهر موناکو در ۱۸ ماه مه در این رابطه گفت یک جوان‌سازى صورت گرفته است.

تلاش دوباره

مایباخ برگرفته از نام ویلهلم مایباخ، در سال ۱۹۰۹ توسط طراح قدرتمند موتور خودرو و یکی از اولین همکاران گوتلیب دایملر و پسرش کارل تاسیس شد و این برند در آن زمان مترادف با سرعت، قدرت و اعتبار بود. تا سال ۱۹۲۱، خودروهایی مانند مایباخ ۲۲/ ۷۰ اسب بخار W۳ با طول ۵ متر و مایباخ SW ۴۲ مجلل را تولید می‌کرد که دارای ویژگی‌های جدیدی مانند شیشه‌های برقی بود. پس از جنگ جهانی دوم، که طی آن مایباخ بیشتر موتورهای تانک‌های آلمان نازی را تولید کرد، این شرکت به ساخت موتورهای دیزلی ادامه داد، اما درگیری‌های داخلی و بی‌نظمی ‌باعث متلاشی شدن آن شد. در سال ۱۹۶۰، دایملر-بنز AG شرکت Maybach Motorenbau را خریداری کرد که بیشتر برای تصاحب مالکیت حقوق موتورهای این شرکت بود.  در سال ۱۹۹۷، پس از دهه‌ها سکون، مرسدس بنز، یک خودروی مایباخ مفهومی ‌را در نمایشگاه خودروی توکیو ارائه کرد و گفت که طی پنج سال آینده یک جفت سدان با مارک مایباخ تولید خواهد کرد.

مایباخ ۵۲ و مایباخ ۶۲ در سال ۲۰۰۲ وارد بازار شدند، اما این خودروها بسیار بزرگ و ناکارآمد به نظر می‌رسیدند و این برند بعدا اعتراف کرد که بابت هر یک از خودروهایی که فروخته‌، ۴۳۹ هزار دلار ضرر کرده است. در سال ۲۰۱۱، دایملر اعلام کرد مدل‌های باقی‌مانده را به فروش می‌رساند و عملا فعلا تولید مایباخ را متوقف می‌کند.  سپس آخرین تغییر فرا رسید. مرسدس در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس سال ۲۰۱۴ نشان مایباخ را با نام مرسدس-مایباخ جدید احیا کرد، که اساسا نسخه‌ای تغییر‌یافته از سدان پرچمدار مرسدس S۶۰۰ بود. این خودروهای مدرن مرسدس-مایباخ عمدتا برای سفرهای جاده‌ای لوکس طراحی شده‌اند و به قدری از امکانات رفاهی برخوردار بودند که به مجموعه تجاری یک جت شخصی نزدیک‌تر بودند تا یک خودروی سواری.

به طوری که صندلی‌های کاملا خوابیده، یخچال‌های نوشیدنی، میزهای کار جمع‌شونده و هدفون‌های کالیبر DJ برای سیستم سرگرمی ‌در آنها  تعبیه شده بودند. از آن زمان تا کنون، فروش این مدل به طور پیوسته افزایش یافته است. سال گذشته شرکت مرسدس-مایباخ بالغ بر ۱۵۷۳۰ دستگاه در سراسر جهان فروخت که ۵۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ بود و عمدتا توسط مشتریان چینی تقویت شد، جایی که خودروهای این شرکت با نرخ بیش از ۹۰۰ دستگاه در ماه به فروش می‌رسند. دانیل لسکو، مدیر جدید مایباخ، در یک مهمانی شام در موناکو در ۱۷ مه، اظهار کرد: برند ما فوق‌العاده عمل می‌کند. در حالی که او از صحبت به طور خاص در مورد میزان دقیق سفارش جدیدترین خودروهای مایباخ خودداری کرد، تقاضا را در سطح بالایی توصیف کرد.

تاکتیک‌های غافلگیری

مایباخ می‌گوید برنامه‌ای برای تولید خودرویی دارد که برای طبقه پولدار جهان جذاب باشد. کالنیوس می‌گوید: هدف مایباخ تولید مدل‌های جدید حتی به طور سالانه نیست. ما باید آن را خاص نگه داریم که این مهم با حجم تولید کمتر و مشتریان باهوش‌تر تحقق خواهد یافت. هرازگاهی، ما برند سازنده مایباخ را روی چند محصول مرسدس اعمال می‌کنیم  و البته از نظر سبک، بسیار دقیق و قابل اعتماد خواهند بود. مرسدس-مایباخ  Haute Voiture، که از روی یک نمایشگاه مد لباس و یک کلمه فرانسوی به معنای ماشین نام‌گذاری شده است، یک نمونه بارز است. تشک‌های خز مصنوعی سفیدی که کف آن را پوشانده‌اند، بسیار کلفت هستند و مانند کت‌های ضخیم penny Lane  به نظر می‌رسند. تزئین‌های رزگلد که روی صندلی‌های سفید برفی چشم‌نوازی می‌کنند و شیار‌های زیبا و هماهنگ در عقب، نمادهای بصری یک مراسم پاتختی عروس را به یاد می‌آورند. همچنین دوخت‌های پیچیده روی صندلی‌های چرمی ‌نازک و لوگوی Maybach که روی آن نقش بسته، جلب توجه می‌کنند.

قیمت مرسدس مایباخ مدل S  از ۱۸۵ هزار دلار شروع می‌شود که ۷۴ هزار دلار بیشتر از قیمت یک مدل S معمولی است و همچنین از لحاظ جثه بزرگ‌تر از آن نیز هست. در سدان‌های مایباخ، فاصله بین دو محور ۱۸ سانتی متر (۱/ ۷ اینچ) بیشتر از مدل  S استاندارد است. فرانک استفنسون، طراح خودروی آمریکایی متولد مراکش که برای بی‌ام‌و، مینی، فراری، مازراتی، فیات، لانچیا، آلفارومئو و مک لارن کار کرده است، می‌گوید: مایباخ می‌خواهد توانمندی خود را از طریق ردپای خود از گذشته نشان دهد و اینکه چقدر بزرگ است.

شکی نیست که ترکیب سرزندگی و تجملات برای خریداران چینی جذابیت بسیاری ایجاد می‌کند، زیرا تمایل دارند برای طراحی‌های زیباتر هزینه کنند و از نظر سنی جوان‌تر و بسیار ثروتمندتر از مصرف‌کنندگان خودروهای مرسدس بنز هستند. میانگین سنی خریداران مایباخ در چین ۴۰ سال است و در سراسر جهان زیر ۵۰سال که از میانگین خریداران مرسدس جوان‌تر است. استفن کول، مدیر طراحی بیرونی پیشرفته طی مصاحبه‌ای در استودیوی طراحی مرسدس در نیس فرانسه اظهار کرد: بعضی افراد ممکن است بگویند این آمار یک واقعیت وحشتناک است، اما این دقیقا همان کاری است که ما به عنوان یک برند لوکس باید انجام دهیم و این یک شوک به بازار خودرو است و این تضاد منبع خلاقیت ما است.