مدیر عامل سی‌پی‌جی پارس با اعلام این خبرگفت: این شرکت به عنوان پشتیبان صنایع فولادی از سال ۱۳۹۵ اقدام به تشکیل واحد تحقیقات و مهندسی کرد که هدف آن شناسایی حلقه‌های مفقوده صنعت فولاد و نهادینه کردن دانش آن در صنایع پیشرو کشور بوده است.

از این‌رو با همت همکاران متخصص در این شرکت موفق شدیم خط تولید بریکت سرد را طراحی، نصب و به مرحله تولید برسانیم، این اقدام ارزشمند  خود شامل دستاوردهای فنی و صنعتی است که با بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی از جمله آزمایشگاه‌های مرجع متالورژی و آزمایشگاه‌های صنایع مرتبط مانند شرکت چادرملو و کسب نتایج بسیار خوب در کنار انجام تست‌های عملی در کوره‌های قوس الکتریکی کارخانه‌های فولادسازی و در نهایت تولید تجاری آن محقق شد  و تاکنون بیش از ۳۰۰ تن از این محصول تولیدی در کوره ذوب  کارخانه فولاد  چادرملو مورد استفاده قرار گرفته است.

حسینی با اشاره به اهمیت تولید این محصول افزود: یکی از معضلات صنایع آهن‌اسفنجی تولید نرمه اسفنجی، غبار برگشتی فیلترها و لجن برگشتی است. این ضایعات علاوه بر خارج کردن بخشی از محصول از چرخه تولید، آلودگی محیط زیست و معضل دپو و دفع از محیط کارخانه‌ها را به همراه دارد. این موارد در کنار هدررفت بخشی از انرژی برای تولید، شامل هزینه‌های پیدا و نهان تحمیل شده به جریان تولید است که این موارد ما را برآن داشت به عنوان یک شرکت پیشرو و دانش‌بنیان در زمینه‌های تحقیقاتی و دارای تجربه در فولادسازی با استفاده از تجارب خود و انجام تحقیقات گسترده و روش‌های علمی این ضایعات را تبدیل به بریکت سرد ویژه کنیم. از خصوصیات منحصر به فرد این محصول عدم به‌کارگیری هرگونه مواد افزودنی به مواد اولیه و حفظ ترکیب شیمیایی مواد اولیه تا مرحله تولید نهایی محصول است و این شرکت با توجه به داخلی بودن تمامی مراحل و دانش فنی ثبت شده، توانایی هرگونه تغییر در پروسه تولید و ظرفیت تجهیزات بر اساس نیاز مشتریان  را نیز دارا است.

وی در پایان افزود: این خط تولید و محصول آن ثبت اختراع شده و جزو محصولات دانش‌بنیان شرکت است. این شرکت در زمینه‌های دیگری نیز در حال تحقیق و نو‌آوری است که نتایج بسیار ارزشمندی را در داخلی‌سازی و حفظ دانش و ایجاد ارزش‌افزوده و همچنین توسعه شعار ملی تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی ایفا خواهد کرد.