مدیرعامل بانک صنعت و معدن در این دیدار از پرداخت بالغ بر ۲۰۵‌هزار میلیارد ریال به ۳۷۲ طرح تولیدی استان اصفهان خبر داد که شامل تسهیلات به ۷۳ طرح به بهره‌برداری رسیده، ۲۱ طرح در حال اجرا و ۲۷۸ فقره نیز سرمایه در گردش بوده است. دکتر خورسندیان یادآور شد: استان اصفهان یکی از قطب‌‌‌های صنعتی کشور است و در صنایع بسیاری دارای مزیت نسبی است از جمله صنعت فولاد که رتبه اول را داراست و ۴۰‌درصد از فولاد کشور در این استان تولید می‌شود و تعداد زیادی از این واحد‌‌‌ها نیز توسط بانک صنعت و معدن تامین مالی شده‌اند.

وی اظهار کرد: حمایت از صنایع مولد و جمع‌آوری نقدینگی برای هدایت به سمت فعالیت‌‌‌های تولیدی متناسب با اولویت‌‌‌های توسعه‌‌‌ای کشور، موضوع مهمی است که ما به انجام آن توصیه مؤکد داریم چراکه کلید حل بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور در شرایط کنونی است. دکتر خورسندیان ادامه داد: جمع‌آوری و جذب پول‌‌‌های راکد توسط شبکه بانکی و تخصیص و سرمایه‌گذاری آن در طرح‌‌‌های تولیدی و به موازات آن ممانعت از اعتباردهی به فعالیت‌‌‌های سوداگرانه، موجب جلوگیری از سفته‌بازی و افزایش نرخ ارز خواهد شد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن بیان کرد: این بانک تامین مالی برای تامین سرمایه در گردش واحد‌‌‌های تولیدی در شرایط کمبود نقدینگی این واحد‌‌‌ها و نوسانات نرخ ارز را یک ضرورت می‌‌‌داند و با تفویض اختیاری که به شعب صورت گرفته به درخواست متقاضیان در این زمینه در کمترین زمان ممکن رسیدگی می‌شود. مدیرعامل بانک صنعت و معدن افزود: راه‌اندازی سامانه «تسهیلات من» در شهریور امسال گام مهمی بود که در راستای تحقق راهبرد‌‌‌ها و سیاست‌‌‌های بانک و طرح تحول بانکداری دیجیتال و با هدف شفافیت و انضباط مالی بانک، بهبود کیفیت رابطه بانک با مردم و شفاف‌سازی اطلاعات تسهیلات اعطایی برای ذی‌نفعان به همت کارشناسان خبره و متعهد این بانک انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در این سفر به منظور حل مشکلات صنعتگران با اعضای هیات‌مدیره و هیات عامل حضور پیدا کردیم تا در مورد وضعیت واحد‌‌‌های تامین مالی شده که امروز مورد بازدید قرار می‌‌‌گیرند و عارضه‌یابی واحد‌‌‌های دارای مطالبات غیر‌جاری بررسی دقیق صورت گیرد و تصمیم نهایی اتخاذ شود. دکتر خورسندیان به همراه هیات همراه در ادامه سفر خود به استان اصفهان از طرح‌‌‌های تامین مالی شده این بانک در شهرک صنعتی جی و شهرک صنعتی مبارکه بازدید کرد.