تولید ماده پرمصرف در آتیه فولاد سنگان

به گزارش روابط عمومی فولاد سنگان، این شرکت در بدو تاسیس با تولید و تامین پودر بنتونیت که یکی از مواد اولیه موردنیاز در تولید گندله‌سازی است کار خود را آغاز کرده و هم اکنون با ظرفیت اسمی ۱۰۰‌هزار تن در سال مشغول به ادامه فعالیت است.

وی افزود: میزان سرمایه‌گذاری اولیه این شرکت، مبلغ ۱۵ میلیارد تومان بوده که در حال حاضر با توسعه‌‌‌های در نظر گرفته شده برای شرکت، بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داشته است.

رضازاده با اشاره به چشم‌اندازهای این شرکت افزود: چشم‌انداز شرکت صنایع معدنی آتیه فولاد سنگان، تامین مواد اولیه جنبی موردنیاز شرکت‌های منطقه با اولویت شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان است و در این راستا موفق شدیم در سال‌های گذشته بیش از ۱۵۰هزار تن محصول تولید کنیم و علاوه بر تامین نیاز شرکت صنعتی معدنی فولاد سنگان پاسخگوی نیاز برخی از شرکت‌های اطراف هم باشیم.

مدیرعامل شرکت آتیه فولاد سنگان افزود: پس از راه‌اندازی کارخانه بنتونیت با هماهنگی و هم‌فکری اعضای محترم هیات‌مدیره و همکاران متخصص در مجموعه فولاد سنگان تصمیم بر این شد که به دنبال تولید یک ماده پر‌مصرف و کاربردی در تولید کنسانتره رفته و آن هم گلوله‌های فلزی موردنیاز کارخانه کنسانتره است. با توجه به مطالعاتی که انجام شد تصمیم بر آن شد که کارخانه‌ای با ظرفیت تولید ۱۵‌هزار تن در سال برای تامین نیاز شرکت فولاد سنگان و شرکت‌های مستقر در منطقه سنگان احداث شود.

وی ادامه داد‌: عملیات اجرایی پروژه ساخت کارخانه گلوله‌های فلزی از ابتدا سال ۱۴۰۱ شروع شد و برآورد این پروژه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بود و هم‌اکنون با بیش از ۹۵‌درصد پیشرفت طی هفته‌های آتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

رضازاده با اشاره به اشتغال‌زایی حاصل از افتتاح این کارخانه افزود‌: با توجه به اهمیت فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، ما در اجرای این پروژه از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در طراحی، ساخت و اجرای این پروژه استفاده کردیم و پیش‌بینی می‌شود پروژه‌های جاری و آتی شرکت آتیه فولاد سنگان بیش از ۱۴۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال در منطقه ایجاد کند.

وی به اقدامات موثر این شرکت در منطقه اشاره کرد و افزود‌: یکی از اقدامات بسیار مهم شرکت آتیه فولاد سنگان خرید یک محدوده معدنی بنتونیت با هدف تامین پایدار و به موقع، پایداری تولید و همچنین تاثیر بسیار زیاد آن بر کاهش بهای تمام‌شده محصول بوده و این شرکت در خصوص تامین رفاه پرسنل اقدام به واگذاری بخشی از سهام این شرکت به پرسنل کرده است.

وی در پایان گفت‌: از جمله چشم‌انداز‌هایی که برای آینده شرکت آتیه فولاد سنگان پیش‌بینی می‌شود، راه‌اندازی دو خط تولید بنتونیت به ظرفیت ۵۰‌هزار تن در سال است و ان‌شاءالله با خرید مکانیزم‌های حمل به منظور تامین پایدار مواد اولیه و محصولات شرکت آتیه فولاد سنگان و فولاد سنگان شاهد توسعه و پیشرفت این شرکت در منطقه باشیم.