در سال مالی گذشته، مجموع درآمد‌‌‌های عملیاتی گروه انتخاب ۱۶‌هزار و ۵۳۳ میلیارد تومان بوده است که از این میزان ۲‌هزار و ۱۸۰میلیارد تومان سود خالص شناسایی شد. این در حالی است که سود خالص سال‌جاری حدود ۳ میلیارد تومان است.  گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان، بزرگ‌ترین مجتمع تولیدکننده لوازم‌خانگی که تولیدکننده برندهای لوازم خانگی اسنوا، دووالکترونیک و بست بوده و یکی از زیرمجموعه‌‌‌های گروه توسعه سرمایه‌گذاری انتخاب در ایران شناخته می‌شود.

محمد حسین فهیمی مدیرعامل شرکت گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان در نشست خبری عرضه اولیه سهام این شرکت گفت: گروه صنعتی انتخاب از سال ۱۳۶۸ فعالیت خود را آغاز و تا امروز بیش از ۴۰ سال فعالیت در این حوزه داشته است.  وی افزود: عمده تغییرات این شرکت در حوزه تحقق و ایجاد زنجیره ارزش تولید و تمرکز بر تعمیق ساخت داخل بوده و به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده لوازم خانگی در سطح کشور، امروزه حدود ۶ میلیون خانواده از وسایل این گروه استفاده می‌کنند.

رشد ۸ برابری در سهم بازار

در ادامه این نشست محمدرضا عنوانی، عضو هیات‌‌‌مدیره و معاون کسب‌و‌کار گروه صنعتی انتخاب برند‌‌‌های اسنوا، دوو و بست را ترکیب برند‌‌‌های شرکت اعلام و بیان کرد: مقایسه نسبت تولید صنعت لوازم خانگی و انتخاب در سال ۱۴۰۰ نسبت به ۹۷ حکایت از رشد ۲برابری حجم بازار دارد. در این بین سهم بازار انتخاب با رشدی حدود ۸ برابری، پیشران این صنعت بوده است.  وی افزود: در حال حاضر بزرگ‌ترین، مجهزترین و به‌روز‌‌‌ترین تولید قطعه در داخل کشور در اختیار گروه انتخاب است. از این رو در سال گذشته با افتتاح خط جدید تولید یخچال توانستیم توان تولید یخچال را به روزی ۳هزار دستگاه و ظرفیت تولید اجاق گاز را به ۳۰۰ دستگاه در روز برسانیم.  عنوانی اضافه کرد: اکنون حجم کل بازار لوازم خانگی جهان ۵۶۰ میلیارد دلار بوده که حدود ۶ میلیارد آن متعلق به ایران است.

سود خالص ۲۱۸۰ میلیارد تومانی

در ادامه این نشست، اصغر قربانی، معاون مالی و عضو هیات‌مدیره در خصوص شرایط مالی شرکت گفت: سرمایه شرکت از یک میلیون و ۱۰۰‌هزار تومان در ۱۳۷۰ به ‌هزار میلیارد تومان رسیده است. در سال مالی ۱۴۰۰ سود خالص ۲۱۸۰ میلیارد تومان بوده است. از سوی دیگر شرکت توانسته تا خرداد ۱۴۰۱، معادل ۱۴۱۰ میلیارد تومان سودسازی داشته باشد. وی با اشاره به پیش‌بینی درآمد ۴۰‌هزار میلیارد تومانی در سال مالی منتهی به ۳۰آذر ۱۴۰۱، گفت: در حال حاضر نسبت سود عملیاتی ۱۶درصد است که بعد از تسعیر هزینه‌‌‌ها نسبت سود خالص ۱۱‌درصد می‌شود.

در این میان در بخش دیگری از نشست تخصصی معرفی گروه انتخاب، معاون مالی و عضو هیات‌‌‌مدیره این مجموعه ضمن تشریح خلاصه اطلاعات مالی این گروه گفت: سال مالی هلدینگ انتخاب ۳۰ آذر ۱۴۰۱ بوده و در دومین ماه از سال مالی جدید هستیم.  وی درباره سرمایه شرکت گفت: سرمایه شرکت از مبلغ یک‌‌‌میلیون و ۱۰۰‌هزار تومان در سال ۱۳۷۰ شروع شده و با ۹مرحله افزایش سرمایه به یک‌هزار میلیارد تومان رسیده است. قربانی با اشاره به اینکه در سال مالی ۱۴۰۰ سود خالص پس از کسر مالیات در این مجموعه ۲۱۸۰ میلیارد تومان بوده، گفت: این رقم در خرداد ۱۴۰۱ به عدد ۱۴۱۰ میلیارد تومان رسید و برای کل سال سود ۳۱۰۰ میلیارد تومانی محقق شد. وی از انتشار صورت‌های مالی ۱۲ ماهه این مجموعه تا پایان بهمن‌‌‌ماه خبر داد و افزود: برای سال مالی جدید که منتهی به ۳۰ آذرماه ۱۴۰۱ است، ۴۰‌هزار میلیارد تومان درآمد پیش‌بینی شده است.