افزایش تعدیل نیرو در رسانه‌‌‌ها به دلیل فشار اقتصادی

رکود آگهی‌‌‌ها، نگرانی‌های اقتصادی و موج تحول به سوی سرویس‌‌‌های استریم، باعث شده خیلی از شرکت‌های بزرگ رسانه‌‌‌ای مجبور به کاهش هزینه‌‌‌ها از طریق تعدیل نیرو شوند. سازمان‌های خبری، شبکه‌‌‌های تلویزیونی، استودیوهای فیلم و سریال و غول‌‌‌های سرگرمی دنیا، تنها در هفته گذشته، صدها نفر از نیروهای خود را تعدیل کرده‌‌‌اند که از جمله آنها می‌توان به شرکت‌های برادران وارنر، دیسکاوری، گروه سی‌‌‌ان‌‌‌ان و واحدهای تولید تلویزیونی پارامونت اشاره کرد.

خیلی از شرکت‌های سرگرمی در چند سال گذشته، سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در سرویس‌‌‌های استریم داشته‌‌‌اند که حالا باعث تنزل نتایج مالی آنها شده است. در ضمن پخش سنتی تلویزیونی با کاهش بیننده و مشترکان پولی مواجه شده است. شرکت‌های والت دیزنی، برادران وارنر، دیسکاوری و پارامونت، در سه‌ماه گذشته، روی هم ۵/ ۲‌میلیارد دلار در سرویس‌‌‌های استریم ضرر کرده‌‌‌اند و حالا تلاش می‌کنند این ضرر را با کاهش هزینه‌‌‌ از طریق تعدیل نیرو جبران کنند. شرکت AMC اعلام کرده به دلیل اینکه اپلیکیشن‌‌‌های استریم آن نمی‌توانند ضررهای ایجاد شده را جبران کنند، ۲۰‌درصد نیروی کار خود در آمریکا را تعدیل خواهد کرد.

 

چشم‌‌‌انداز فروش مثبت آدیداس در جام جهانی با وجود حذف آلمان

28-02 copy

در پایان دور مقدماتی مسابقات جام جهانی فوتبال، چهار تیم از هفت تیمی که شرکت آدیداس اسپانسر آنها بود حذف شدند. سخنگوی این شرکت آلمانی اعلام کرده با این حال و بعد از حذف غیرقابل باور آلمان، آنها همچنان چشم‌‌‌انداز فروش خوبی در ادامه این مسابقات دارند.  آدیداس انتظار دارد فروشش در جام جهانی امسال به حدود 400‌میلیون یورو (معادل 421‌میلیون دلار) برسد که فعلا بالاتر از رقم جام جهانی 2018 روسیه است.  سخنگوی آدیداس گفته: «تجربه نشان می‌دهد بدون حضور تیم آلمان، طرفداران علاقه خود را به خرید آیتم‌‌‌های شرکت از دست می‌دهند.» بعد از حذف آلمان، آدیداس پیراهن‌‌‌های این تیم را با تخفیف 50‌درصدی در سایت خود به حراج گذاشت. با این حال، سخنگوی آدیداس می‌‌‌گوید: «هر چقدر از حذف آلمان متضرر شده‌‌‌ایم، از اشتیاق بین‌المللی مردم در قطر منتفع می‌‌‌شویم.»

 

رویکرد دولت جدید ایتالیا در تراکنش‌‌‌های مالی دیجیتال

پاتریشیا فلمینی کافه‌‌‌داری در قلب رم است که ارزان‌‌‌ترین چیزی که می‌‌‌فروشد، قهوه اسپرسو با قیمت 20/ 1 یورو است. اما پاتریشیا می‌‌‌گوید هر بار یک مشتری سفارش کوچکی دارد و می‌‌‌خواهد کارت بکشد، احساس ناامیدی می‌کند، چون بانک بخشی از این پول را برمی‌‌‌دارد. پاتریشیا می‌‌‌گوید این عادلانه نیست، چون «خودم قهوه درست می‌‌‌کنم، خودم ظرف‌‌‌ها را می‌‌‌شویم، اما پولی که بانک برمی‌‌‌دارد، بیشتر از سود من است.» جورجیا ملونی، نخست‌‌‌وزیر جدید ایتالیا، در پیش‌‌‌نویس بودجه 2023 به کسب‌وکارهای ایتالیایی این مجوز را داده که برای تراکنش‌‌‌های کمتر از 60 یورو، از سیستم‌‌‌ پرداخت دیجیتال استفاده نکنند و بنابراین خیلی از صاحبان کسب و کارهای کوچک در ایتالیا، با روی کار آمدن دولت ائتلافی جدید راست‌‌‌گرا، به زودی این کار را خواهند کرد.

ایتالیا کمترین استفاده از پرداخت‌‌‌های دیجیتال در اروپا را دارد: مصرف‌کنندگان ایتالیایی به طور میانگین 85 تراکنش دیجیتال در سال انجام می‌دهند که این رقم در کل اتحادیه اروپا، 9/ 155 است. دولت‌‌‌های مختلف ایتالیا همواره از طرق مختلف مردم را تشویق به پرداخت‌‌‌های دیجیتال، به عنوان ابزاری برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی زیاد در این کشور کرده‌‌‌اند.