سرویس‌‌‌ هوش مصنوعی جی‌‌‌پی‌‌‌مورگان جایگزین مشاوران مالی می‌شود

شرکت خدمات مالی جی‌‌‌پی مورگان در حال توسعه یک سرویس نرم‌‌‌افزاری مشابه چت‌‌‌جی‌‌‌پی‌‌‌تی است که با استفاده از هوش مصنوعی، برای مشتری سرمایه‌گذار انتخاب کند. قرار است نام این محصول جدید، IndexGPT باشد. این محصول از نرم‌‌‌افزار رایانش ابری برای تحلیل و انتخاب اوراق قرضه متناسب‌‌‌سازی شده با نیاز مشتریان استفاده می‌کند. همه‌گیری موفق تکنولوژی چت‌‌‌جی‌‌‌پی‌‌‌تی شرکت OpenAI در یک سال گذشته، کل صنایع را وادار به روی آوردن به هوش مصنوعی کرده است. بانک‌هایی مثل گلدمن ساکس و مورگان استنلی، تست این تکنولوژی را به صورت داخلی شروع کرده‌‌‌اند؛ از جمله پیدا کردن روش‌هایی برای کمک به کدنویسی مهندس‌‌‌ها یا پاسخ به درخواست‌‌‌های مشاوران مالی. اما جی‌‌‌پی مورگان اولین شرکت مالی است که خودش می‌‌‌خواهد محصولی بر پایه جی‌‌‌پی‌‌‌تی تولید کند که به طور مستقیم به مشتریانش خدمات‌‌‌رسانی کند. مشاوران مالی از مدت‌‌‌ها قبل این ترس را داشتند که ظهور تکنولوژی‌‌‌های جدید نقش آنها را در بازارها بگیرد. به‌نظر می‌رسد این واقعیت در حال عملی شدن است. شرکت‌های مدیریت ثروت مثل مورگان استنلی، سرویس‌‌‌های مشاوره روباتیک را شروع کرده‌‌‌اند، اما هنوز مشاوره‌‌‌های انسانی را متوقف نکرده‌‌‌اند.

 

تابستان داغ سفرهای بین‌المللی در آمریکا

-1x-1

طبق اعلام شرکت‌PwC، مجموع عواملی مثل برداشته شدن محدودیت‌های کرونا خارج از آمریکا، بالا رفتن اطمینان مصرف‌کننده با وجود تورم و احتمال رکود، و ادامه تغییر هزینه‌‌‌ها از کالا به تجربه، باعث شده امسال تقاضا برای سفرهای تابستانی خارجی در آمریکا به‌‌‌شدت بالا برود.  شرکت‌های هواپیمایی آمریکا، 80‌درصد رشد سالانه ظرفیت فصلی خود را به مسیرهای بین‌المللی اختصاص داده‌‌‌اند. شرکت دلتا صندلی‌‌‌های خود را برای مسیرهای خارجی در مقایسه با سال قبل، بیش از 20‌درصد افزایش داده است. شرکت یونایتد هم پیش‌بینی کرده در این مدت، درآمدش از پروازهای بین‌المللی 30‌درصد و از پروازهای داخلی 10‌درصد بیشتر شود.  همه اینها به معنی بالا رفتن قیمت بلیت‌‌‌هاست. هزینه بلیت‌‌‌ هواپیما به اروپا در تابستان امسال، به بالاترین حد خود در پنج سال اخیر رسیده است. بلیت رفت و برگشت آمریکا به اروپا، به طور میانگین 1167 دلار است که این رقم سال گذشته 850 دلار و در سال 2019، 861 دلار بود.

 

 

برد وال‌استریت در کسب‌و‌کار زباله

قوانین سبز دولت آمریکا، زباله را به گنج در این کشور تبدیل کرده و تعداد شرکت‌هایی که زباله‌‌‌های آمریکا را مدیریت می‌کنند در حال افزایش است. ارزش سهام دو بازیگر بزرگ این عرصه در آمریکا، یعنی Waste Management و Republic Services  از وقتی جو بایدن لایحه «اقلیم، مالیات و خدمات درمانی» را در ماه اوت امضا کرد، به بالاترین حد خود رسیده است. طبق این لایحه، میلیاردها دلار اعتبارات مالیاتی برای تولید انرژی‌‌‌های تجدید‌‌‌پذیر و اصلاحات در قیمت دارو درنظر گرفته می‌شود. تلاش‌‌‌ها برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌‌‌ای و بازیافت مواد، تبدیل زباله به انرژی را به یک کار سودآور تبدیل کرده است. دو شرکت مذکور، در حال ساخت کارخانه‌‌‌هایی هستند که گاز متان را از بخار زباله‌‌‌های فاسد گرفته و آن را به شبکه گاز طبیعی مورد استفاده در نیروگاه‌‌‌ها، کوره‌‌‌ها و آشپزخانه‌‌‌ها وارد می‌کند. این شرکت‌ها همچنین تاسیسات بازیافت خود را به آخرین تکنولوژی‌‌‌های روباتیک مجهز کرده‌‌‌اند تا امکان جداسازی و فرآوری مواد قابل بازیافت از بین زباله‌‌‌ها آسان‌‌‌تر شود. مواد بازیافتی درنهایت به دست شرکت‌های کالاهای مصرفی می‌‌‌رسند که این روزها برای رعایت مسائل زیست محیطی در بسته‌‌‌بندی‌‌‌های خود تحت فشارند.