ابراهیم خوش‌‌چهره در نشست با مدیرعامل و اعضای شورای معاونان شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی اظهار کرد: انطباق عملکرد شرکت‌‌های توزیع با آیین‌‌نامه‌ها و دستورالعمل‌‌های ابلاغی از اهداف مهم بازرسی‌‌های دوره‌‌ای است.

وی گفت: برای سیاستگذاری‌‌های شرکت توانیر و پایش شرکت‌‌ها در زمینه اجرایی کردن دستورالعمل‌‌ها و آیین‌‌نامه‌های مصوب وزارت نیرو و شرکت توانیر بازرسی‌‌های دوره‌‌ای انجام می‌شود و گزارش عملکرد شرکت‌‌های توزیع از طریق دفتر بازرسی توانیر به مدیرعامل اعلام می‌شود. سرپرست تیم بازرسی شرکت توانیر افزود: بازرسان حاضر در تیم ارزیابی از مدیران حاذق و با‌تجربه صنعت برق هستند که طی یک برنامه مشخص تمام شرکت‌‌های توزیع برق کشور را مورد پایش و ارزیابی قرار می‌دهند.

خوش‌‌چهره همچنین به رفع ابهامات و مشکلات موجود در فرآیندها به عنوان یکی از اهداف مهم بازرسی‌‌ها اشاره کرد و افزود: در طول این برنامه‌ها ضمن شناسایی و تشخیص ایرادهای احتمالی موجود، علاوه بر رفع ابهامات و مشکلات، همسان‌‌سازی در اجرای فرآیندها نیز اتفاق خواهد افتاد. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی نیز در این جلسه ضمن اشاره به تاثیر بالای بازرسی‌‌ها در سلامت اداری و شناسایی نقاط قوت و ضعف و روند عملکرد فعالیت‌‌ها اظهار کرد: اعلام نکات کلیدی از سوی بازرسان بسیار موثر بوده و آنها با نگاهی خارج از مجموعه و با مقیاس دقیق‌‌تر راهکارهای بهتری برای ادامه فعالیت‌‌ها ارائه می‌دهند. مهدی دادگر با معرفی شرکت توزیع نیروی برق استان به عنوان یکی از شرکت‌‌های پیشرو در ارائه خدمات به مشترکان اظهار کرد: اجرای قوانین برای تمام همکاران در اولویت اصلی است و همکاران همگام با فعالیت‌‌های کاری، فعالیت‌‌های نوآورانه و خلاقانه را در راستای ارائه خدمات بهتر به مشترکان با رعایت قوانین و ضوابط انجام می‌دهند. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی تعداد مشترکان استان را ۴۰۰ هزار مشترک دانست و اظهار کرد: ۶۰درصد مشترکان، شهری و حدود ۴۰ درصد نیز روستایی هستند.

وی افزود: پراکندگی روستاها در استان باعث نشده تا در خدمت‌‌رسانی به مشترکان کوتاهی شود به‌طوری که با احداث ۱۹ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف و همچنین نصب بالغ بر ۱۰ هزار دستگاه ترانس و با تلاش شبانه‌‌روزی همکاران در این صنعت به‌ویژه حوزه توزیع توانستیم خدمات مطلوبی به مشترکان در استان ارائه دهیم. دادگر همچنین گفت: ۱۶۴۰ روستا در استان از نعمت برق برخوردارند و ۹/ ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان نیز زیر پوشش خدمات برق قرار گرفته‌اند. وی به شاخص کاهش تلفات به عنوان یک شاخص مهم در حوزه صنعت برق اشاره و اظهار کرد: با تلاش همکاران و پیگیری‌‌های انجام‌شده در راستای تجهیز امکانات از قبیل اتوماسیون شبکه‌های توزیع، تجهیز تمام شهرستان‌های استان به خط گرم فرمان از راه دور و نزدیک، احداث شبکه فیبرنوری و سایر اقدامات برنامه‌‌ریزی شده، این شرکت توانست تلفات خود را در پایان سال ۱۴۰۰ به عدد ۷۹/ ۶ برساند که در مقایسه با میانگین شاخص کشوری در جایگاه مطلوبی قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان به ظرفیت بالای استان در حوزه انرژی‌‌های تجدیدپذیر اشاره کرد و گفت: با معرفی، برنامه‌‌ریزی و اقدامات صورت گرفته، سرمایه‌‌گذاری در حوزه انرژی‌‌های تجدیدپذیر استان نیز برآیند مطلوبی داشته به‌طوری که بالغ بر ۵۵۲ نیروگاه مقیاس بزرگ و کوچک با ظرفیت ۵/ ۲۴ مگاوات در استان احداث و به شبکه برق استان متصل هستند.

وی در پایان با تقدیر از حضور هیات بازرسی شرکت توانیر در استان خراسان جنوبی گفت: امیدواریم با استفاده از راهنمایی و مشاوره هیات بازرسی با پیشبرد و ارتقای عملکرد شرکت، خدمات مطلوب‌‌تر و شایسته‌تری به مشترکان استان ارائه کنیم.