وی با بیان اینکه کشور‌‌‌های همسایه با تبلیغات مختلف، به این صنعت ضربه و حتی پوشاک ایران از جمله شلوار‌‌‌های جین را به نام خود برچسب زدند، افزود: امروز با توجه به مشکلی که برای صنعت پایه نساجی ایجاد شده، شاهد ضعف تولید پوشاک نیز هستیم که این اتفاق ناشی از همراهی نکردن صنعت مد و پوشاک با صنعت نساجی است.

رئیس دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: در کشور‌‌‌هایی مانند ترکیه و ایتالیا و البته بسیاری دیگر از کشورها، صنایع نساجی و پوشاک در کنار هم هستند و از توان و ظرفیت یکدیگر استفاده می‌کنند، اما در ایران این دو صنعت از یکدیگر دور هستند و علت اینکه ترکیه، بازار پوشاک ایران را به دست گرفته همین است.

ذره‌بینی در ادامه گفت‌وگو با «ایرنا» گفت: حمایت نکردن صنعت پوشاک از محصولات نساجی ایران سبب شده تا این حوزه آسیب‌‌‌پذیر شود به نوعی که متاسفانه صنعت نساجی کشور، زنجیره بازار را تامین نمی‌‌‌کند و این موضوع برای اقتصاد کشور مضر است.

وی ورود دانش‌بنیان‌‌‌ها را یکی از مسیر‌‌‌های کمک به صنعت پوشاک بیان و تاکید کرد: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و ارائه تسهیلات لازم به آنها می‌تواند فاصله میان صنعت نساجی و پوشاک را کاهش دهد.