صادقی با اشاره به محرومیت منطقه از برخی امکانات افزود: مجموعه بیمارستان سوانح سوختگی جزو اولویت‌‌‌های بهداشت و درمان منطقه بوده که هم به عنوان اقدامی عینی در حوزه مسوولیت‌‌‌های اجتماعی و هم در راستای پوشش نیاز بخش صنعت در شهرستان ماهشهر، حائز اهمیت است. مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر ادامه داد: با کمک مجموعه بهداشت و درمان در استان خوزستان و همکاری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز شاهد این اتفاق مبارک در بندر ماهشهر هستیم که امیدواریم این پروژه به سرعت عملیاتی شود. صادقی با اشاره به اخذ مجوزهای لازم برای ساخت بیمارستان سوانح سوختگی گفت: علاوه بر شهرستان ماهشهر، شهرستان‌های امیدیه، رامشیر، بندر امام خمینی، هندیجان و سایر شهرهای اطراف نیز می‌توانند از خدمات این بیمارستان بهره‌مند شوند.

تقدیر دانشگاه علوم پزشکی از پتروشیمی امیرکبیر

رئیس دانشگاه جندی شاپور اهواز نیز در این خصوص گفت: خدا را شاکر هستیم که این پدیده زیبا و میمون در شهرستان ماهشهر با کمک پتروشیمی امیرکبیر در حال انجام است. دکتر محمدحسین سرمست افزود: عقد قرارداد و تفاهم‌‌‌نامه اجرای این پروژه صورت گرفته و این کار بزرگ در راستای ارتقای خدمات سلامت در شهرستان ماهشهر و بندر امام خمینی انجام شده که علاوه بر ماهشهر، شهرهای اطراف مانند رامشیر و هندیجان را نیز تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

سرمست افزود: با توجه به اینکه افراد زیادی در زمینه صنعت مشغول به خدمت در ماهشهر و شهرهای اطراف هستند، افتتاح این پروژه کمک بزرگی به ارائه‌‌‌دهندگان خدمت به صنعت کشور در این منطقه خواهد کرد.

او گفت: این موضوع می‌تواند باعث تکمیل خدمات‌‌‌رسانی در حوزه سلامت به مردم شریف بندر ماهشهر، بندر امام خمینی و شهرهای اطراف باشد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌‌‌ریزی دانشگاه جندی شاپور اهواز نیز در این خصوص گفت: تا پیش از این اگر در بخش صنعتی ماهشهر یا خود شهر ماهشهر و حومه، حادثه‌‌‌ای اتفاق می‌‌‌افتاد که منجر به سوختگی می‌شد، بیماران به بیمارستان سوانح و سوختگی آیت‌الله طالقانی اهواز اعزام می‌‌‌شدند.

وی ادامه داد: ساخت یک بیمارستان سوانح سوختگی مورد توافق طرفین تفاهم‌‌‌نامه قرار گرفته و بعد از ساخت آن، بیماران سوختگی بدون اعزام به اهواز، در ماهشهر تحت درمان قرار خواهند گرفت.

دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان از مسوولان پتروشیمی امیرکبیر که با تصمیم درست و بجا در این زمینه کمک بسیار بزرگی به وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اهواز و همچنین مردم منطقه کردند، تشکر و قدردانی کرد.

پتروشیمی امیرکبیر یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پلی اتیلن است که در منطقه ویژه پتروشیمی بندر ماهشهر واقع شده است.