بر اساس این گزارش در سال ۲۰۲۱ حق بیمه تولیدی جهان به نزدیک ۹/ ۶هزار میلیارد دلار رسید. رشد واقعی حق بیمه‌ها (پس از حذف اثر تورم) در این سال برابر ۴/ ۳ درصد بود. در سال گذشته حق بیمه‌های بخش غیرزندگی به نزدیک ۹/ ۳ هزار میلیارد دلار افزایش یافت و رشد واقعی ۶/ ۲ درصد را که ناشی از رشد نرخ‌‌ها در رشته‌های تجاری بازارهای پیشرفته بود ثبت کرد. اما در چین که بزرگ‌ترین بازار نوظهور است حجم حق بیمه‌های غیرزندگی با ۷/ ۰ درصد کاهش واقعی مواجه شد زیرا حذف نظام تعرفه‌‌ای یا تعرفه‌‌گذاری در بیمه‌های اتومبیل سبب بروز رقابت شدید و در نتیجه کاهش نرخ‌‌ها شد. البته این افت تا حدی با رشد ۶/ ۱۰ درصدی در حق بیمه درمان جبران شد. همچنین حق بیمه‌های زندگی در سال ۲۰۲۱ به نزدیک ۳ هزار میلیارد دلار رسید. حق بیمه‌های زندگی پس از پشت سر گذاشتن کرونا با قدرت بازگشت و ۵/ ۴درصد رشد واقعی داشت. این رشد در دنیای پیشرفته ۴/ ۵ درصد و در بازارهای نوظهور به استثنای چین ۷/ ۶درصد بود. اما در چین حق بیمه‌های زندگی به خاطر ضعف در زمینه بخش حفظ سلامتی اشخاص در نتیجه کاهش بیشتر در رشته بیماری‌های صعب‌‌العلاج یا خطرناک با ۶/ ۲ درصد کاهش واقعی روبه‌رو شد.

در سال ۲۰۲۱ ضریب نفوذ جهانی بیمه به نزدیک ۷ درصد و سرانه حق بیمه دنیا به بیش از ۸۷۴ دلار رسید. همچنین ضریب نفوذ جهانی بیمه‌های زندگی در سال گذشته ۰۴/ ۳ درصد و ضریب نفوذ جهانی بیمه‌های غیرزندگی ۹۲/ ۳ درصد بود. سهم بیمه‌های زندگی از کل حق بیمه تولیدی جهان در سال گذشته به نزدیک ۴۴ درصد رسید. در سال ۲۰۲۱، حدود ۴۹ درصد حق بیمه بیمه‌های غیرزندگی به بیمه درمان و سلامت اختصاص داشت.۲۴ درصد نیز مربوط به بیمه‌های اشخاص (شامل بیمه‌های اتومبیل شخصی، اموال شخصی و سایر) و ۲۷ درصد مربوط به بیمه‌های تجاری (شامل بیمه‌های اموال تجاری، مسوولیت، اتومبیل تجاری و سایر) بود.

در سال ۲۰۲۱ ایالات متحده و سپس چین و ژاپن همچنان بزرگ‌ترین بازارهای بیمه دنیا بوده و در مجموع ۵۶ درصد کل حق بیمه تولیدی جهان را به خود اختصاص دادند. همچنین ۹۰ درصد حق بیمه تولیدی جهان در اختیار ۲۰ کشور اول قرار داشت. در سال ۲۰۲۱ صنعت بیمه هند با ۱۲۷ میلیارد دلار حق بیمه و سهم ۲ درصدی از حق بیمه جهانی در رده دهم جهان و رتبه دوم بازارهای نوظهور بعد از چین قرار گرفت. انتظار می‌‌رود هند یکی از سریع‌‌ترین بازارهای در حال رشد در دهه آینده باشد. این پیش‌‌بینی متکی بر انتظارات درباره رشد اقتصادی بالای هند، سطوح فزاینده درآمد قابل تصرف، جمعیت جوان هند، افزایش آگاهی نسبت به ریسک، افزایش ضریب نفوذ دیجیتال و توسعه در زمینه رگولاتوری است.

ضریب نفوذ بیمه‌های غیرزندگی در هند در سال گذشته به‌طور قابل توجهی پایین‌‌تر از متوسط جهانی بود (۱ درصد در برابر ۹/ ۳ درصد)‌. اما تقاضای بیشتر برای پوشش‌‌های درمانی با توجه به افزایش آگاهی‌‌ها درباره سلامتی بعد از کووید- ۱۹ و همچنین حمایت قوی از برنامه درمانی بزرگ تحت حمایت دولت (برنامه آیوشمن باهارات) محرک رشد در بیمه‌های غیرزندگی خواهد بود. همچنین بیمه اجباری شخص ثالث به سرعت رشد خواهد کرد چون طبقه متوسط هند به گسترش خود ادامه می‌دهد و خودروهای بیشتری می‌‌خرد.